וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמח"ש תחקור במקום לעסוק בנקמנות": מדוע לא נחקרת הדלפת מסמך הח"כים?

23.6.2016 / 12:05

כבר חלפו כמה ימים מאז שנחשף כי בידי המשטרה הדוח שמאגד עבירות פלילית שמיוחסות לעשרות פוליטיקאים בעבר ובהווה, אך במחלקה לחקירות שוטרים לא ממהרים לבדוק מי הדליף. "במקום להיעלב מהחלטות המפכ"ל, שיעשו את העבודה שלהם", אמר גורם בכיר

צילום: רוני כנפו וג'וש בריינר, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום וכלין, עריכת תוכן: ניר חן

(ח"כ רויטל סויד על אלשיך: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור")

ביקורת קשה התעוררה בימים האחרונים במשטרה נגד המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), בעקבות פרשת הדלפת "מסמך הח"כים" - שחובר בהנחיית ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי לפני כשנתיים, ובו רשימה של עשרות פוליטיקאים בעבר ובהווה והעבירות הפליליות המיוחסות להם. אף שדבר הדוח נחשף לפני כמה ימים, מח"ש מתמהמהת ולא פותחת בחקירה. זאת, למרות שמדובר באחת מההדלפות החמורות שהיו בשנים האחרונות מתוך הארגון.

"במקום להתעסק בהיעלבויות מהמפכ"ל וביקורת על המדיניות שלו, שסגן ראש מח"ש עו"ד משה סעדה וראש מח"ש אורי כרמל, יעשו את העבודה שלהם ויודיעו מידית על חקירה או בדיקה של ההדלפה החמורה הזו", אמר גורם בכיר במשטרה. "שיעשו את העבודה שלהם, ולא יתעסקו בנקמנות".

"כששוטר מעורב בירי בפיגוע, או שוטר מעורב בקטטה עם פועל ערבי, אז מח"ש ישר מוציאים הודעה על בדיקה", אמר הגורם. "כשיש הדלפה מהסוג הזה, הם לא ממהרים ורק משחקים אותה נעלבים".

מסמך הח"כים - עוד כותרות:
סערת המסמך: אדלשטיין דרש מהמפכ"ל - הסר העננה מהח"כים
מפכ"ל תחת מתקפה: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור"
"מסמך הח"כים": שמו של השר ארדן הוזכר בחשד למעורבות בפלילים

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
במח"ש לא רואים עין בעין את החלטות המפכ"ל/נועם מושקוביץ

אתמול התייחס לסוגיה מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בפגישתו עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ואמר כי "מדובר בעבירה חמורה שמצריכה טיפול מידי", כשהוא רומז למעשה על חקירת הנושא בידי מח"ש. אחד מהאחראים במחלקה על בדיקות רגישות מהסוג הזה הוא סגן ראש מח"ש, עו"ד משה סעדה.

ואולם, מאז חזרתו של ניצב רוני ריטמן לשורות להב 433, אחרי שנחשד בהטרדה מינית, בין מח"ש לבין המשטרה לא קיים כלל שיתוף פעולה. זאת, מאחר שבמח"ש לא רואים עין בעין את החלטותיו של אלשיך, כמו קריאתו שלא להתייחס לתלונות אנונימיות.

1857410

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
אחת מההדלפות החמורות בארגון. המחלקה לחקירות שוטרים/אורי לנץ

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "על פי מדיניות מח"ש כגוף חוקר, מח"ש לא מתייחסת לשאלות הנוגעות לבדיקות או חקירות, אלא במקום שבו מתנהלים הליכים גלויים וזאת מטעמים ברורים גם כאשר השאילתא היא מופרכת לחלוטין ואין בה שמץ של אמת. ויודגש, כי אין באמירה כללית זו משם התייחסות לשאילתא הספציפית, בהתאם למדיניות הנוהגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully