וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתה החרדית של היוצאת בשאלה שהתאבדה ספדה: "קבלי את סליחתנו"

28.6.2016 / 18:00

אסתי ויינשטיין, שהתאבדה ברקע הניתוק מבנותיה, נקברה בטקס חילוני כפי שביקשה בצוואתה. בן זוגה ספד לה: "קיים אשם כבד על תרבות כיתור הנפש בחברה החרדית". אביה: "התפללנו לימים טובים יותר - לצערי הם לא יגיעו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

הלווייתה של אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר ששמה קץ לחייה ברקע הנתק עם שש מתוך שבע בנותיה, התקיימה אחר הצהריים (שלישי) בנוכחותם של מאות בני אדם, רובם התוודעו אליה בשבוע האחרון דרך הדיווחים על סיפורה בכלי התקשורת. ויינשטיין הובאה לקבורה בטקס יהודי חילוני כפי שביקשה בצוואתה, חרף המחלוקת שהתגלעה בין בני המשפחה שביקשו שתיקבר קבורה חרדית לבין בתה תמי מונטג שיצאה עמה בשאלה. לאחר הטקס החילוני, החל טקס מסורתי בהשתתפות בני המשפחה.

"אימא, אני באמת לא יודעת מאיפה להתחיל ומה להגיד. יש לי כל כך הרבה מה לומר, אבל אני לא יודעת אם אני אצליח", מיררה תמי, הבת היחידה שנותרה עם אסתי בקשר, בהספד. "אני כל כך אוהבת אותך. תמיד אהבתי ותמיד אוהב. כמובן שהיית הכול בשבילי - חברה, ואימא, ודמות להערצה. אני לא חושבת שאני אצליח לדבר עכשיו הרבה. אולי יום יבוא ואני אגיד לך את כל מה שיש לי להגיד. תמיד את מדהימה ומיוחדת, תמיד עוזרת לכולם ונמצאת שם לכל דבר שצריך. אני ושלום אוהבים ותמיד נאהב אותך. אמרתי לו אתמול, והוא אמר לי: 'אימא, את צוחקת, נכון?'. בכיתי ואמרתי לו שאני לא צוחקת. אנחנו כל כך אוהבים אותך, בחיים לא נשכח אותך".

עוד בנושא:
בית המשפט הכריע: היוצאת בשאלה שהתאבדה תיקבר כפי שביקשה בצוואתה
בת היוצאת בשאלה שהתאבדה: "המשפחה לא רוצה למלא את בקשתה האחרונה"

הלוויתה של אסתי ויינשטיין, יוצאת בשאלה שהתאבדה, בית העלמין ירקון, פתח תקווה. יוני 2016. שלומי גבאי
נענו לבקשת בתה והגיעו עם זרי פרחים/שלומי גבאי

שלמה, אביה של אסתי, ספד לה במהלך הטקס החרדי שהתקיים כשעה לאחר שהחל הטקס החילוני. "קשה לי מאוד לדבר עלייך. בשבילי נשארת אסתי כמו שכולנו הכרנו אותך. אני זוכר אותך בטהרתך, זוכר איך חינכת את בנותייך. אסתי, היית שושנה. תמיד קראת להורים לשבתות ולחגים, תמיד היית יד ימיננו. אהבנו ועדיין אותך בכל נפש ובכל צורה", אמר בבכי. "עד לרגע האחרון הייתי בטוח שתחזרי ונשמע את הבשורה הטובה. ב-02:00 בלילה שמעתי שנגזרה הגזרה הרעה. אני בטוח שאת הולכת ישר לגן עדן. גם בזמנים קשים הייתי קרובה אלינו. התייסרנו בשבע השנים על כאבך והתפפלנו שיבואו ימים טובים, לצערנו הימים האלה לא יגיעו".

בתה רחלי, שלא עמדה עמה בקשר, התייחסה לנתק בהספדה ואמרה: "נזכור ולא נשכח שגדלתי אותנו בחום ואהבה, נזכור שתמיד רצית בטובתנו, נזכור שגידלת שבע בנות, נזכור שאת חלקנו זכית לחתן. התחננו שלא תעזבי. לילות ארוכים של געגועים ושאלות מדוע עזבת. אימא, נזכור ולא נשכח שאלוהים נתן ואלוהים לקח. נזכור שכעת טוב לך. בטוחה שעכשיו את רואה את נתמונה נשלמה. כעת תוכלי להביט מלמעלה, ותקבלי את סליחתנו". בתגובה להספד, צעקו חברותיה של האם כי היא מעולם לא הלכה מבלי לתת תשובות לבנותיה. "אנחנו עדות שניסתה ליצור אתכן קשר", קראו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הלוויתה של אסתי ויינשטיין, יוצאת בשאלה שהתאבדה, בית העלמין ירקון, פתח תקווה. יוני 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
גופתה נטמנה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

גילי, גיסה, נשא דברים בשמו של בן זוגה של ויינשטיין. "אסתי, יקרה שלי, אהובה שלי. הקהל היפה שכאן בא למלא את עולמך באהבה שכל כך הייתה חסרה לך. משפחתך הקרובה ועשינו עשינו איתך דרך ארוכה בחיפוש הדרך ללבבות של בנותייך ללא הצלחה", כתב. "האהבה שקיבלת מתמי, חנוך, ישראל, אנוכי - לדאבוני לא הספיקה. בנות יקרות, ילדותיה של אסתי, כעסה על כך שלא נוצר קשר ביניכן הוא דבר ברור וגלוי, אך אסתי ידעה בתוכה שקיים אשם מאוד כבד על תרבות כיתור הנפש בחברה החרדית. תרבות אלימה שמחנכת לעצלנות ופחדנות, לטובת שמירת האגו של רבנינו. תרבות שבה אנשים בוגרים מעדיפים להתנהג בחוסר בגרות מוחלט ומאפשרים לאחרים להחליט עבורם.

"אנשים, לכו בדרכי אהבת האדם. ליוצאים בשאלה - בחרתם בחופש. בחרתם בדרך מאתגרת. התחזקו, קבלו את אהבת הקהל, ולסיום, חשבתי מה המסר שאסתי רוצה להעביר. בראש ובראשונה את עצמת הכאב של ניתוק מילדים. משפחות, בואו לקראת הוריכם. גם אם שונילם הם מכם. אל תפנו עורף. הקדימו וצרו קשר".

הלוויתה של אסתי ויינשטיין, יוצאת בשאלה שהתאבדה, בית העלמין ירקון, פתח תקווה. יוני 2016. שלומי גבאי
"האהבה לא הספיקה". גופתה של אסתי מובאת לרחבת ההספדים/שלומי גבאי

חנוך, אחיה, ספד לה. "סיפרנו לנכדך האהוב שסבתא חולה. סבתא חולה מאוד. ואתמול, סיפרנו לו שלא תחזרי. בכינו", סיפר. "הנכד צייר לב אדום, 'סבתא עכשיו מלאכית'. אסתי, היה היה חשוב לך שכולם ידעו על הכאב של אם מניתוק ילדיה. אני יכול להבטיח לך שאין אחד שלא יודע זאת. אבא ואימא שניסו לחבר בינך לבין ילדיך ולא הצליחו, פתחו את הדלת במהלך השבוע שבו היית נעדרת. פתחו את הדלת וקיוויתי שתגיעי". לסיום, אמר: "אני לא כועס עליך. אני סולח לך. עייפת מהציפייה. עכשיו את הולכת לדרכך האחרונה, ואנחנו נישאר כאן, נזכור אותך ונתגעגע".

הלוויתה של אסתי ויינשטיין, יוצאת בשאלה שהתאבדה, בית העלמין ירקון, פתח תקווה. יוני 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
אביו של אסתי/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אתמול, לאחר הדיון בסוגיית קבורתה של ויינשטיין, פנתה מונטג לציבור ואמרה: "מי שמחליט להגיע ללוויה, אשמח אם תוכלו להביא פרח, או פרחים". ואכן, רבים מהנוכחים הגיעו ללוות את ויינשטיין בדרכה האחרונה כשהם אוחזים בידיהם זרים.

ויינשטיין, אם לשבע שאחת מהן יצאה בשאלה, שמה קץ לחייה במכוניתה באשדוד - שם נמצאה גופתה. היא התגוררה בשנים האחרונות עם בן זוגה בעיר אזור, ושש מבנותיה ניתקו עמה קשר בעקבות התרחקותה מהדת.

"אני מבינה שאני חולה ותלותית ואני לא רוצה להמשיך ולהיות למעמסה עליכם", כתבה ויינשטיין במכתב שהשאירה. "אל תשקיעו הרבה בטקס, משהו צנוע עם המון פרחים, ותזכרו שזה מה שבחרתי שהכי טוב בשבילי. גם אם תגידו שאני אנוכית, אני מקבלת בהבנה את חוסר ההבנה שלכם".

(עדכון ראשון: 17:11)

הלוויתה של אסתי ויינשטיין, יוצאת בשאלה שהתאבדה, בית העלמין ירקון, פתח תקווה. יוני 2016. שלומי גבאי
הבת תמי, היום/שלומי גבאי
הלוויתה של אסתי ויינשטיין, יוצאת בשאלה שהתאבדה, בית העלמין ירקון, פתח תקווה. יוני 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
בני המשפחה החרדים מגיעים להלוויה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully