וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המרמרה מאיימים במשט נוסף: "ישראל מבינה שעשתה טעות"

27.6.2016 / 18:39

חבר מועצת המנהלים של הארגון הטורקי IHH, ששלח את המשט לפני שש שנים, הבהיר לאולפן וואלה! NEWS כי "אם המצור יימשך, יגיעו משטים מכל העולם". לדבריו, "המטרה היא אחת – לעזור לפלסטינים"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אביב אירגז, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: צינן ליבנה.

חוסיין אורוץ', חבר מועצת המנהלים של הארגון הטורקי IHH, התייחס היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להסכם הפיוס בין טורקיה לישראל, שש שנים לאחר ההשתלטות הישראלית על המשט לרצועת עזה שהוביל הארגון. "עכשיו אנחנו יודעים שישראל מבינה שהיא עשתה טעות", אמר, "במשט, ב'מאווי מרמרה', הם התנצלו ושילמו את הכסף. קרב לוודאי שהם לא יעשו את אותה טעות שוב".

לדבריו בריאיון ממטה הארגון באיסטנבול, בנוגע לאפשרות של משט נוסף, "הכוונה היא מאוד ברורה, האנשים מגיעים למען מטרה אחת – לעזור לפלסטינים". אורוץ' הוסיף כי "עדיין לא תכננו דבר, אבל אם המצור יימשך, יגיעו משטים מכל רחבי העולם". הוא הסביר כי "IHH הוא חלק ממועצה בינלאומית, ובוודאי בזמן הקרוב כמה ספינות יהיו מוכנות. על סיפונן יהיו רק נשים והן יבואו לעזה לשבור את המצור ולהגיע לעם בעזה".

עוד בוואלה! NEWS:
באיסטנבול שמחים על הפיוס עם ישראל - ועל הפיצוי: "עשיתם, תשלמו"
הציבור הטורקי אדיש להסכם הפיוס, ורק "נסחף אחרי ארדואן"
ישראל תפצה את הרוגי משט המרמרה: "ההסכם לא מקובל"

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
"בזמן הקרוב כמה ספינות יהיו מוכנות". המאווי מרמרה באיסטנבול, באירוע לציון שנה למשט, 2011/רויטרס

"למעשה, היו כמה תנאים מהצד הטורקי ועכשיו אנחנו רואים שמרבית התנאים מולאו", הוסיף אורוץ'. "ישראל כבר התנצלה בפני טורקיה על המשט. שלוש שנים לאחר מכן המו"מ הושלם, ועכשיו אנחנו רואים שהמצור לא הוסר, אבל זה יהיה פשוט הרבה יותר בעבור הפלסטינים". לטענתו, "הפלסטינים יקבלו יותר תמיכה מטורקיה ומשחקנים נוספים בכל רחבי העולם, זה מאוד חשוב".

בנוגע לפיצויים שתעביר ישראל למשפחות ההרוגים, טען בכיר ה-IHH כי "הכסף הוא כסף, 20 מיליון. לא בדיוק מה שביקשנו. כאשר משווים את זה למקרים אחרים, זה צריך היה להיות יותר". עם זאת, הוא הוסיף: " הדבר החשוב ביותר הוא לא הסכום, אלא שעכשיו ישראל משלמת לאנשים שאיבדו את בני משפחתם, את הבעלים, את האבות, במשט. ישראל שוב אומרת שזאת הייתה טעות שלה, ובגלל הטעות הזאת הם נותנים את הפיצוי למשפחות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
"ישראל שוב אומרת שזאת הייתה טעות שלה". העימותים על סיפון "מאווי מרמרה", 2010/רויטרס

IHH, "האיגוד לזכויות אדם, חירות וסיוע הומניטרי", פרסם ביום שבת הודעה בטורקית ובאנגלית, שבה יצא הארגון נגד תנאי ההסכם הצפוי. "המצור על רצועת עזה הוא פשע חמור נגד האנושות", נכתב, "יש להסיר את המצור, שקוטע את קשריה של עזה עם העולם". יתרה מכך, לטענת הארגון, סעיפי ההסכם הנוגעים לשימוש בנמל אשדוד עבור הרצועה "לא מקלים על המצור, אלא מהווים הכרה בו הלכה למעשה".

ביחס לפיצויים לאנשי הארגון שהיו מעורבים במשט בשנת 2010 ולבני משפחותיהם, טען IHH כי "תיקי מאווי מרמרה לא יכולים להיסגר בדיונים הנוכחיים". על פי ההודעה, "ישראל צריכה לקבל על עצמה את תשלום הפיצויים כתוצאה של פשעיה, ולא כתרומה". בחודש פברואר אף טענו נציגי הארגון כי לא יסכימו לקבל פיצויים מישראל, אלא אם אלה יהיו במסגרת החלטה רשמית שמציינת את אחריותה הפלילית לכאורה של ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully