וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת המסמך: אדלשטיין דרש מהמפכ"ל - הסר העננה מהח"כים

אלשיך, שהבהיר כי "ההדלפה היא עבירה חמורה", הגיע לפגישה דחופה עם יו"ר הכנסת, בעקבות חשיפת המסמך המשטרתי ובו מידע על נבחרי ציבור. השר לביטחון הפנים בדיון במליאה: "המשטרה לא יוזמת חקירות נגד נבחרי ציבור"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ערך היום (רביעי) פגישה דחופה עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בעקבות הפרסום על מסמך הח"כים. במפגש, שהתקיים בלשכת היו"ר, השתתפו גם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי, שהדוח, שכולל מידע על חברי הכנסת והשרים, חובר לכאורה בהנחייתו. עצם קיום המסמך פורסם לראשונה בחדשות 10.

במהלך הפגישה, הסביר אלשיך כי כיוון שמדובר במסמך משנת 2014, כל המידע המופיע בו כבר טופל, כולל חקירות גלויות מחד ושלילת היתכנות לחקירה פלילית מאידך. כמו כן, אלדלשטיין ביקש מאלשיך להסיר את העננה מהח"כים המופיעים במסמך. "יש חשיבות רבה בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם, לציבור ולחברי הכנסת, ביחס לרשימה משנת 2014, ולרלבנטיות שלה, ככל שישנה, לעת הזו", הבהיר אדלשטיין.

עוד בנושא:
סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"
מפכ"ל תחת מתקפה: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור"
"עלול היה להסתבך": המפכ"ל נעדר מדיון בכנסת על הלחצים כלפי המשטרה

המפכ"ל רוני אלשיך נפגש עם יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין, לשכת יו"ר הכנסת, ירושלים. יוני 2016. דוברות הכנסת,
"מודעים לרגישות ולפגיעה שנוצרה עקב הפרסום". פגישת אדלשטיין ואלשיך, היום/דוברות הכנסת

זאת, לדברי אדלשטיין, "כך שמצד אחד הציבור יוכל להיות סמוך ובטוח שהמשטרה מבצעת נאמנה את עבודתה וחוקרת חברי כנסת במקרים המתאימים, אך מצד שני חברי הכנסת יוכלו להיות בטוחים שהמשטרה אינה מחזיקה חומרים נגדם כדי 'לשלוף' אותם לצורך פגיעה בפעילותם ובמועמדותם לתפקידים שונים".

אלשיך אמר במהלך הפגישה כי אנשיו "מודעים לרגישות ולפגיעה שנוצרה עקב הפרסום. על המשטרה חל איסור מוחלט ליזום איסוף מידע על נבחרי הציבור". כמו כן, הוא הסביר כי המסמך מהווה תהליך בקרה פנימי של ראש אגף חקירות ומודיעין, שנועד לדבריו לוודא שכל מה שראוי היה לעבור לעיון היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, אכן עבר לעיונם. המפכ"ל עוד ציין כי הוא "מצר על כך שהמידע הזה דלף", וכי מדובר בעבירה חמורה שמצריכה טיפול מידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
נדרש לתת הסברים. אלשיך/נועם מושקוביץ

בדיון שנערך היום בכנסת על מחדלי התנהלות המשטרה, אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הוא לא ידע על דבר המסמך. זאת, לאחר שאמש פורסם כי גם שמו שלו מוזכר בו כמי שהיה מעורב בביצוע עבירות פליליות. "כשר לביטחון הפנים, מעולם לא נחשפתי לקיומו של מסמך כזה, לא מכיר אותו ולא יודע מה יש בתוכו", אמר. "ברגעים אלה יור הכנסת מקיים מפגש עם מפכל המשטרה ומני יצחקי בנושא".

בהמשך, אמר: "עשרות החקירות הפליליות שכן הבשילו לכתבי אישום הן ההוכחה הטובה ביותר שמשטרת ישראל לא מעניקה חסינות לאף אחד ולא יוזמת איסוף מידע על נבחרי ציבור. כך נהגה המשטרה בעבר וכך נוהגת בהווה".

ארדן דיבר במהלך הצעה לסדר של ח"כ מיכל רוזין, בנוגע להתנהלות המשטרה. בעקבות פניית יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, הפכה ח"כ רוזין את הצעתה המקורית להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא, להצעה לסדר שתידון בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע הבא. לפני הדיון, יו"ר הכנסת יערוך פגישת עדכון עם רוזין, שבה יעדכן אותה על פגישתו עם המפכ"ל.

אתמול פנה יו"ר הכנסת אדלשטיין למפכ"ל אלשיך בדרישה להסביר את הדיווחים על אודות המסמך. "עד כה לא ניתן לטעמי, בכל הכבוד, הסבר מניח את הדעת ליצירתו של מסמך כזה", כתב אדלשטיין.

במשטרה אמרו כי "המפכ"ל ייפגש עם יו"ר הכנסת בכל מועד שיתבקש ויציג לו את כלל העובדות הרלוונטיות להבנת הסוגיה", כפי שאכן קורה בדקות אלה. אדלשטיין פתח את פנייתו וכתב כי "בימים האחרונים פורסם בתקשורת דבר קיומו של מסמך משטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן – טקס החלפת מפקד מחוז ש"י. נועם מושקוביץ
"המשטרה לא יוזמת חקירות נגד נבחרי ציבור". ארדן/נועם מושקוביץ

בהמשך, התייחס לבעייתיות שבדיווחים. "מבלי כמובן לפקפק בסמכותה ובחובתה של המשטרה לחקור במקרים המתאימים חברי כנסת, ריכוז מידע שכזה באופן שבו נעשה הדבר על פי הפרסומים, מעלה תהיות ושאלות, גם כאלה הנוגעות לחופש פעולתם וחסינותם של חברי הכנסת ולשימוש של רשויות האכיפה בחומרים אלה", כתב.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully