וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגש כפליים": לראשונה בישראל - כליה הושתלה פעמיים

29.5.2016 / 16:07

כליה שהושתלה לפני תשע שנים בגופה של אישה שמתה השבוע, הושתלה מחדש בגופו של אחיה, שסבל ממחלת כליות נדירה. מדובר בפעם החמישית שההליך מבוצע בעולם. "עוד דרך להתגבר על המחסור באיברים להשתלה"

משמאל: ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות ופרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון בחדר ניתוח. דוברות בילינסון, באדיבות המצולמים
ניתוח ההשתלה השנייה/באדיבות המצולמים, דוברות בילינסון

אישה בת 55 שעברה השתלת כליה מתה השבוע עקב אירוע מוחי, ובבית החולים בילינסון בפתח תקווה השתילו את הכליה בשנית באחיה החולה. מדובר בפעם הראשונה שהליך מסוג זה מתבצע בישראל, ובפעם החמישי שהליך כזה מבוצע בעולם בכלל. הכליה הושתלה לפני תשע שנים בפיליפינים, וכעת היא הצילה את אחיה של האישה, שסבל ממחלת כליות מולדת.

"האתגר בהשתלה זו הוא ההתמודדות עם אזור מרובה בכלי דם שעשוי להיות מצולק", הסביר פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת ההשתלות בבית החולים. "למרות בדיקות ההדמיה המקדימות, רק בפתיחת הבטן ניתן לדעת אם אפשר לחבר את הכליה עם כלי הדם למקבל החדש. כיוון שמצבה של הכליה מצוין, החלטנו לאפשר השתלה של הכליה בשנית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: כך תכנן יאן גבריאלוב את הרצח הכפול בראשון לציון
הערכה: תשתית ראייתית להעמדת שרה נתניהו לדין בפרשת המעונות
הסדר לא חוקי? הפרקליטות סגרה תיק שוחד נגד חברת הענק סימנס

ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות, המושתל, בגופו הושתלה כלייה שכבר עברה השתלה, ופרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון. דוברות בילינסון, באדיבות המצולמים
פרופ' מור וד"ר אביתר נשר עם המושתל לאחר הניתוח המוצלח/באדיבות המצולמים, דוברות בילינסון

לדבריו, בישראל אמצעים רבים לביצוע ההליך ולכן על אף שמדובר בפרוצדורה נדירה – הצליחו הצוותים הרפואיים להתגבר על הקושי, כמו גם על המחסור באיברים להשתלה. "כיום, כבר ברור שעם חשיבה מחוץ לקופסה בשילוב עם מיומנות הרופאים והאמצעים המתקדמים העומדים לרשותנו, יש דרכים רבות להתגבר על החוסר באיברים להשתלה במדינת ישראל", אמר.

הוא הוסיף: "הסיפור הפעם מרגש כפליים כיוון שאותה כליה שמושתלת פעמיים, הושתלה בגופו של אח הנפטרת, שגם הוא נזקק להשתלת כליה עקב אותה מחלת כליות מולדת. זהו המקרה החמישי בעולם המדווח בספרות, והראשון בעולם שבו מועברת כליה בטווח כה ארוך ובתוך המשפחה".

ד"ר ערן הלפרן, מנהל בית החולים בילינסון, אמר כי "מדובר באתגר נוסף שלקחה על עצמה מחלקת ההשתלות בבילינסון, שמהווה מרכז השתלות ארצי בישראל". הוא הוסיף: "לשמחתי, הניתוח צלח ומצבו של המושתל טוב. אני גאה בצוות הרפואי של מחלקת השתלות שלא נרתע מאתגרים ופרץ דרך גם בנתיב זה. מדובר בצעד אמיץ שרק צוות עם ניסיון, חדור אמונה ומסור כל כך יכול לבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully