וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין ראיות לפגיעה מכוונת: ספיר ניסני מואשמת בגרימת מות אמה ברשלנות

27.6.2016 / 12:09

כתב אישום הוגש נגד העיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה. לפי הפרקליטות, אף שניסני נחשדה תחילה כי פגעה בה בכוונה לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת כדי להוכיח זאת. מרים, אמה של ניסני, מתה מפצעיה חודשיים אחרי התקרית

צילום: ניב אהרונסון ואור רביד, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: העיתונאית עלתה לקבר אמה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד ספיר ניסני בגין גרימת מות אמה מרים ברשלנות. בפרקליטות הסבירו כי ההחלטה להאשים את הנאשמת בגרימת מוות ברשלנות התקבלה לאחר שבחינה מעמיקה של הראיות בתיק העלתה כי אין תשתית ראייתית מספקת להוכחת פגיעה מכוונת של הנאשמת באמה, כפי שנחשד תחילה. לפני כשבוע מתה מרים ניסני מפצעיה, כחודשיים אחרי התקרית.

כתב האישום מתאר מערכת יחסים רעועה בין השתיים שהתגוררו יחד בכפר סבא. השתיים היו מתווכחות בין היתר על ניקיון הבית, ובין היתר טענה האם כי ספיר מותירה את אזור המטבח מלוכלך לאחר שבישלה עם תבלינים רבים. על רקע זה הרחיקה האם מספיר את כל התבלינים ונעלה אותם בחדר הארונות שבחדר השינה שלה. בשעות הלילה נהגה האם למקם את המפתח לחדר הארונות מתחת לכרית שעליה הניחה ראשה.

ב-21 באפריל, בסביבות השעה 01:10, נשכבה האם לישון בחדר השינה. במקביל, ניגשה הנאשמת למטבח וביקשה להכין תבשיל. הנאשמת שפכה ניסני סיפרה לחוקרים כי ערבוב מתמיד של השמן היה חיוני לשמירת ערכו התזונתי של התבשיל ולפיכך החליטה לקחת עמה את הסיר לחדר הארונות שבתוך חדר השינה, כדי להמשיך תוך כדי ההליכה בערבוב. בטרם צאתה לחדר השינה התלבטה אם אכן לעשות כך שכן היא ידעה שישנו סיכון בטיחותי במעשה.

לקריאה נוספת:
אחרי שנגמרה ההלוויה: העיתונאית החשודה ברצח אמה עלתה לקברה
יממה אחרי מות אמה: ספיר ניסני תיחקר בחשד לרצח
"קיווינו שנדע את האמת": אחרי מות אמה - ניסני תואשם ברצח?

ספיר ניסני. פייסבוק, צילום מסך
לקחה עמה את הסיר כדי שהשמן לא יאבד מערכו התזונתי. ניסני/צילום מסך, פייסבוק

בשלב זה, לפי כתב האישום, התקשר אל ניסני בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים של נתק בין השניים, והיא לא השיבה לשיחה. טלפון זה גרמה לה לסערת רגשות, ודעתה הוסחה. היא צעדה לחדר השינה בעודה מחזיקה באחת מידיות הפלסטיק של סיר השמן הרותח באופן רעוע ובלתי יציב.

כדי שהאם לא תתעורר, לא הדליקה ניסני את האור בחדר והסתפקה באלומת אור חלשה שהגיעה מהמטבח. ניסני נכנסה לחדר השינה מבלי להתבונן היטב לעבר מכשולים אפשריים, ועם כניסתה נתקלה בשואב האבק שהיה מונח באותה העת על הרצפה. היא מעדה לכיוון המיטה ואיבדה אחיזה בסיר.

קברה של מרים ניסני, בית העלמין פרדס חיים. 20 ביוני 2016. ניב אהרונסון
קברה של ניסני/ניב אהרונסון

חלק ניכר מתכולת הסיר נשפך ישירות על פלג גופה העליון האם. כתוצאה מכך, נגרמו לאמה כוויות קשות. מיד לאחר מכן הדליקה ספיר את האור, הבהילה את אמה מרים לחדר המקלחת וניסתה לטפל בה. היא התיזה עליה מים קרים והזעיקה את שירותי מד"א שפינו אותה לבית החולים.

עו"ד גיא עין צבי, שמייצג את ספיר ניסני מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר בתגובה: "למרות כל הדיווחים על חשדות חמורים כלפי ספיר, לאחר שהפרקליטות בחנה את כל חומרי החקירה, היא השתכנעה בנכונות גרסתה של ספיר, כי מדובר באירוע טרגי שהוא תולדה של תאונה מצערת וכי לספיר לא הייתה כל כוונה לפגוע באמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully