וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנעדרים נגד ההסכם עם טורקיה: "מעניקים פרס לחמאס"

משפחותיהם של אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו קראו לנתניהו לכלול את השבת בניהם בהסכם. "נתניהו ייכשל במבחן הראשון לאחר צוק איתן", אמר אביו של גולדין. היום יתקיימו הפגנות בירושלים. לשכת ראש הממשלה: "ישראל פועלת כל העת להשבת הנעדרים"

צילום: ערן גילווארג

(בווידאו: הוריו של החייל אורון שאול במסיבת עיתונאים בביתם)

משפחות שאול, גולדין ומנגיסטו, שבניהם נעדרים ונמצאים בידי חמאס ברצועת עזה, קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להכליל את השבת בניהם לישראל בהסכם הפיוס המתגבש עם טורקיה. זאת, על רקע הדיווחים על כך שההכרזה על הגעה להסכם צפויה השבוע, ואינה כוללת סעיפים הנוגעים לנעדרים הנמצאים בשבי חמאס. משפחת שאול הודיעה כי תקים אוהל מחאה בירושלים בדרישה שלא לחתום על הסכם עם אנקרה ללא השבת בנם, כמו גם השבת סגן הדר גולדין, ומשפחת מנגיסטו תפגין גם היא בעיר בקריאה לכלול קבלת אות חיים מבנם כחלק מההסכם.

בלשכת ראש הממשלה התייחסו למחאה ומסרו כי המדינה ממשיכה לפעול למאמצים להשבת הנעדרים לישראל, מבלי להזכיר את ההסכם עם טורקיה. "ישראל ממשיכה כל העת במאמצים גלויים וחשאיים, להשיב לישראל את חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין זכרונם לברכה, ואת שני אזרחי ישראל המוחזקים ברצועת עזה", נמסר. "ישראל לא תחדל מפעילותה זו עד למימוש המשימה"

עוד כתבות בנושא:
הוריו של אורון שאול: לא תיתכן עסקה עם טורקיה בלי השבת הבנים
משפחת מנגיסטו לנתניהו: אל תחתום על הסכם עם טורקיה בלי מידע על אברה
שנתיים לאחר המבצע: צה"ל הגדיר אורון שאול והדר גולדין נעדרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההסכם אינו כולל את החזרת הבנים". גולדין, שאול ומנגיסטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמחה גולדין, אביו של הדר שנפל בקרב במנהרת טרור ברפיח במבצע "צוק איתן", אמר אמש (שבת) כי "אנחנו רואים בחומרה רבה את ההסכם המתגבש בין מדינת ישראל וטורקיה - מנהיגת האחים המוסלמים והמדינה המשמשת פטרון חמאס בעזה. ההסכם אינו כולל את החזרת הבנים הדר ואורון לישראל, בניגוד להבטחות מפורשות מפי ראש הממשלה במשך השנתיים האחרונות".

לדברי האב, "להבנתנו, בעצם החתימה על הסכם זה ראש הממשלה ייכשל במבחן המהותי הראשון לאחר מלחמת צוק איתן ויעניק פרס לחמאס על חטיפת סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול. הגיע הזמן שישראל תהיה זו שתגדיר מחירים לחמאס על חטיפת והחזקת חיילים ולא כפי שהתרגלנו בשלושים השנים האחרונות - לשלם מחירים כבדים לאויבינו".

הוריו של אורון שאול, שנפל בקרב בשג'אעיה, הודיעו מוקדם יותר אתמול כי בני המשפחה ופעילים למען שחרור בנם יפגינו הבוקר מול בית ראש הממשלה שבירושלים, וימשיכו במחאה עד ההכרזה על ההסכם. "נעלה למאבק בירושלים מול בית ראש הממשלה", אמרה האם זהבה מביתה שבפוריה. "נקים אוהל עד החתימה על ההסכם ונראה איך דברים יתגלגלו". הם ציינו כי הם נמצאים בקשר עם משפחתו של הדר גולדין, וייתכן שגם הם יצטרפו למאבק.

"אני אומרת לראש הממשלה שזו הזדמנות אולי האחרונה, שאם הוא לא יחזיר את הבנים הביתה אנחנו נאלץ לצאת ולעשות דברים שלא רצינו, אך אם לא תהיה לי ברירה אעשה זאת", ציינה האם זהבה. לדבריה, "הם מנסים להשתיק אותנו, הם רוצים שקט ואני מבינה אותם. נתתי שנתיים של שקט ולא קרה דבר, אולי צריך לשנות גישה?".

אביו של שאול, הרצל, אמר כי שוחח עם נתניהו, שביקש ממנו שלא יתייחס לפרסומים על תנאי ההסכם, והבטיח שיעמוד בהבטחותיו. "זו היתה שיחה ארוכה והוא עמד על שלו שחמאס לא יקבל דבר עד השבת הבנים הביתה. מקווה שיעמוד במילתו. אתה חותם הסכם ונותן? גם תקבל. שנתיים אתה מבטיח תעמוד במילה. הוא אמר שישקול שוב את הנושא לפני החתימה". האב פנה לנתניהו ולחברי הקבינט ואמר: "לפני שתחתמו, לפני שתחליטו, חישבו עלינו. אנחנו מחכים שנתיים בשקט".

זהבה והרצל שאול – הוריו של אורון שאול בביתם בפוריה עילית. ערן גילווארג
"מנסים להשתיק אותנו". זהבה והרצל שאול, היום/ערן גילווארג

כמו כן, משפחתו של אברה מנגיסטו ופעילי המאבק לשחרורו הודיעו כי יפגינו הבוקר בכניסה למשרד ראש הממשלה, וידרשו שלא לחתום על ההסכם עם טורקיה עד לקבלת אות חיים מבנם שנעדר לאחר שחצה את הגבול לרצועה. "אחי חולה, פגוע נפש, מוחזק בניגוד לכל האמנות הבינלאומיות בידי אירגון החמאס", אמר אילן מנגיסטו, אחיו של אברה. "אברה עדיין חי. הוא האח שלי, והאח של כל אחד ואחת מאיתנו. האם שכחנו אותו? ראש הממשלה, עזור לאחי השבוי".

"אנו מבינים כי ההסכם המתגבש עם טורקיה כולל הקלות והסכמות רבות הקשורות לארגון חמאס. לא ייתכן שבשלל ההסכמות ישכח יהודי, ישראלי, שמוחזק בשבי ארגון הטרור הרצחני הזה", אמר ראש מטה המאבק לשחרור מנגיסטו, יואל מרשק. "ראש הממשלה, לך יש את הכוח לדרוש מטורקיה כי תלחץ על ארגון חמאס ותביא לסיום הפרשה האומללה הזו. האם שכחנו את אחינו? אנו דורשים מראש הממשלה להודיע כי לא ייחתם הסכם עם הטורקים מבלי לקדם את עניינם של השבויים המוחזקים בעזה". בדבריו התייחס מרשק גם לאזרח הבדואי שחצה אף הוא את הגבול לרצועת עזה ב-2014.

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully