וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקחו לנו את העיר": שבט הצופים בבית שמש המתחרדת בסכנת סגירה

27.6.2016 / 9:25

סממן חילוני נוסף עשוי להיעלם מבית שמש, לאחר שהעירייה החליטה להפסיק לתקצב את הדירה של בני שנת השירות שמפעילים את השבט. חניכי התנועה יצאו להפגין מול בניין העירייה ודרשו את המשך המימון, כפי שהובטח. העירייה: "פועלים להמשך פעילות השבט"

עריכה: אביב אירגז

עיריית בית שמש הורתה להפסיק להקצות תקציב לשבט הצופים בעיר וכעת הוא נמצא בסכנת סגירה. בשבועות האחרונים קיימו החניכים פעולות מחאה שונות ואמש (ראשון) הן הגיעו לשיא - בצעדה ובהפגנה מול בניין העירייה. לפני כמה שבועות הודיעה העירייה להנהלת השבט כי תפסיק את מימון דירת המגורים של הצעירים בני שנת השירות המתגוררים בעיר ומפעילים אותו, על אף שהתחייבה לממן את שכר הדירה עד שנת 2018.

שבט שורק הוקם בעיר בית שמש בשנת 1968. עם התחרדות העיר דעכה פעילותו ובשנת 2006 הוא אף נסגר בשל בעיות תקציביות. לפני כארבע שנים החליטה תנועת הצופים לנסות לפתוח מחדש את השבט, ושלחה לעיר בני שירות שיפעילו אותו. תחילה מימנה התנועה את הדירות של הצעירים ואת פעילות השבט, ולפני כשנתיים פנתה לעירייה בבקשה לסיוע במימון שכר הדירה. העירייה נענתה בחיוב לבקשה, אך בתחילת השנה הודיעה לבני השירות כי בחודש יולי תפנה את הדירה, חרף הבטחתה להמשיך במימון עד תום כהונתו של ראש העירייה משה אבוטבול ב-2018.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ישראל תפצה את הרוגי משט המרמרה: "ההסכם לא מקובל"
"ניצחון חשוב בקרב ארוך": ההורים מברכים על סופי השבוע הארוכים
לאחר שבוע: דאעש קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני בירדן

מאות חברי תנועות נוער מחו נגד סגירת שבט הצופים בעיר בית שמש. ספק 500
"תנועות הנוער לא מתוקצבות". ההפגנה בבית שמש, אמש/ספק 500

"סבא וסבתא שלי היו ממקימי העיר ובאו ולקחו לנו אותה. זה כואב. תנועות הנוער כאן לא מתוקצבות", אמר בצער יותם וינטרוב, יליד בית שמש וממובילי המחאה. "רציתי לדבר בטקס יום הזיכרון כנציג תנועות הנוער והייתי צריך להילחם על זה. אנחנו דורשים פה לא רק דירה אלא הכרה בתנועות הנוער ותקציב, דברים שמובנים מאליהם בערים אחרות", הסביר.

וינטרוב הוסיף: "אני לא רוצה להיכנס לעניין ההתחרדות אבל זה משפיע. ראש העיר והאחראי על החינוך חרדים וזה לא מעניין אותם, את הכסף הם צריכים לקמחא דפסחא (מגבית צדקה הנהוגה לקראת פסח, במסגרתה אוספים מהתושבים כסף או מזון כדי לחלק לעניים מצרכים לחג – מ"ש)".

מעיריית בית שמש נמסר: "ראש העירייה רואה חשיבות רבה בהמשך פעילות הצופים, שאותה הביא לראשונה לבית שמש. לצערנו חברת עמידר שבדירותיה שכנו הגרעינים דורשת את הדירות בחזרה ובשל כך מינה ראש העירייה ועדה שתבדוק את הנושא ותמצא את הדרך להמשך קיום הפעילות בעיר". בעירייה ציינו עוד כי ראש העירייה פועל להמשך קיום השבט "למרות תכנית ההתייעלות שבה נמצאת העירייה וקיצוצים נרחבים בכל אגפיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully