וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי: "ההסכם יביא להקלה בעזה, אך מיליונים יישארו במצור"

חברת הכנסת הודתה באולפן וואלה! NEWS שהפיוס עם טורקיה ישפר את החיים ברצועה, אך הדגישה: "אני רוצה לשחרר את העם שלי מדיכוי". זועבי, שהשתתפה במשט לעזה, אמרה כי "נדרשים עוד משטים"

צילום: רויטרס ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן לבנה.

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) התייחסה היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הסכם הפיוס עם טורקיה ישפר את תנאי המחיה ברצועת עזה ויאפשר העברת סחורות לרצועה מטורקיה, דרך נמל אשדוד. "ההסכם אכן יביא להקלה, אבל שני מיליון בני אדם יישארו במצור, ולפי דוח של האו"ם בשנת 2020 האזרחים בעזה יחיו בתנאים לא הולמים. כל התשתיות של עזה נהרסו ואין אפשרות לשקם אותן עם 60% אבטלה ועוני", אמרה זועבי.

על אף שזועבי הסכימה כי ההסכם ייטיב מעט עם התושבים ברצועה, היא הדגישה כי "ההקלות לא משפיעות בצורה ניכרת על החיים בעזה. להרבה ישראלים בכלל לא אכפת מהפלסטינים וזה נמצא מחוץ לתודעה שלהם". לדבריה, "אפשר להמציא תירוצים לדיכוי ולרצח ולקיומו של בית הכלא הגדול בעולם, אבל מטרת המשט לא הייתה להשיג הקלות אלא לשבור את השתיקה ולסיים את המצור. זאת המטרה הלגיטימית, האנושית והמוסרית של המשט".

חברת הכנסת הוסיפה כי "בעזה היו מצור, עוני והרס גם לפני שנתיים וגם לפני תקרית המרמרה. אני לא יכולה לקחת את המצור כמציאות מובנת מאליה ולא מקבלת אותו. אני רוצה לשחרר את העם שלי בעזה מדיכוי וממצור. אתם כולאים שני מיליון בני אדם".

עוד בנושא:
ישראל תפצה את הרוגי משט המרמרה: "ההסכם לא מקובל"
ישראל וטורקיה הכריזו על הסכם הפיוס; נתניהו: "הסגר על עזה יישמר"
מארגני המרמרה מאיימים במשט נוסף: "ישראל מבינה שעשתה טעות"

חנין  זועבי חברת כנסת. ראובן קסטרו
"אני לא יכולה לקחת את המצור כמציאות מובנת מאליה". זועבי/ראובן קסטרו

זועבי רואה בהקלות שיביא ההסכם לרצועה תוצאה של המשט, ולכן אמרה כי "אם המשט הצליח לעשות משהו קטן, צריך עוד משטים". זועבי הוסיפה: "אני לא נאיבית ולא חושבת שמשט אחד ומאבק חלקי ונקודתי יכולים לשבור את המצור. מה שאנחנו צריכים זה מאבק ממושך ועיקש. יש לרדוף את הפושעים שכולאים את הפלסטינים ולשפוט אותם בבתי הדין הבינלאומיים, ולא תזיק גם קצת התעוררות מוסרית מצד הרחוב הישראלי".

היא השתתפה במשט לרצועת עזה בשנת 2010, והגיבה גם לתשלום הפיצויים מצד ישראל לטורקיה בעקבות ההשתלטות על אניית "מאווי מרמרה", שסכומם כ-20 מיליון דולר. "ממשלת ישראל נקטה בתעמולה ממושכת בת חמש שנים נגד פעילי אניית המרמרה, טענה שהם טרוריסטים, שהם פעלו בכוח, הכו ורצו לרצוח את החיילים. בסופו של דבר ישלמו כסף לא לטרוריסטים, אלא כפיצוי למשפחות. זהו הישג, מדובר בהודאה בכך שישראל הפעילה כוח מופרז ולא מוצדק, וכי הייתה יכולה להשתלט על האנייה בלי לרצוח קורבנות חפים מפשע", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully