וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אבו עראר בתלונה לוועדת האתיקה: "ברקו כינתה אותי סוחר נשים"

21.6.2016 / 20:43

במהלך דיון בשבוע שעבר, הח"כית מהליכוד הגיבה לח"כ מהרשימה המשותפת שכינה אותה "מופרעת", ואמרה הן במליאה והן בפייסבוק כי הוא "פוליגמיסט". "דבריה פגעו בי באופן קשה", אמר. ברקו: "לא מתחרטת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) הגיש היום (שלישי) תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד ח"כ ענת ברקו (הליכוד), שכינתה אותו "פוליגמיסט וסוחר נשים" הן במהלך דיון במליאה והן בעמוד הפייסבוק שלה. במכתב התלונה אבו עראר קבל על אמירותיה של ברקו וטען שמדובר בהפרה של כללי האתיקה, הקובעים שחברי כנסת נדרשים לשמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה.

תחילת הסכסוך בין השניים בשבוע שעבר, במהלך דיון במליאת הכנסת על הארכת תוקף הוראת השעה של התיקון לחוק האזרחות והכניסה לישראל. חברת הכנסת התפרצה בקריאות ביניים לנאומו של אבו עראר על הדוכן, וזה השיב לה: "אל תפריעי לי, את כל הזמן מופרעת". ברקו, בתגובה, השמיעה כלפיו הערות פוגעניות ודרשה שיתנצל.

בהמשך, סגן יו"ר הכנסת יצחק וקנין, שניהל את הישיבה, העיר לאבו עראר על דבריו נגד ברקו, ובתגובה הוא הסביר שלא התכוון למילה "מופרעת", אלא ביקש להדגיש בפני ברקו שלא תפריע לו.

עוד בוואלה! NEWS:
מפגשים ליליים במסווה "הערכת מצב": כך מתנהלת חטיבת המשטרה הרגישה ביותר
סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"
פסק הדין שניתן "בטעות": לאן נעלמו מסמכים מתיק העליון?

ח"כ טלב אבו עראר מהרשימה המשותפת וח"כ ענת ברקו מהליכוד. צילום מסך פייסבוק, עיבוד תמונה
הסכסוך בין השניים פרץ בדיון בשבוע שעבר. ברקו ואבו עראר/עיבוד תמונה, צילום מסך פייסבוק

מאוחר יותר, ברקו המשיכה לתקוף את אבו עראר בפוסט בדף הפייסבוק שלה. "ביגמיסט, פוליגמיסט וסוחר בנשים (זו לא התחלה של בדיחה אלא מדובר באותו אדם) עולה לבמת מליאת הכנסת וקורא לי 'מופרעת'", כתבה ברקו בפוסט, שזכה לאלפי לייקים ומאות שיתופים. "אז נכון שסביר להניח שהוא עצבני כתוצאה מצום רמדאן, אבל גם נוכח נסיבות מקלות שכאלו, על אמירה כזו צריך לענות לו כגמולו. אולי במסגרת הסובלנות ההדדית והרב-תרבותיות אני באמת אמורה לתת לגיטימציה לצורת חיים פוליגמית ולסחר בנשים? אגב, היכן הן כל אותן פמיניסטיות מקצועיות מהשמאל בעניין הזה?".

ברקו הוסיפה בפוסט כי "לא פעם אני מוצאת את עצמי יושבת במליאה כמעט לבדי אל מול הנוכחות המלאה של אותם חברי רשימה, ותוהה ביני לבין עצמי אולי אני בכלל נציגת היהודים בפרלמנט ברמאללה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פוסט שכתבה ח"כ ענת ברקו בפייסבוק, שבו כינתה את ח"כ טלב אבו עראר ביגמיסט וסוחר נשים. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שכתבה ברקו/צילום מסך, פייסבוק

"התבטאויות חברת הכנסת ברקו כלפיי הן חמורות מאוד ופגעו בי באופן קשה, ועל כן אני פונה לוועדת האתיקה הנכבדה בתלונה זו ומבקש למצות את הדין איתה על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד", כתב אבו עראר בתלונה. ח"כ ברקו מסרה בתגובה כי "אני עומדת מאחורי כל מילה שנאמרה על ידי באותה סיטואציה כלפי ח"כ אבו עראר".

זו אינה הפעם הראשונה שברקו מעוררת זעם בקרב חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. בפברואר האחרון חוללה סערה בכנסת וברשת כאשר טענה בנאום שאין פ' דגושה בשפה הערבית, וכי הדבר מעיד על הבסיס הרעוע של האומה הפלסטינית. מאוחר יותר הבהירה בפוסט בפייסבוק כי אינה טוענת שאין עם פלסטיני, וכי היא התייחסה לעובדות היסטוריות על היווצרות השם פלסטינה וביטוייה בשפות השונות.

"המילה פלסטינה היא חלק מהשם שנתנו בזמנו הרומאים לחבל ארץ הזה והיא מבוטאת בפ' דגושה", כתבה ברקו, והוסיפה כי "בערבית אין פ' דגושה". לדבריה, "הפלסטינים תוך כדי גיבושם הלאומי (שכל כולו נועד על מנת לשמוט את הקרקע תחת המפעל הציוני) באמצעות אימוץ השם הזה, שבכלל היה בשימוש של התנועה הציונית, החלו לבטא את לאומיותם במילה פלסטיני בפ' רפויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully