וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לחטיפת שליט: "ייתכן שהיו שרים שתמכו בשחרור בשל המחאה החברתית"

27.6.2016 / 0:31

גרשון בסקין, שתיווך בעסקה לשחרור החייל החטוף, הגיב לדברים שאמר מזכיר הממשלה לשעבר האוזר, שלפיהם הוא לא היה חוזר בקיץ 2011, כשפרצה המחאה. ואולם, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הבהיר: "כל המערכת הביטחונית תמכה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

"ייתכן שהיו שרים שחשבו שטוב יהיה לאשר את עסקת שליט בזמן המחאה החברתית" – כך אמר אתמול (ראשון) גרשון בסקין, המתווך בעסקה להחזרת החייל החטוף מחמאס, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. זאת בתגובה לדבריו של מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר. האחרון אמר לחדשות 10 ביום חמישי האחרון כי ייתכן ששליט, שנחטף לפני עשור, לא היה חוזר לישראל בקיץ 2011 אלמלא המחאה החברתית שפרצה במקביל.

"דוד מידן מונה להיות ממונה על התיק ב-18 באפריל, הרבה לפני המחאה החברתית", אמר בסקין. "הוא קיבל את התיק הזה בתנאי שראש הממשלה ייתן לו מנדט להחזיר את גלעד שליט. אני התחלתי לתווך תחת הנחיית מידן בתחילת מאי וב-14 ביולי הצגתי לו מסמך עקרונות שאותו הביא לאישור ראש הממשלה, שאישר אותו באותו יום, שבו גם הקימה דפני ליף את האוהל הראשון בשדרות רוטשילד".

לקריאה נוספת בנושא
המבקר: "צה"ל לא מיישם את הלקחים מחטיפות חיילים"
משפחת שליט על תיעוד בנם עושה "על האש" בשבי: "תמונה מעוותת"

שנתיים לשחרור שליט. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
שליט לצד נתניהו לאחר שובו לישראל, 2011/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

עם זאת, הוא אמר כי "ייתכן שעד שהשלימו את עסקה, כשהמחאה החברתית צברה תאוצה, היו שרים שחשבו שטוב אם ראש הממשלה יתמוך בעסקה. ואולם, בערב שדוד מידן חזר ממצרים והציג לממשלה את העסקה ראש הממשלה וכל המערכת הביטחונית תמכה בה. נדמה לי שההמלצה שלהם לא הייתה נוסחה פוליטית לצינון המחאה. צבי האוזר לא היה בסוד העניין. היו שיקולים אחרים, אבל זאת דעה שרווחת בציבור הישראלי".

לדבריו, "בירכתי את ראש הממשלה, למרות הניגודים בינינו, על כך שקיבל החלטה מנהיגותית והלך נגד עצמו על עקרונות שלא מנהלים משא ומתן עם מחבלים ולא משחררים רוצחים. הוא תמך בעיקרון של הברית הלא כתובה בין העם לבין המדינה שמאפשר לנו לקיים צבא עם. כהורה של מי שהיו חיילים בצה"ל ובעצמי חייל, חושב שזה אחד העקרונות יסוד שעל פיהם אנחנו קיימים במדינה הזאת".

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully