וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך 3 שעות: יותר מ-10,000 דולר גויסו בווטסאפ לזכר אדמו"ר

26.6.2016 / 8:43

קבוצת ווטסאפ, שבה חברים עיתונאים ואנשי ציבור חרדים, הצליחה לגייס את הסכום להנצחת זכרו של האדמו"ר מזלאטשוב ברכישת ספר תורה. בין התורמים גם חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו מהליכוד

עריכה: יאיר דניאל

בתוך פחות משלוש שעות הצליחו חברי קבוצת ווטסאפ, שבה חברים כמאה עיתונאים ואישי ציבור חרדים, לגייס יותר מ-10,000 דולר. המטרה: כתיבת ספר תורה לזכרו של האדמו"ר מזלאטשוב, שהלך ביום שישי לעולמו. בין התורמים שהצטרפו ליוזמה גם מחוץ לקבוצה חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו מהליכוד.

האדמו"ר, רבי מרדכי מאיר מכלוביץ בן ה-61, היה עד לפני שנתיים אחד מעשרות אדמו"רים המנהיגים חצרות קטנות ושמם אינו מוכר גם לרבים מהמגזר החרדי. בשנתיים האחרונות גילתה אותו קבוצת עיתונאים שתמכה בו כלכלית ומורלית מצד אחד ומצד שני מחתה דרכו על התנהלות הממסד. כך התפרסם שמו, ואל בית מדרשו בבני ברק הגיעו גם אישי ציבור, ובהם ח"כ אורן חזן והח"כ לשעבר אלי ישי.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת הסכם: פגישה מכרעת היום בין ישראל לטורקיה בנושא הפיוס
חמישה חודשים אחרי שנדקרה בפיגוע, ילדה מיכל פרומן בת
הפנטגון יאשר ל"טרנסג'נדרים מוחצנים" לשרת בצבא ארצות הברית

האדמו"ר מרדכי מאיר מכלוביץ. בעריש פילמר, מערכת וואלה! NEWS
"אדם שכולו אהבת ישראל בלי הבחנה בין יהודי ליהודי". האדמו"ר רבי מרדכי מאיר מכלוביץ/מערכת וואלה! NEWS, בעריש פילמר

ביום שישי התמוטט האדמו"ר בביתו בבני ברק, ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותו. בצאת השבת התקיימה הלווייתו, ואלפים השתתפו בה. בקבוצת הווטסאפ החרדית "המושכים בחוטים" החליטו להנציח את זכרו בדרך יצירתית, וביוזמה ספונטנית החלו בגיוס כספים פנימי בין החברים למען כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו.

"הרבי היה אדם שכולו אהבת ישראל בלי הבחנה בין יהודי ליהודי", הסביר מנהל הקבוצה ועורך אתר החדשות החרדי "בחדרי חרדים", אבי גרינצייג. "המאפיין המרכזי שלו היה הפשטות והיחס האנושי והחם לכל אחד. אך טבעי שכולנו נחזיר לו באותה מטבע ונתגייס להנציח את זכרו ולפעול לעילוי נשמתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חברי הכנסת ענת ברקו ואורן חזן בפגישה עם האדמו"ר מרדכי מאיר מכלוביץ. המטה החרדי בליכוד, מערכת וואלה! NEWS
"למדתי מהרבי מהי אהבת חינם". ח"כ ברקו/מערכת וואלה! NEWS, המטה החרדי בליכוד

התורמים החברים בקבוצה הבטיחו סכומים של 500 עד אלף דולר כל אחד, ואחד מהם אף הציע להעביר תרומה של 50 אלף שקל שקיבל בעבר אם ספר התורה יוכנס למוסד שבניהולו. אחד התורמים אמר לוואלה! NEWS כי אחרי מותו של הרב אנשים רצו להנציח אותו. "אין לו ממשיך, ולמעשה החסידות נסגרה", הסביר התורם. "לאנשים יש נקיפות מצפון, אולי לא נהגו בו בכבוד הראוי, והם ממהרים לפתוח את הכיס לעילוי נשמתו".

גם חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו הצטרפו ליוזמה ותרמו אתמול סכום כסף צנוע ליוזמה. "למדתי מהרבי מהי אהבת חינם", אמר חזן. "ההנצחה חשובה במקרה הזה. החברה צריכה להחזיר, וכשאנחנו מנציחים אדם – אנחנו מנציחים את המורשת שלו, קל וחומר כשזה ספר תורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיוס התרומות בקבוצת הווטסאפ "המושכים בחוטים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully