וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הרצוג כתב שהמתנחלים "בנו בריכות על דם ילדים" - והתנצל

19.6.2016 / 17:02

עופר ניומן כתב בפייסבוק שלו פוסט ובו תקף את המתנחלים והאשים אותם ב"בסיס מוסרי מעוות". בעקבות הסערה בקרב מחנה הימין, הוא ערך את הפוסט. לאחר פגישה עם יו"ר האופוזיציה הוא פרסם התנצלות

ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
מתח ביקורת על דוברו. הרצוג/נועם מושקוביץ

עופר ניומן, דוברו של יו"ר האופוזיציה וראש המחנה הציוני יצחק הרצוג, התנצל הבוקר (ראשון) על פוסט שפרסם אמש בפייסבוק, ובו תקף בחריפות את המתנחלים וטען כי הם "בנו בריכות על הדם של ילדים שנרצחו". לאחר הסערה שעוררו דבריו ובעקבות שיחה עם הרצוג, פרסם התנצלות. "יש לי ביקורת גדולה על מנהיגות המתנחלים, אבל השפה, הטון והתיאורים היו מוגזמים ומיותרים לגמרי", כתב. "הם פגעו בכם והם פגעו גם באיש היקר שאני עובד לצדו ואני מצטער על כך. כולנו בני אדם. כולנו טועים. זו הייתה טעות", הוסיף נוימן.

את הפוסט שפרסם אמש וגרם למהומה כתב נוימן לאחר שצפה בסרט המדובר "המתנחלים" של הבמאי שמעון דותן. "המתנחלים בנו בריכות על הדם של ילדים שנרצחו. איזה בסיס מוסרי מעוות גרם לכך שהאנשים האלה יכלו לצעוד בשביל לעבר המוות של אלפי ישראלים בלי שאף אחד יגיד להם: הגזמתם! אתם רוצחים שפלים. מקומכם בכלא", כתב נוימן בפוסט המקורי, שבו השתמש בלשון חריפה ומאז נערך.

בפוסט הוא יצא נגד מחנה השמאל שלדבריו השלים עם מעשיהם. "איך יכול להיות שהשלמנו עם המופרעים האלה שרוקדים עם סכינים על גבעות כאילו הם משחררי הארץ", כתב נוימן. "תקוע היא לא דגניה. תפוח היא לא קריית שמונה. זה לא להקים מחדש את דימונה ולא לברוא פה מדינה. הם ניצחו אותנו כי אף אחד לא נתן להם פייט אמתי". בהמשך הערב הסיר נוימן חלק מהאמירות הקשות בפוסט ואף הוסיף הערה שמדובר ב"דעתי האישית ואינה משקפת את עמדת המחנה הציוני או העומד בראשו".

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה אישרה 72 מיליון להתנחלויות: "יתרום לחוסנם של התושבים"
דמוקרטיות נגד "דיקטטוריות": השרים ידונו בתוספת תקציב למפלגות
תושב השומרון נחקר בחשד שהסית נגד מפקדו של אלאור אזריה

הפוסט שעורר את המהומה

הפוסט המקורי עורר תגובות נזעמות במחנה הימין. "פשוט בושה", צייץ שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) בטוויטר. ‏"פעם בתנועת העבודה ראו בהתיישבות ערך. כיום חברי המפלגה וגם עוזריה מייצרים שנאה כמו קיצוני מרצ ושלום עכשיו". באותה רוח הגיב גם חבר סיעתו של אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "כל עוד הדובר של הרצוג ממשיך לזרוע שנאה ולבנות על זה אסטרטגיה אין שום סיכוי בעולם שהרצוג יהיה ראש ממשלה", אמר.

במהלך סיור לשומרון, הגיב לדברים גם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). "אולי כדאי שח"כ הרצוג ייקח את חברי סיעתו לעשות שיעורי בית ולראות כיצד המתנחלים באזור התעשייה ברקן 'הורסים' את חייהם של 3,500 פלסטינים ומספקים להם פרנסה הגדולה פי כמה מונים מהשכר הממוצע ברשות הפלסטינית", אמר. "בדרך שייתן להם לצפות על המרכז מכיוון הרי השומרון כדי שיבינו את החשיבות הביטחונית של חבל ארץ זה ובסוף שיציג להם את נתוני הגיוס וההתנדבות ביישובים האלו". פורר הוסיף: "אני מניח שאחרי הסיור הם היו מוציאים הודעת התנצלות בפני ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון שהם כל כך נהנו להשמיץ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פוסט ההתנצלות של נוימן:

בעקבות הפוסט זומן נוימן לשיחה אצל הרצוג. במקביל, ראש המטה של הרצוג, אייל שוויקי, הבהיר בטוויטר כי דבריו של הדובר "אינם על דעתו של הרצוג והוא לא מזדהה איתם כלל ועיקר". אחרי השיחה פרסם נוימן את ההתנצלות שבה הבהיר כי הוא מביע צער על ההתבטאויות. "חזרתי הביתה בסערת רגשות וכתבתי את מה שאסור לכתוב בסערת רגשות", כתב נוימן. הוא הוסיף כי "יש דרך לבטא ביקורת גם כשהרגשות מציפים, והדרך שבה הם בוטאו הייתה שגויה. המתנחלים הם חלק מהעם שלי, לא שונא אותם ולא מתקרב לזה".

הרצוג: "הפוסט של נוימן שגוי מאוד משום שהוא מייצר הכללה"

הרצוג עצמו פרסם מסר בנושא בעמוד הפייסבוק שלו שבו התנער מדבריו של דוברו. "הפוסט של עופר נוימן, הדובר שלי, הוא ביקורתי מאוד, בוטה מאוד ושגוי מאוד כי הוא מייצר הכללה שאיני מוכן לקבל ומשתמש בדימויים שאסור לנו בשום פנים ואופן להשתמש בהם", כתב. "אני פוגש מתנחלים כמעט מדי יום, תנועת העבודה הייתה זו שעודדה ובנתה את חלק ממפעל ההתנחלויות וגם אם יש לנו ביקורת על מנהיגות המתנחלים הם לעולם היו ויהיו אחים שלנו וחלק ממשפחתנו המורחבת".

הרצוג הוסיף כי הוא תומך בחופש ביטוי, אך "הסתה והכללות לא, ושנאה בטח שלא". לדבריו, "קראתי לועפר הבוקר והייתה לנו שיחה קשה, לא על הביקורת, גם לא על העלאת פוסט פוליטי שלא בידיעתי אלא על השימוש בהכללות ובדימויים פסולים שכאלה. זה אפילו לא קשור לכך שאנחנו אנשים פוליטיים, אלא לעצם היותנו בני אדם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully