וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת היוצאת בשאלה שהתאבדה: "המשפחה לא רוצה למלא את בקשתה האחרונה"

27.6.2016 / 14:51

בתה של אסתי ויינשטיין, ששמה קץ לחייה בצל הנתק ממשפחתה החרדית, עתרה לבית המשפט כדי שייעכב את הלווייתה. זאת, בשל התנגדות המשפחה לקיים טקס קבורה הכולל "פרחים ושירים", כפי שציינה בצוואתה. "יש לכבד את אורח חייה גם במותה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

אסתי ויינשטיין בת ה-50, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה, התאבדה בעקבות מצוקה נפשית, בשל ניתוק יחסיה עם ילדיה והוריה לאחר שעזבה את החסידות. אך גם לאחר מותה, נראה שהסכסוך המשפחתי סביב הסוגיה מסרב לשכוך. תמי מונטג, בתה של ויינשטיין שיצאה בשאלה יחד עמה, עתרה לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב כדי להוציא צו זמני שיאסור על משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית באבו כביר לשחרר את הגופה של המנוחה. זאת, בשל התנגדות המשפחה החרדית לממש את רצונה של ויינשטיין להביא אותה לקבורה יהודית עם "פרחים ושירים", כפי שכתבה בצוואתה.

המשפחה מעוניינת כי ויינשטיין תיקבר בהר המנוחות שבירושלים בטקס קבורה חרדי מסורתי. לעומתם, הבת מעוניינת בקבורה במרכז הארץ בטקס הלווייה שכולל שירים ומוזיקה. השופטת שפרה גליק נעתרה לבקשתה של מונטג. הצו תקף עד להחלטה שתתקבל בדיון שיתקיים בנוכחות הצדדים היום אחר הצהריים.

עו"ד חוי אדמקר, המייצגת את מונטג, מסרה: "טוב יעשו הגורמים המוסמכים לכך אם יבואו לקראת המשפחה, יוותרו על המאבק המשפטי ויאפשרו בשעה קשה זו להביא את המנוחה לקבורה על פי צוואתה בהקדם האפשרי". מעמותת ה.ל.ל, הפועלת למען יוצאים בשאלה, נמסר: "ליבנו עם תמי ואנו מחזקים את ידיה. יש לכבד את רצונה של אסתי ואת אורח חייה גם במותה. מקום קבורתה ישפיע על צביון הלווייה ואנו תקווה שבית המשפט יתמוך ברצונה של תמי להביא את אמה לקבורה ומנוחה במרכז".

עוד כתבות בנושא:
סוף עצוב: נמצאה גופתה של החוזרת בשאלה שנעדרה משבוע שעבר
בנותיה של יוצאת בשאלה שנעלמה: "מוכנות לחדש את הקשר, תחזרי"

אסתי ויינשטיין, חוזרת בשאלה בת 50, נעדרת כבר יממה. באדיבות המשפחה
"לא רוצה להמשיך ולהיות למעמסה". ויינשטיין/באדיבות המשפחה

ויינשטיין היא אם לשבע בנות בוגרות, וכאמור רק אחת מהן יצאה עמה בשאלה, בעוד בנותיה האחרות ניתקו איתה קשר. היא התגוררה בשנים האחרונות עם בן זוגה בעיר אזור, ואתמול אותרה גופתה ברכב באשדוד.

"אני מבינה שאני חולה ותלותית ואני לא רוצה להמשיך ולהיות למעמסה עליכם", כתבה ויינשטיין במכתב שהשאירה. "אל תשקיעו הרבה בטקס, משהו צנוע עם המון פרחים, ותזכרו שזה מה שבחרתי שהכי טוב בשבילי. גם אם תגידו שאני אנוכית אני מקבלת בהבנה את חוסר ההבנה שלכם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זירת מקום מציאת גופה, אשדוד. 26 ביוני 2016. לירון מולדובן
הרכב שבו אותרה גופתה של ויינשטיין, אתמול/לירון מולדובן

הקשיים בחייה של ויינשטיין החלו לפני שבע שנים כשהחליטה לחזור בשאלה. "האחיות שלי ואבא שלי ניתקו איתנו כל קשר", סיפרה הבת מונטג בשבוע שעבר. "כל מה שהיא עשתה לא הצליח, הם לא מוכנים לקבל אותה והיא נשברה לאט לאט, יותר ויותר", אמרה הבת, והוסיפה: "היא עברה משבר מאוד קשה וניסתה ליצור עם האחיות שלי קשר ולהסביר להן מה גרם לה לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully