וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לאחר המבצע: צה"ל הגדיר אורון שאול והדר גולדין נעדרים

לאחר מאבק של המשפחות של סגן גולדין, שנפל בקרב במנהרה ברפיח, וסמ"ר שאול, שנהרג בקרב בשג'אעיה, בחן צה"ל מחדש את הסוגיה והם הוגדרו במעמד שבויים ונעדרים. משפחת שאול: "לא סביר שמשפחה במצבנו תתעדכן מאמצעי התקשורת"

ספק 500

צה"ל הכריע היום (שישי) לגבי מעמדם של החללים סגן הדר גולדין, שנפל בקרב במנהרת טרור ברפיח במבצע "צוק איתן", וסמל ראשון אורון שאול, שנפל בקרב בשג'אעיה. השניים הוגדרו במעמד שבויים ונעדרים, גולדין מוגדר חלל ואילו שאול מוגדר חלל שמקום קבורתו לא נודע.

עם קבלת ההודעה, הביעה משפחת שאול כעס רב על האופן שבו גילתה על כך - מהודעת דובר צה"ל לתקשורת. "לא סביר שמשפחה במצבנו תתעדכן מאמצעי התקשורת", נמסר מטעמה. "על שר הביטחון החדש וראש הממשלה לבדוק כיצד המערכת מתנהלת ולדאוג שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד. לנו, המשפחה, היה לכל אורך הדרך ברור כי המעמד הנכון לאורון הוא שבוי מלחמה ונעדר, ביקשנו זאת מהמערכת בעבר, ואם מצאו לנכון כעת לשנות הסטטוס יש לכך משמעות, אבל הדרך שבה זה נעשה איננה מקובלת עלינו לחלוטין".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת תפילות הרמדאן: אלפי שוטרים נפרסו בעיר העתיקה בירושלים
אחרי שלושה חודשים: אותר ילד בן ארבע שנחטף על ידי אביו
סדן לש"ס: "אני פוגש מרוקאית למטרת נישואין - זה שונא ספרדים?"

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
יחידת שו"ן תעסוק אופרטיבית בהחזרת הגופות. שאול/באדיבות המשפחה

משפחת גולדין בירכה על שינוי המעמד על ידי מערכת הביטחון. "בעצם הכרזתה על הדר כשבויים ונעדרים מצהירה מדינת ישראל כי המשימה להחזיר את הדר עדיין לא הושלמה וכי היא מחויבת באופן מלא להשבתו של הדר לקבר ישראל", מסרו. "אנו מצפים לצעדים מעשיים מצד מדינת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון להשבתם של הדר ואורון במהרה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ההחלטה מבטאת את מחויבות צה"ל לפעול להשבתם

השניים הוגדרו עד היום חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. שאול, לוחם בחטיבת גולני, נהרג ב-20 ביולי 2014, אז נפגע הנגמ"ש שבו שהה. יחד עמו, נפלו בתקרית עוד שישה חיילים. גולדין, קצין בסיירת חטיבת גבעתי, נהרג ב-1 באוגוסט ברפיח במהלך פעילות לאיתור מנהרות, כשעה לאחר תחילת הפסקת האש. לאחר ההיתקלות, שבה נהרג גם מפקד הסיירת רב-סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני, הופעל נוהל "חניבעל" כדי למנוע את חטיפת גופתו של גולדין ובעקבותיו תקף צה"ל באינטנסיביות את האזור. האירוע זכה לכינוי "יום שישי השחור" בשל מותם של פלסטינים רבים.

נסיבות מותם של שני החללים הביאו את אגף כוח אדם לבחון מחדש את הגדרת מעמדתם. ראש אכ"א, אלוף חגי טופולונסקי, הודיע למשפחות כי צה"ל החליט להגדיר אותם הן כחללים והן כנעדרים. מצה"ל נמסר כי החלטתו מבטאת, בין היתר, את המחויבות של צה"ל לפעול להשבתם לישראל.

משמעות מעמדם החדש הוא כי העיסוק בסוגיית החזרת גופותיהם יתבצע בשילוב עם יחידת שו"ן (שבויים ונעדרים) באכ"א. היחידה מורכבת ממגוון בעלי מקצועות והתמחויות, וייעודם הוא לפעול כדי לאתר ולהשיב את חללי צה"ל ושבוייו.

(עדכון ראשון: 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully