וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 12 שאפה לריאותיה סיכת ראש חדה - וניצלה בהליך מורכב

16.6.2016 / 7:23

הנערה הובהלה מבית הספר לבית החולים הדסה עין כרם, שם הרופאים החליטו להוציא את הסיכה מריאותיה ללא ניתוח - על אף הסיכון הכרוך בכך. אביה: "חייה ניצלו, גמרנו עם סיכות ראש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום הריאות של הנערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נערה בת 12 שאפה אתמול (רביעי) סיכת ראש חדה לריאותיה וניצלה בהליך שביצעו רופאי בית החולים הדסה עין כרם, כששלפו אותה דרך דרכי הנשימה שלה ללא ניתוח. הנערה הובהלה לבית החולים מבית הספר, שם שאפה את הסיכה. ד"ר דוד שוסיוב, מומחה למחלות ריאה בילדים והאחראי על מערך הברונסקופיה ילדים בהדסה, החליט לאחר בחינת צילום הריאות לשלוף את הסיכה ללא ניתוח, למרות החשש שראש הסיכה החד יגרום לה פציעות פנימיות.

"בצילום נראתה בבירור הסיכה שמצדה האחד הייתה מאוד חדה, ממוקמת עמוק בריאה מצד ימין למטה. אז הוחלט לנסות להוציא בהליך של ברונכוסקופיה את הסיכה מהריאה", סיפר שוסיוב. "הכנסתי מערכת אופטית גמישה שאיתה ניווטתי בתוך דרכי הנשימה של הנערה, וכשנמצאה הסיכה באונות הריאה האחוריות, ראינו אותה עם החלק החד כלפי מעלה. הכנסנו מלקחיים זעירים ועדינים ושלפנו את הסיכה". התהליך המורכב התבצע בחדר ניתוח תחת השגחה של רופאי אף אוזן גרון.

"פתאום התקשרו אליי מבית הספר. המורה שלה אמר שצוות מורים בדרכם להדסה עם הבת שלי, כי היא בלעה את סיכת הראש שלה", שחזר אביה. "זה מדהים מה שעשו פה הרופאים. המקרה של הבת שלי היה יכול להיגמר בפגיעה קשה בריאות. הם ממש הצילו את החיים שלה. היא כבר חזרה לבית הספר, אבל הפעם אימא שלה לא מרשה לה ללכת עם סיכת ראש. עם העניין הזה גמרנו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ויכוח על תקציב מאיים לסחוף את ישראל למערבולת הבחירות בארה"ב
היועמ"ש סגר את תיק החקירה נגד שופט שנחשד בעבירות מין בבתו
חקירת הטבח באורלנדו: "ליורה לא הייתה אף מטרה מלבד המועדון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully