וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של אורון שאול: לא תיתכן עסקה עם טורקיה בלי השבת הבנים

25.6.2016 / 19:01

משפחת החייל הנעדר הודיעה כי תפגין מול בית ראש הממשלה שבירושלים בדרישה שלא לחתום על הסכם עם אנקרה ללא השבת בנם. "מנסים להשתיק אותנו", אמרה האם. "נתתי שנתיים שקט, צריך לשנות גישה?"

צילום: ערן גילווארג

בני משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול, חייל צה"ל שנפל ב"צוק איתן" ומוגדר נעדר שבוי מלחמה בעזה, התייחסו היום (שבת) במסיבת עיתונאים להסכם המתגבש בין ישראל לטורקיה, והודיעו כי יפתחו מחר במחאה במטרה להכליל את השבתו של בנם ושל סגן הדר גולדין כתנאי ראשון לקיום העסקה."נעלה למאבק בירושלים מול בית ראש הממשלה" אמרה האם זהבה מביתה שבפוריה. "נקים אוהל עד החתימה על ההסכם ביום רביעי ונראה איך דברים יתגלגלו".

"אני אומרת לראש הממשלה שזו הזדמנות אולי האחרונה, שאם הוא לא יחזיר את הבנים הביתה אנחנו נאלץ לצאת ולעשות דברים שלא רצינו, אך אם לא תהיה לי ברירה אעשה זאת". לדבריה, "הם מנסים להשתיק אותנו, הם רוצים שקט ואני מבינה אותם. נתתי שנתיים של שקט ולא קרה דבר, אולי צריך לשנות גישה?".

לדברי המשפחה, מחר יעלו לירושלים פעילים למען השבת הנעדרים, וההורים עשויים להצטרף בהמשך, בשל מצבם הבריאותי. "אנחנו בקשר עם משפחת גולדין" ציינו. "הערב נעדכן אותם שנעלה לירושלים, אם ירצו, יצטרפו".

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים לאחר המבצע: צה"ל הגדיר אורון שאול והדר גולדין נעדרים
"הגעגועים לא מרפים": מאות בטקס במצפור על שם אורון שאול
"ביטוח לאומי רצה לקצץ לאמו של אורון שאול את הקצבה אחרי שנהרג"

הוריו של החייל הנעדר אורון שאול: "לא לסגור עסקה עם טורקיה". ערן גילווארג
הוריו של אורון שאול, זהבה והרצל, היום/ערן גילווארג

"בני אורון יצא לקרב בעזה ולא חזר כבר שנתיים", ציינה האם. "בשנתיים אלה נפגשנו רבות עם ראש הממשלה והוא הבטיח שלא יהיה משא ומתן בלי שאורון והדר גולדין לא יהיו בבית. עומד להיחתם הסכם עם טורקיה וזה הזמן שראש הממשלה חייב לעמוד בהבטחותיו. אני מקווה שראש הממשלה ישמע את מה שאני אומרת, יחזור אלי ויאמר שהוא עומד בהבטחתו. גש לטורקיה ותגיד להם שאתה לא יכול לעשות הסכם בלי אורון והדר גולדין ואודה לך מאוד".

האם הוסיפה כי היא רוצה לראות את בנה בבית בכל מחיר. "אותי לא מעניין מי יתנו ומה לא יתנו. ביבי היה מוותר על בנו? אתה היית מוותר על בנך? גם אני לא". היא קראה לאזרחי ישראל להצטרף אליה למאבק. "היום זו אני ואני אומרת לכל ההורים: אולי מחר זה אתם. לכן אם אצא למאבק, אני מבקשת מכל בית ישראל שיעזור לנו. לא ייתכן שייחתם הסכם עם טורקיה בלי שאורון והדר יחזרו הביתה. אני לא מוכנה לזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

אביו של שאול, הרצל, אמר כי שוחח היום עם נתניהו, שביקש ממנו שלא יתייחס לפרסומים על תנאי ההסכם, והבטיח שיעמוד בהבטחותיו. "זו היתה שיחה ארוכה והוא עמד על שלו שחמאס לא יקבל דבר עד השבת הבנים הביתה. מקווה שיעמוד במילתו. אתה חותם הסכם ונותן? גם תקבל. שנתיים אתה מבטיח תעמוד במילה. הוא אמר שישקול שוב את הנושא לפני החתימה".

"אני פונה לראש הממשלה ולחברי הקבינט: לפני שתחתמו, לפני שתחליטו, חישבו עלינו", הוסיף. "אנחנו מחכים שנתיים בשקט. אני לא מבקש רחמים, אבל אולי לא תהיה שוב הזדמנות כזאת".

גלעד הזיכרון לאורון שאול, פוריה עילית. 11 במאי 2016. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
אנדרטת הזיכרון לאורון שאול בפוריה/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

ההורים שוחחו שלשום עם נתניהו, ודרשו לכלול את בנם בהסכם הטורקים. "לא יתכן שתיענה לדרישות הטורקים, כשהבנים שלנו מוחזקים בעזה", אמרה זהבה לנתניהו. "זה ערך בעל חשיבות רבה כחברה, כמשפחות וכהורים השולחים את ילדיהם להגן על המולדת. בכל מפגש איתנו הבטחת שאורון והדר יהיו תנאי ראשון בכל משא ומתן לכל עסקה", הוסיפה.

האב הרצל התריע כי "לא תהיה עסקה מבלי שאורון והדר יהיו כלולים בה. זאת שעת המבחן, אדוני רה"מ. עליך האחריות לדאוג שללא קיום התנאי הזה, אין לקדם הסכם מול הטורקים". "משפחתנו אפשרה במשך שנתיים לכל הגורמים, לרבות המדיני והצבאי, לעשות כל מה שמצאו לנכון להשבת הבנים הביתה, ולצערנו אם נעשו דברים, הרי שעדין ללא תוצאות", אמר האב.

"יש צורך לפעול באופן שונה כדי שהצד השני יבין שאיתנו לא כדאי להתעסק", הוסיפה זהבה. "המשפחה נתנה אמון מוחלט במערכת, בהסתמך על שיחות, בהן הובטח להשיב את הבנים. בכל הזדמנות חזר רה"מ על ההבטחה, וזאת ההזדמנות לעבור מדיבורים למעשים. ההורים אמרו כי "אם חלילה ייחתם הסכם ללא הכללת אורון והדר, נמצא עצמנו במשבר אמון מוחלט של בני המשפחה ושל רבים מאזרחי ישראל בכל הקשור להפקרה והפקרות".

"מדינת ישראל לא יכולה לאפשר הפקרת לוחמי צה"ל בשדה הקרב", הוסיפו ההורים. "היום זה אורון והדר, ומחר זה יכול להיות חייל מכל משפחה אחרת, תהיה כאן שבירה של כל המוסכמות, וסטייה חדה מדרך הניהול והמנהיגות שאפינו את ישראל לאורך שנים".

במקביל לדברים של משפחת שאול, משפחתו של אברה מנגיסטו ופעילי המאבק לשחרורו הודיעו הערב על קיומה של הפגנה מחר מול משרד ראש הממשלה בדרישה שלא להפקיר אותו בעזה. המפגינים ידרשו שלא לחתום על ההסכם עם טורקיה עד לקבלת אות חיים מאברה מנגיסטו ופתיחת המשא ומתן לשחרורו.

"אחי חולה, פגוע נפש, המוחזק בניגוד לכל האמנות הבינלאומיות בידי חמאס", אמר השבוע אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, "אברה עדיין חי. הוא האח שלי והאח של כל אחד ואחת מאיתנו. האם שכחנו אותו? ראש הממשלה - עזור לאחי השבוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully