וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע: היוצאת בשאלה שהתאבדה תיקבר כפי שביקשה בצוואתה

27.6.2016 / 18:08

לפי ההכרעה, אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר, תיקבר קבורה חילונית ולא חרדית כפי שדרשו בני משפחתה - שלא עמדו עמה בקשר. בתה שנלחמה לערוך את ההלוויה לפי הצוואה, ביקשה: "מי שיחליטו להגיע ללוויה, הביאו עמכם פרח"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב קבע אחר הצהריים (שני) כי אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה ושמה קץ לחייה לאחר שנים שבהן הייתה בנתק מרוב בני משפחתה, תיקבר קבורה יהודית חילונית כפי שביקשה בצוואתה. זאת, בעקבות סירוב המשפחה החרדית לממש את רצונה של ויינשטיין להביא אותה לקבורה יהודית עם "פרחים ושירים", כפי שכתבה בצוואתה.

חוי אדמקר, עורכת הדין שמייצגת את מונטג, אמרה לאחר הדיון כי הצד החרדי של המשפחה, שתובע לקבור את ויינשטיין קבורה מסורתית, כלל לא הגיע. הבת מונטג פנתה לציבור לאחר הדיון: "מי שמחליט להגיע ללוויה, אשמח אם תוכלו להביא פרח, או פרחים, כמה שנגיד - זה לא יספיק. אנחנו כולנו משפחה אחת גדולה. אין עוד משפחה, אתם המשפחה, אם לא שמתם לב".

תמי מונטג בדיון בסוגיית קבורתה של היוצאת בשאלה שהתאבדה אסתי ויינשטיין, בית המשפט לענייני משפחה, תל אביב. יוני 2016. מאצ'י הוף
"אני שמחה שנלחמתי". מונטג מחובקת עם בנה מחוץ לאולם הדיונים/מאצ'י הוף

על ההכרעה, אמרה: "אני אאוד שמחה בשביל אמא שלי. זה יקרה בדרך שהיא רצתה. אני שמחה שנלחמתי על זה". לדבריה, "נערוך את הלוייה מחר בבית עלמין ירקון, בשעה 17:00. יהיה אירוע כפי שאמא שלי ביקשה, עם פרחים ושירים. בשעה 18:00 יהיה טקס דתי כפי שסבא שלי רוצה. אנחנו מבקשים, חילונים ודתיים, לכבד אחד את השני".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
זירת מקום מציאת גופה, אשדוד. 26 ביוני 2016. לירון מולדובן
המכונית של ויינשטיין, שבה נמצאה אתמול גופתה/לירון מולדובן

ויינשטיין, אם לשבע שאחת מהן יצאה בשאלה, שמה קץ לחייה במכוניתה באשדוד - שם נמצאה אתמול גופתה היא התגוררה בשנים האחרונות עם בן זוגה בעיר אזור, ושש מבנותיה ניתקו עמה קשר בעקבות התרחקותה מהדת.

"אני מבינה שאני חולה ותלותית ואני לא רוצה להמשיך ולהיות למעמסה עליכם", כתבה ויינשטיין במכתב שהשאירה. "אל תשקיעו הרבה בטקס, משהו צנוע עם המון פרחים, ותזכרו שזה מה שבחרתי שהכי טוב בשבילי. גם אם תגידו שאני אנוכית, אני מקבלת בהבנה את חוסר ההבנה שלכם".

הקשיים בחייה של ויינשטיין החלו לפני שבע שנים כשהחליטה לחזור בשאלה. "האחיות שלי ואבא שלי ניתקו איתנו כל קשר", סיפרה הבת מונטג בשבוע שעבר. "כל מה שהיא עשתה לא הצליח, הם לא מוכנים לקבל אותה והיא נשברה לאט לאט, יותר ויותר", אמרה הבת, והוסיפה: "היא עברה משבר מאוד קשה וניסתה ליצור עם האחיות שלי קשר ולהסביר להן מה גרם לה לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully