וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תואר נוסף לארון: מנהיג קוריאה הצפונית התמנה לתפקיד חדש ומסתורי

29.6.2016 / 21:35

בין שורות התפקידים שהוא נושא, קים ג'ונג און קיבל מהפרלמנט גם את ראשות ועדת ענייני המדינה, גוף שהוקם לאחרונה ושתפקידו לא ברור. הכינוס נועד לאשרר את התכנית הכלכלית שהוכרזה בחודש שעבר

צילום: רויטרס, AP; עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: קים ג'ונג און בכינוס המפלגה בחודש שעבר

הפרלמנט של קוריאה הצפונית העניק היום (רביעי) לקים ג'ונג און תפקיד חדש, נוסף על שורת תארים ארוכה שנושא המנהיג הצעיר. הטלוויזיה הממלכתית במשטר הקומוניסטי דיווחה כי קים מונה ליו"ר ועדת ענייני המדינה, גוף שככל הנראה הוקם לאחרונה ושתחומי אחריותו לא ידועים.

שליט קוריאה הצפונית מחזיק גם בתארים המפקד המכובד קים, יו"ר מפלגת הפועלים של קוריאה, היו"ר הראשון של ועידת ההגנה הלאומית והמפקד העליון של הצבא. קים, שככל הנראה נמצא בשנות ה-30 המוקדמות לחייו, נכח בכינוס של הפרלמנט שהתקיים היום. הוא אף מחזיק בדרגת מרשל בצבא ולרוב מתייחסים אליו "כמרשל שלנו" בתעמולה הממשלתית.

הפרלמנט מתכנס פעם אחת או פעמיים בשנה כדי לאשר באופן רשמי תקציבים או מדיניות של מפלגת הפועלים. יש לו גם את הסמכות להעניק לקים תארים או עמדות חדשות בתוך המבנה השלטוני הערטילאי של קוריאה הצפונית. הכינוס היום נועד לאשרר את התכנית שהוצגה בקונגרס הנדיר של המפלגה שהתקיים במאי, שבמהלכו הכריז המנהיג על תכנית חומש כלכלית.

לקריאה נוספת בנושא
לא מתייאשת: צפון קוריאה ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים נוספים
דוח: קוריאה הצפונית הגדילה משמעותית את מספר פצצות הגרעין שלה

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית. 10 במאי 2016. AP
מחזיק בשלל תארים. קים ג'ונג און בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully