וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים הפכו דוכנים בשוק במבצע נגד רוכלים ערבים בי-ם

20.6.2016 / 0:15

למרות שדוכני מזון הם מנהג קבוע ברמדאן, השנה הוגבר הפיקוח עליהם. בסרטון נראית קטטה בין רוכלים לשוטרים שבדקו אישורים והחרימו באסטות. "חזירים ציונים, סופכם קרב", נכתב בתגובה

עריכה: מתן חדד

המשטרה ערכה אתמול (ראשון) שורה של בדיקות לרוכלים בסמוך לשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים, ובעקבותיהן פרצה מהומה במקום שבמסגרתה הפכו השוטרים את דוכניהם של הרוכלים וניסו להשתלט על המתפרעים. בתיעוד שצולם במקום ופורסם בפייסבוק נראים כוחות המשטרה מחרימים דוכן של תושב מזרח ירושלים המוכר לחמים, הופכים דוכנים נוספים ומתקוטטים עם חלק מהשוהים במקום. פעילות האכיפה התבצעה כחלק מהגברת הפיקוח במקום, אך טרם התבררה הסיבה להקשחת המדיניות.

לסרטון, שצולם סביב השעה 13:00, הופיעו תגובות רבות ברשת. "חבל לראות את הפיתות שמושלכות על הקרקע ונרמסות", כתב אחד הגולשים. חלק מהמגיבים אף הסיתו לאלימות בתגובותיהם. "איפה השהידים עם הסכינים? זו ההזדמנות שלכם, אנחנו ברמדאן", כתב אחד מהם. "אחינו בירושלים ינצחו את האכזריות של הכלבים האלה", כתב גולש נוסף. בתגובה נוספת נכתב: "חזירים ציונים, אללה ינקום בכם, סופכם מתקרב".

דוכני מזון המוקמים בשער שכם במהלך חודש רמדאן הם מנהג ארוך שנים, ותושבים מוסלמים רבים מהעיר מגיעים לדוכנים על מנת לקנות אוכל עם סיום הצום, שחל מדי יום במהלך החודש הקדוש. במסגרת מבצע האכיפה, דרשו השוטרים ופקחי העירייה לבדוק היתרים של מוכרי הבייגלה והבאסטות בסביבת השער. לדברי התושבים, פעילות דומה לזו שנערכה בשער שכם התבצעה לאחרונה גם במוסררה ובשער יפו, אזורים קבועים שבמשך שנים נמכר בהם לחם ברמדאן.

מהמשטרה נמסר כי "בשער שכם החלה התקהלות בעת שנערכה במקום פעילות אכיפה, שבמהלכה בוצעה בדיקת היתרים לרוכלים. כוח שהגיע למקום פיזר את המתקהלים, ללא אירועים חריגים".

עוד בוואלה! NEWS:
"המצב נפיץ ביותר": הרגיעה היחסית בגדה תתפוצץ בפנים של הרשות?
אזרח זר תמהוני איים בפיגוע ובהתאבדות המונית בי-ם - ונעצר
בצעד חריג: ראש הממשלה הפלסטיני ביקר במסגד אל-אקצא

מעמותת "עיר עמים" נמסר כי "הבחירה של עיריית ירושלים והמשטרה למנוע מסוחרים פלסטינים למכור מרכולתם בכניסה לעיר העתיקה היא חסרת רגישות ופוגעת בזכותם להתפרנס בכבוד. הפגיעה ביכולתם של רוכלים קשיי יום להתפרנס קשה שבעתיים שעה שמדובר בחודש הרמדאן, שבו הפדיון גבוה יותר ועבור רבים מהסוחרים מדובר במקור הפרנסה המרכזי של השנה. אנחנו קוראים לעיריית ירושלים ולמשטרה לנהוג ברגישות, ולאפשר לאווירת החג לקראת הערב ברמדאן להתקיים כסדרה".

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully