וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבר מהפך מדהים": הילד שנולד עם מום ברגליו עלה למסלול הריצה

23.6.2016 / 0:15

עוד בבטן אמו גילו הרופאים כי גיל רוסטין סובל מעיוות חמור בכפות רגליו. לאחר שנים של טיפולים, בגיל 4.5, הוא מתפקד באופן מלא. השבוע הוא השתתף במרוץ בלונדון והקדיש אותו לרופאו

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: מתן חדד

בין הרצים הרבים שהגיעו בתחילת השבוע למרוץ "מכבי" המסורתי בלונדון התרוצץ ילד קטן, בן ארבע וחצי, מתלהב ונרגש. שאר הרצים לא ידעו שהילד הקטן, שהיה לבוש בגדי ספורט ונעל נעלי ריצה, כבר ניצח במרוץ ארוך ומפרך לפני שהגיע לרגע המאושר הזה. עד לפני זמן קצר פעולות כמו ריצה ואפילו הליכה היו בלתי-אפשריות עבור גיל רוסטין, שנולד עם עיוות אורתופדי קשה. בזכות טיפולים וליווי רפואי צמוד הצליח גיל הקטן להשתתף במרוץ ואף הקדיש אותו לרופא רמב"ם שבזכותו הדבר התאפשר וגייס כספים עבור בית החולים.

לפני כחמש שנים, כשהייתה סאבין רוסטין, בת 46, בהיריון עם ילדה השלישי, גילו היא ובעלה צ'רלס, בן 45, כי התינוק שבדרך סובל ממקרה חמור של עיוות אורתופדי הנקרא רגל קלובה, המוכר יותר בשמו הלועזי קלאב פוט. מדובר במום שכיח, הבא לידי ביטוי בכפות רגליים הפונות כלפי פנים במקום קדימה. כבר במהלך ההיריון ביררו בני הזוג בנוגע לטיפול האפשרי בבעיה והגיעו אל פרופ' מרק אידלמן, מנהל מחלקת האורתופדיה בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם, שצבר ניסיון רב בתחום.

עוד ידיעות בריאות:
בת 12 שאפה לריאותיה סיכת ראש חדה - וניצלה בהליך מורכב
בית חולים ללא עישון: איכילוב יהפוך לנקי מסיגריות
"מרגש כפליים": לראשונה בישראל - כליה הושתלה פעמיים

גיל רוסטין ובני משפחתו במירוץ מכבי המסורתי בלונדון. יוני 2016. באדיבות המשפחה
"ילד שמח ואנרגטי". גיל רוסטין בתום מרוץ "מכבי" בלונדון/באדיבות המשפחה

בתיאום עם פרופ' אידלמן ילדה האם ברמב"ם, ושעתיים בלבד לאחר לידתו של גיל קובעו רגליו בגבס למשך שמונה שבועות על מנת לנסות ליישר את העיוות. בהמשך ביצע פרופ' אידלמן ניתוח להארכת גיד האכילס ברגלו של גיל. את שנותיו הראשונות הוא בילה כשרגליו מקובעות בסד ברזל כדי לשמור על רגליו ישרות. היום, ארבע שנים וחצי לאחר הטיפול הראשון, גיל הוא ילד רגיל לחלוטין שחי את חייו ללא שום מגבלה.

לדברי פרופ' אידלמן, מדובר בבעיה שניתנת לפתרון בעזרת הטיפול הנכון. "צברנו ניסיון רב במחלקה שלנו בטיפול בילדים עם קלאב פוט. יש כמה דרכים אפשריות לטפל בבעיה, וצריך לעשות זאת מוקדם ככל האפשר. בצורה הזאת אפשר בתוך שנים ספורות להעניק לילדים האלה איכות חיים, בלי סיבוכים וללא שום בעיות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גיל רוסטין, ימים לאחר לידתו. באדיבות המשפחה
שעתיים בלבד לאחר לידתו קובעו רגליו בגבס. רגליו של גיל בלידתו/באדיבות המשפחה

בני משפחת רוסטין מתגוררים בימים אלו בפרבר של לונדון, ופעם בחצי שנה הם מגיעים לישראל לביקור ולמעקב אצל הרופא המלווה אותם מתחילת הדרך. השבוע הם נתנו ביטוי לקשר החזק הזה כשרצו במרוץ "מכבי" שמקיימת הקהילה היהודית בלונדון, ובשיתוף פעולה עם אגודת ידידי רמב"ם באנגליה הם הקדישו את הריצה שלהם לבית החולים החיפאי.

לפני המרוץ הקימה המשפחה דף תרומות במטרה לגייס כסף לבית החולים, ועד כה הם הצליחו לאסוף מאות פאונדים. "מי שרואה את גיל היום לא יכול לדעת מה היה עד לפני זמן קצר", אמר אביו צ'רלס. "מדובר בילד שמח ואנרגטי, שחי חיים רגילים לחלוטין. כשאנחנו מספרים לאנשים על המהפך שחווה גיל בחייו הקצרים, אנשים לא מאמינים. זה באמת מדהים. אנחנו חבים תודה גדולה לפרופ' אידלמן על הטיפול שהעניק לו".

(עדכון ראשון: 23:00)

גיל רוסטין ובני משפחתו במירוץ מכבי המסורתי בלונדון. יוני 2016. באדיבות המשפחה
אספו עד כה מאות פאונדים עבור בית החולים רמב"ם. משפחת רוסטין/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully