וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מרחק, יותר משקל: כך נערך צה"ל למלחמה עם חמאס וחיזבאללה

27.6.2016 / 5:31

אימונים בשטח בנוי, מסעות קצרים יותר ו-25 קילומטרים עם אלונקות – כך צה"ל מתאים את עצמו צה"ל לאיומים המשתנים. "האימונים האלה דורשים יותר חדות ומקצועיות", אמר מ"פ בנח"ל. על פרשת אלאור אזריה: "גרמה לחיילים להבין את חשיבות הפקודות"

צילום: דו"צ, עריכה: מתן חדד

תכנית האימונים בצה"ל עודכנה לאחרונה לאור ההבנה שחלק מהאימונים המקובלים כבר אינם רלוונטיים. בעבר, ברבים מהאימונים תורגלה לחימה בשטח פתוח שכוללת חציית מרחקים ארוכים, והם דימו לחימה מול צבאות אויב לאורך הגבולות. ואולם, בעת הזו מלחמה בין ישראל לצבאות סדירים של המדינות השכנות אינה על הפרק, והלחימה בשנים הקרובות צפויה להתנהל דווקא מול ארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס, וכן מול חוליות מחבלים. לכן, היה צורך לעדכן את האימונים.

השבוע התקיים תרגיל של פלוגת טירונים בחטיבת הנח"ל, לקראת הצטרפותם לגדוד 932. התרגיל נפרס על פני שבוע שלם וכלל אימונים בשטחים פתוחים, אך גם לא מעט אימונים בשטחים בנויים. ביום האחרון של התרגיל התקיים אימון שסיכם את כל הסדרה, ודימה לחימה במבנה של מלון נטוש ליד ערד.

"מדובר בתרגיל רחב מאוד הכולל לחימה בשטח בנוי שהיא תחום מורכב. תרגלנו לחימה במסדרונות ארוכים, התכוננו לקרב במבנה עם פתחים רבים והתאמנו על התמודדות עם אמצעי חבלה שמוטמנים בתוך המבנה. עבדנו גם על היבטים נוספים, כמו שיתוף פעולה עם כוחות אחרים והיערכות להגנה במקום לאחר כיבושו", פירט מפקד הפלוגה סרן איתמר אביצור, בן 26.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ישראל תפצה את הרוגי משט המרמרה: "ההסכם לא מקובל"
"ניצחון חשוב בקרב ארוך": ההורים מברכים על סופי השבוע הארוכים
עשור לחטיפת שליט: "ייתכן שהיו שרים שתמכו בכך בשל המחאה החברתית"

חטיבת הנח"ל מתאמנת בלחימה בשטח בנוי במבואות ערד. דובר צה"ל
"לחימה בשטח בנוי היא תחום מורכב". התרגיל באזור ערד/דובר צה"ל

לדברי אביצור, התרגיל מבטא את השינוי בתפיסה ואת עדכון האימונים לקראת התמודדות עם האיומים הנוכחיים. "החטיבה עושה שינוי מאוד גדול בקשר להכשרת החיילים. הם עוברים הרבה יותר אימונים בשטחים סגורים, ובעבר הדגש היה על שטחים פתוחים. האימונים האלה דורשים מאיתנו יותר חדות, יותר מקצועיות והרבה יותר שליטה בכוחות. בנוסף לכך, האימונים היום מורכבים ומתוכננים כסדרות ולא כתרגילים נקודתיים". הוא הסביר כי האויב מעדיף להילחם בשטח בנוי כדי להסתתר מאחורי האוכלוסייה, וכך לנטרל את יתרונו של צה"ל. "הוא לא באמת יכול לבטל את היתרון שלנו, אבל בצורה כזו הוא מנסה לצמצם אותו", הבהיר.

את הסדרה חתם מסע כומתה, שגם הוא שונה מבעבר. "החטיבה הבינה שמסעות ארוכים של 70 קילומטרים אינם רלוונטיים יותר. לכן, הוחלט לקצר את המרחק ולהוסיף משקל. אורכו של המסע הוא 45 קילומטרים, ולאורך 25 מהם החיילים סוחבים אלונקות. 40% אחוז מהמשקל של החיילים הוא משקל גופם והשאר ציוד, דבר שמדמה את המשקלים בעת לחימה", הסביר אביצור.

בשבוע הבא יעברו החיילים אימון לקראת הפעם הראשונה שבה יהיו אחראים על גזרה בתעסוקה מבצעית. הפלוגה תוצב בשומרון, סמוך להתנחלות הר ברכה, עד חודש אוקטובר. אביצור ציין כי זו הפעם הראשונה שגזרה זו תהיה תחת אחריות הפלוגה. כהכנה לכך, החיילים יעברו הכנה מנטלית לקראת השירות באזור בו יש אוכלוסייה יהודית ואוכלוסייה פלסטינית. "בהכנה המנטלית נסביר להם במי הם עומדים לפגוש - בין אם מדובר ביהודי שמפר את הסדר, או בפלסטינים. נעסוק בכל הקשיים שהשטח הזה מכיל", אמר אביצור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סרן איתמר אביצור מ"פ בחטיבת הנח"ל. דובר צה"ל
"האויב מנסה לבטל את היתרון של צה"ל". סרן איתמר אביצור/דובר צה"ל

חייליו של אביצור מודעים לסערה סביב משפטו של אלאור אזריה, שנאשם בהריגת מחבל בחברון. לדבריו, בעקבות המקרה הם מבינים טוב יותר את המצופה מהם. "אצלנו מרגישים תמיד את החברה הישראלית ומרגישים את המתחים. אבל, בסופו של דבר יש לנו מפקד אחד, והוא קובע ונותן את הפקודות. כך מונחים החיילים מה מותר להם לעשות ומה לא. חלק מההכנה המנטלית הוא לשים את הרגשות בצד ולבצע את הפעילות על פי הפקודות", הבהיר, והוסיף: "זו הפעם הראשונה שהחיילים הבינו באופן מוחשי מה החשיבות של הפקודות והפעולה על פיהן. הרמטכ"ל הוא המפקד הראשון שלנו, הוא מבין מה נכון ומה לא נכון - והחיילים קיבלו את זה לחלוטין".

אביצור התייחס גם למתיחות הביטחונית, ואמר כי על אף שבחודש וחצי האחרונים ירדה כמות הפיגועים, חייליו "מוכנים לכל תרחיש". "נפעל בהתאם לצורך, ואני בטוח שהחיילים יבצעו את המשימות הנדרשות בצורה הטובה ביותר כדי להגן על התושבים במקום", הבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully