וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הטבח באורלנדו: הסנאט דחה ארבע הצעות חוק להגבלת נשק

21.6.2016 / 8:00

ברקע הלחץ הציבורי לריסון מכירות נשק לנוכח מקרה הירי הקטלני בפלורידה, דחו נציגי הבית העליון שתי הצעות שהגישו הדמוקרטים בטענה כי היו מגבילות מדי. שתי הצעות רפובליקניות נדחו כי היו "מקלות מדי". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

הסנאט האמריקני דחה הלילה (שלישי) ארבע הצעות חוק המגבילות מכירות נשק, שהועלו שוב לסדר היום על רקע הטבח באורלנדו שאירע בשבוע שעבר. מדובר בצעד אחורה לפעילים שכשלו במאבקם לרסן, אפילו במעט, את מכירות הנשק באמצעות הקונגרס למרות מקרי הירי ההמוניים.

קבוצה של סנאטורים עדיין מקווים לכונן פשרה בהמשך השבוע שמטרתה להרחיק כלי נשק מהישג ידם של אזרחים הנכללים ברשימות טרור. זאת אף שהמאמץ עלול להיתקל במכשול שכן מבקריו משתי המפלגות מטילים ספק בהצלחתו.

הטבח באורלנדו, הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית, הגביר את הלחץ על המחוקקים להעלות את הנושא בסנאט. אך צעדי הגבלת הנשק נתקלו בהתנגדות מצד ארגוני לובי הנשק החזקים בקונגרס, כמו איגוד הרובאים הלאומי (NRA).

לקריאה נוספת:
צעיר שניסה לחטוף נשק משוטר בעצרת של טראמפ: "ניסיתי להתנקש בחייו"
"יש כאן מכונית תופת": נחשפו שיחות היורה מאורלנדו עם המשטרה
זה הנשק, טמבלים: הניסיון הרפובליקני להסיט את האש לאסלאם

ביקור ברק אובמה באורלנדו, פלורידה, 16 ביוני 2016. רויטרס
מפגינים נגד נשק תקיפה באורלנדו, לאחר הטבח/רויטרס

רפובליקנים ובעלי בריתם ב-NRA אמרו כי שתי הצעות החוק הדמוקרטיות היו מגבילות מדי ומתנגשות עם הזכות החוקתית לשאת נשק. הדמוקרטים תקפו את שתי ההצעות של הרפובליקנים בטענה כי היו חלשות מדי וטענו כי הם בגדר שופר של ה-NRA.

"מה אני הולך לומר לקהילה באורלנדו?", תהה הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסון מפלורידה אחרי ההצבעה. "לצערי, אני הולך לומר להם שה-NRA ניצח שוב". מנהיג הרוב בסנאט, הרפובליקני מיץ' מקונל, אמר כי הצעדים דמוקרטיים לא היו אפקטיביים ושהסנאטורים הרפובליקנים "חותרים לפתרונות אמתיים שיסייעו להבטיח את ביטחון האמריקנים מפני איום הטרור".

הצעות דומות לאלה שהועלו הלילה הוצעו כבר בסוף השנה שעברה לאחר הטבח בסן ברנדינו, אך נדחו. בעוד המפלגות נעולות ברובן בעמדותיהן, סקרים מראים כי האזרחים האמריקנים בעד הגבלות נוקשות יותר על נשק במדינה, שבה יותר ישנם יותר מ-310 מיליון כלי נשק, כמעט אחד עבור כל אזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully