וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול פעילות עוינת ותרחישי סייבר: הצצה לתרגיל המטכ"לי

24.6.2016 / 1:14

לאחר חמישה ימי תרגול ביבשה, בים ובאוויר, הסתיים התרגיל שסקר תרחישי ביטחון שונים, עם דגש על זירת הצפון. כמה מהמוקדים שבהם התקיים אף זכו לביקור הרמטכ"ל איזנקוט

צה"ל ערך תרגיל רב-זרועי שנמשך חמישה ימים/צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

לאחר חמישה ימים של תרגול ביבשה, באוויר ובים, הסתיים אתמול (חמישי) תרגיל מטכ"לי שהתקיים לאורך השבוע ברחבי הארץ. מיום ראשון תורגלו כוחות צה"ל במגוון תרחישים במוקדים שונים, שבכמה מהם אף ביקר בימים האחרונים ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט. הכוחות נבחנו על נהלי שיתוף הפעולה בין הזרועות, הפיקודים והאגפים, תוך שילוב בין-זרועי ותחת מתארים שונים בדגש על זירת הצפון.

על היבשה תורגלו תרחישי ביטחון שוטף ומעבר משגרה לחירום בקרב חטיבת הקומנדו, קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, כוחות סדירים ובמילואים ומערכים מודיעיניים ומבצעיים. כוחות חיל האוויר תרגלו מגוון תרחישים של תקיפה וספיגה, בדגש על זירת הצפון. בזרוע הים תורגלו תקיפות מטרות חוף, סיוע בתמרון לכוחות היבשה, סיכול פעילות עוינת והגנה על נכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל. בפיקוד העורף נערכו תרגילי חילוץ וניסוי צופרים בנפת גדור, לבדיקת תקינות מערך הצופרים. חטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב תרגלה מגוון רחב של תרחישי סייבר שונים.

במסגרת התרגיל הובאו לכדי יישום לקחים מתרגילים וכן ממערכות ומאירועי לחימה קודמים. מדובר צה"ל נמסר כי שבוע התרגול תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2016 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות.

עוד בוואלה! NEWS:
"היתרון של דובדבן הוא היכולת להגיע בשקט למיטת המבוקש"
תכתובות שאחרי "עסק הביש" חושפות: מאבק ראש אמ"ן לטיהור שמו
הירי למוות בנער הפלסטיני בכביש 443: שלושה חיילים נחקרו באזהרה

(עדכון ראשון: 23:18)

יבשה, אוויר וים: צה"ל ערך תרגיל רב-זרועי שנמשך חמישה ימים. דובר צה"ל
אחד התרחישים שתורגלו על ידי כוחות הביטחון, השבוע/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully