וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתה של הנרצחת מקיבוץ מחניים: "הרוצח הנתעב ישלם את המחיר"

20.6.2016 / 0:54

בתה וחתנה של מרים איילתי, שנרצחה לפי החשד בידי בנה חן, אמרו כי הם "עושים הכול כדי שהצדק ייצא לאור". בקיבוץ התקשו לעכל את האפשרות שרוצח התגורר ביניהם: "האיש הכי רחוק מאלימות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

"אנחנו עושים הכול, ונעשה הכול, כדי שהצדק ייצא לאור וכדי שמי שעשה את המעשה הנתעב ישלם את מלוא המחיר" – כך אמרו אתמול (ראשון) רוני איילתי לוין ובעלה סטס, בתה וחתנה של מרים איילתי, שנרצחה על פי החשד בידי בנה חן לאחר שסירבה להמשיך להשכיר לו את דירתה.

השניים נתנו הצהרה לתקשורת וסיפרו על המנוחה. "סבתא מרים היתה נהדרת ואהובה על הילדים. אימא טובה לבנים ולילדות שלה. אישה טובה מאוד", סיפרו בני הזוג, שהעלו בפני המשטרה את חשדם באשר למעורבותו של חן כבר בזירת האירוע בקיבוץ מחניים.

על הנאשם ברצח סיפרו: "הוא למד בדנמרק ועבד כמה שנים בדרום אפריקה. הוא אדריכל שעובד במשרד אדריכלות גדול בצפת". השניים שיבחו את עבודת המשטרה: "אנחנו רוצים להודות לימ"ר צפון, בראשות אייל הררי, על הטיפול בפרשה. זה תיק לא קל שפוענח בצורה ראויה לציון".

לקריאה נוספת:
"היא נאבקה וניסתה לקחת את הסכין": גבורתה של דפנה מאיר נחשפת
שני מיליון שקלים ב-2014: הוצאות מעונות ראש הממשלה נחשפות
"העטלפים גססו במשך שעות": הפעילים זועמים על הריסת המבנה בחדרה

רוני לוין בתה של מרים אילתי ובעלה – מרים אילתי, מקיבוץ מחניים נרצחה על ידי בנה. שלומי גבאי
"נעשה הכול כדי שהצדק ייצא לאור". רונית אילתי לוין וסטס לוין, היום/שלומי גבאי

חברי קיבוץ מחניים מתקשים לעכל את האפשרות כי רוצח התגורר ביניהם במשך זמן מה. "אנחנו בהלם. מסקנות החקירה הן הפתעה מוחלטת. זו קהילה חזקה, גדולה, שקלטה בשנתיים האחרונות מאה משפחות חדשות. נכיל את האירוע ונמשיך את חיינו. כינו אותה בקיבוץ 'סבתא מרים'. היא היתה אכפתית, מעורבת בחיי ילדיה, נכדיה, מעורבת חברתית בקיבוץ ובאזור", אמר חבר קיבוץ.

על הבן, חן איילתי הנאשם ברצח, סיפרו בקיבוץ: "הוא נולד בקיבוץ ועזב אחרי הצבא. לפני שנה בערך חזר וגר כאן עם משפחתו. סבתא מרים נתנה להם דירה שהיא שיפצה. אנחנו מופתעים מאוד מהחשדות שעלו בחקירה. אנחנו כרגע אוספים את הפרטים, נלמד אותם ונתייחס בהתאם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"למשפחה היו קשיים כלכליים"

דינה, חברת קיבוץ נוספת, סיפרה כי מרים היתה מוותיקות היישוב. "היא באה כילדה, גדלה פה, התחתנה, גידלה את ילדיה. היתה חברה שאהבו אותה. עצוב לנו שהיא מתה ושאלו הם החשדות. היא עבדה בבתי ילדים ובמטבח המון שנים".

על העובדה כי הבן חשוד ברצח אמו השיבה דינה: "אני המומה. אני מקווה שזה לא נכון. אנחנו יודעים זה חודשיים שיש חשדות ועצורים. הכרתי את חן כילד. מגיל 18 אין לי קשר אתו, אבל הוא בחור שהכי רחוק מאלימות שאני מכירה. ההרגשה היא איומה. היתה למשפחה הצעירה קשיים כלכליים. בינתיים זה הלם, שוק, חוסר רצון להאמין שזה ככה. אבל אנחנו בטוחים שנדע לצלוח גם את המשבר הזה. אנחנו חזקים".

תושב מחניים הואשם כי חנק למוות את אמו למוות אחרי שהתבקש לעזוב את דירתה. שלומי גבאי
למד ועבד בחו"ל, וחזר לקיבוץ לפני שנה. החשוד ברצח אמו, חן איילתי/שלומי גבאי

אתמול בבוקר הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית משפט המחוזי בנצרת כתב אישום בגין רצח נגד איילתי, והותרו לפרסום פרטי הפרשה. אישום נוסף הוגש נגד אשתו של איילתי, פלישיה איילתי, בת 34, בגין הונאה בכרטיס חיוב ושיבוש הליכי משפט.

המקרה אירע ב-13 באפריל. חוקרי מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון קיבלו דיווח על מוות טבעי שהתרחש בקיבוץ מחניים. חברת הקיבוץ מרים איילתי נמצאה בשעות הבוקר במיטתה כשהיא ללא רוח חיים. צוותי הרפואה שקבעו את מותה לא מצאו סימני אלימות על גופתה, והמוות הוגדר תחילה מוות טבעי.

עם זאת, כבר בזירת האירוע העלו בתה של המנוחה ובעלה תהיות בפני קצין המשטרה ולפיהן אין מדובר במוות טבעי. השניים סיפרו על חששותיהם כי הנאשם, אדריכל ומרצה במכללת הטכנולוגית תל חי, ורעייתו, המתגוררים בדירה שבבעלות האם בקומה שמעל לדירתה, יש קשר לאירוע. על רקע החששות אלו, ביקשה הבת של המנוחה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופתה. התנגדותו של הנאשם לנתיחת גופת אמו חיזקה את חשד המשטרה בו.

מרים אילתי, נרצחה בידי בנה, חן אילתי בקיבוץ מחניים. באדיבות המשפחה
"'סבתא מרים' נתנה להם דירה ששיפצה". מרים איילתי/באדיבות המשפחה

תוצאות נתיחת הגופה העלו באופן חד משמעי כי איילתי נרצחה. בגופתה של המנוחה נמצאו סימני חנק ושברים בעצם הלשון שגרמו, לפי כתב האישום, למותה. כמו כן התגלו שברים בצלעות ובאגן של המנוחה. חוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית במחוז צפון חזרו לזירה ביחד עם צוותי המעבדה לזיהוי פלילי החלו באיסוף הראיות בניסיון להתחקות על שאירע בשעות שקדמו לרצח.

לאחר מכן הבינו חוקרי המשטרה כי החשש שהעלו בפניהם בתה ובעלה של המנוחה נגד האח ורעייתו לא היה תלוש מהמציאות. על פי כתב האישום, בימים שקדמו לאירוע, נגנב כרטיס האשראי של המנוחה בזמן שכלתה פלישיה אילתי השתמשה בו.

בשלב זה התברר כי היחסים בין האם לבנה ולכלתה היו מתוחים מאוד על רקע מצוקתם הכלכלית. שני הנאשמים התגוררו בקומה העליונה, מעל לדירתה של המנוחה, בדירה ששכרו ממנה. על פי החקירה, שעות לפני הרצח, בשעות הערב הגיע הבן לדירתה של אמו, הסביר לה על מצבו הכלכלי הקשה, במסגרתו חזרו בחשבונו חיובים, וביקש ממנה את עזרתה.

האם הבהירה לבנה כי היא אינה יכולה לעזור לו. היא אמרה כי לא תוכל להאריך את חוזה השכירות עמו ולכן היא מבקשת ממנו לעזוב את הדירה שבה הוא גר עם רעייתו ושלושת ילדיו, בני ארבע, שמונה ועשר. על פי כתב האישום, בתגובה לסירובה ולבקשתה לעזוב את הדירה, הכה הבן את אמו נמרצות, שבר לה את עצם הלשון וחנק אותה עד שמתה.

(עדכון ראשון: 17:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully