וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבעה גורלית": התחדשו הקמפיינים בבריטניה לקראת משאל העם

19.6.2016 / 16:51

שלושה ימים אחרי הרצח של חברת הלייבור ג'ו קוקס, תומכי עזיבת האיחוד ומתנגדיה במאמץ אחרון לשכנע את הבוחרים לפני המשאל. "חשבו אם זה ישפר את מצבכם", אמר קמרון, התומך בהישארות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שני המחנות היריבים בבריטניה חידשו היום (ראשון) את הקמפיינים שלהם לקראת משאל העם על ההישארות באיחוד האירופי – זאת שלושה ימים אחרי שהושהו בעקבות הרצח של חברת הפרלמנט ג'ו קוקס. ראש הממשלה דייוויד קמרון הזהיר היום כי האזרחים עומדים בפני "בחירה קיומית".

פעילות המחנות התחדשה בזמן ששני סקרים חדשים הצביעו על כך שתומכי ההישארות צברו מומנטום מחודש, אולם התמונה הכללית מצביעה על כמעט שוויון. מנהיגי הצדדים השונים העניקו ראיונות רבים לעיתונים בממלכה ועסקו בסוגיות השונות המטרידות את הבוחרים, בהן ההגירה והכלכלה. קמרון, שמוביל את המחנה התומך בהישארות, הפציר במצביעים לשקול את ההשלכות הכלכליות שיהיו לעזיבת הגוש בן 28 המדינות.

לקריאה נוספת בנושא
על רקע רצח חברת הפרלמנט: יתרון בסקרים להישארות בריטניה באיחוד
הנאשם ברצח חברת הלייבור: "מוות לבוגדים, חופש לבריטניה"
הטרגדיה של חברת הלייבור עשויה להיות גורם מכריע בעתיד בריטניה

חברת הפרלמנט הבריטית מטעם הלייבור ג'ו קוקס שנרצחה ב-16 ביוני. רויטרס, רויטרס
בעקבות הרצח שלה נעצרו הקמפיינים. ג'ו קוקס/רויטרס, רויטרס

"אנחנו עומדים בפני בחירה גורלית ביום חמישי", הוא כתב בסנדיי טלגרף. "אז עליכם לשאול את עצמכם – האם שמעתי משהו שיכול לשכנע אותי שעזיבה תהיה הדבר הטוב ביותר מבחינה כלכלית למשפחתי?". מנגד, מייקל גוב, שר המשפטים ואחד מבכירי המחנה היריב, ניסה להפחית מהחשיבות שיש למשאל העם על עתיד הכלכלה של בריטניה. לדבריו, היציאה מהאיחוד תשפר את מצבה הכלכלי של הממלכה. "אני לא יכול לנבא את העתיד, אך אני לא חושב שעזיבת האיחוד האירופי תחליש את עמדתנו הכלכלית", הוא אמר בריאיון לאותו העיתון.

השניים שיבחו את חברת הלייבור ג'ו קוקס, שהייתה תומכת נלהבת בהישארות באיחוד, ונדקרה ונורתה במחוז בחירתה בצפון אנגליה ביום חמישי האחרון. הרצח שלה גרם לזעזוע בבריטניה והעלה שאלות לגבי האופי של הקמפיינים השונים. תומס מייר הנאשם ברצח שלה אמר בבית המשפט כי שמו הוא "מוות לבוגדים, חירות לבריטניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון ומנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין מניחים זר לזכרה של ג'ו קוקס בעיירה בריסטאל, 17 ביוני 2016. רויטרס
שניהם תומכים בהישארות. ראש הממשלה קורבין ומנהיג הלייבור קורבין, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully