וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה בגילוי נדיר: "26 לוחמי חיזבאללה נהרגו באזור חאלב ביוני"

נסראללה חשף בצעד חריג את האבדות שספג ארגונו, ואמר: "הגנה על חאלב פירושה הגנה על סוריה, לבנון ועיראק". הוא הוסיף כי "אם עיראק, חיזבאללה ואיראן לא היו פועלות - דאעש היה כבר בבגדאד", והבטיח להגיב לאיומים מישראל בנאום אחר שיישא בקרוב

ספק 500

בווידאו: נסראללה מאיים - "אם ישראל תפגע בלוחמינו – התגובה תהיה קשה", מחודש מאי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שישי) נאום לציון 40 יום לחיסולו של בכיר הארגון, מוסטפא בדר א-דין, שהרג בסוריה. הוא פרסם בצעד חריג כי מתחילת יוני נהרגו 26 מלוחמי הארגון במחוז חאלב, וטען כי בפרק זמן זה נהרגו באזור 617 חמושים בסך הכול. "אנחנו מתמודדים עם גל חדש, או שלב חדש, של המלחמה בצפון סוריה, במיוחד במחוז חאלב", אמר בנאומו, ששודר ברשת אל-מנאר שמזוהה עם חיזבאללה.

נסראללה טען כי ההגנה על העיר חאלב משמעותה היא "הגנה גם על שאר סוריה, על לבנון, ועל עיראק", והתחייב שארגונו, שנלחם לצד הנשיא בשר אסד, ימשיך לפעול בה. חיזבאללה, חיילים איראניים וחיל האוויר הרוסי מגבים את ממשלת סוריה בקרבות נגד קבוצות שונות של מורדים, מרביתן סוניות, בקרבות קשים בחאלב, שהסלימו בשבועות האחרונים. המחוז שסוע ומחולק בין המורדים לממשלה, שנשבעה להשתלט עליו מחדש.

עוד בנושא:
מטרים בודדים מהגבול עם ישראל: מגדלי שמירה נוספים נבנו בלבנון
גורם ביטחוני בכיר מאיים: "העימות הבא מול חמאס חייב להיות האחרון"
ראש אמ"ן: "גם אנחנו וגם חיזבאללה לא מתנגדים לעוד עשור של שקט"

"אם ישראל תפגע בלוחמינו – התגובה תהיה קשה". ספק 500
"מתמודדים עם שלב חדש". נסראללה/ספק 500

הוא חשף כי לפני כשבועיים הגיע אליו מסר מעיראק, לפיו דרוש סיוע במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה. "תוך שעות – למרות שאין לנו חיילים וקצינים ומחנות, אלא אנשים שיש להם ילדים ונכדים – יצאו הכוחות לבגדאד. למרות כל הקשיים שלחנו כוחות", אמר. לטענתו, "אם עיראק, חיזבאללה ואיראן לא היו פועלות - דאעש היה כבר בבגדאד".

מזכ"ל הארגון השיעי התייחס בנאומו גם לישראל. הוא אמר כי יגיב לאיומים שנשמעים ממנה בנאום שיתקיים בקרוב, וציין כי סוגיית שחרור האסירים מבתי הכלא במדינה נמצאת בראש סדר העדיפויות, והיא "נושא חשוב שדורש סובלנות רבה". לדבריו, "בדר א-דין היה אחראי על השיחות לשחרור האסירים, שאחד מהם היה סמיר קונטאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully