וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שטראמפ הבטיח שוב שימנע הגירת מוסלמים: הפער מקלינטון מצטמצם

18.6.2016 / 2:50

מסקר שנערך השבוע בארה"ב עולה כי הפער בין המועמדים עומד על 10.7 נקודות, לעומת 14.3 לפני הירי באורלנדו. זאת, לאחר שטראמפ הבטיח לאחר הירי כי יאסור הגירה מארצות עם "היסטוריה של טרור", בעוד שקלינטון קראה שלא לגנות מוסלמים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: דונלד טראמפ התייחס לטבח באורלנדו - וקרא שוב לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב

המועמד המשוער לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, צמצם את הפער מהמועמדת המשוערת של המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון – כך עולה מסקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס בשיתוף עם חברת איפסוס ופורסם אמש (שישי). השינוי התרחש על רקע תגובות המועמדים לפיגוע ירי שבוצע במועדון באורלנדו המשויך לקהילת הלהט"ב, ובו נהרגו 49 בני אדם.

קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המשוערת, הובילה על טראמפ ב-10.7 נקודות בלבד לפי תוצאות הסקר, שנערך בין יום שני ליום שישי, הועבר באנגלית למבוגרים שמתגוררים בארצות הברית, אלסקה והוואי, וכלל 1,133 בוחרים פוטנציאליים. זאת, לעומת יתרון של 14.3 נקודות שנרשם לטובת קלינטון ביום ראשון האחרון, שבו התרחש באורלנדו הירי ההמוני שנחשב להחמור ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית. המחבל, שחוסל במהלך האירוע, הוא אזרח אמריקני ממוצא אפגני שנשבע אמונים למנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

טראמפ ניצל את הירי להדגשת עמדתו הביטחונית, ואמר כי במידה וייבחר כנשיא, יחסום הגירה לארצות הברית ממדינות בעלות "היסטוריה מוכחת של טרור" נגד אמריקה ובעלות בריתה. הבטחה זו מגיעה בהמשך להבטחתו של טראמפ לאחר הפיגועים בפריז ובקליפורניה בשנה האחרונה, שלפיהן יחסום כניסת מוסלמים לארצות הברית.

לקריאה נוספת:
3 מתוך 4 ישראלים: אובמה לא יודע איך להתמודד עם אירועי טרור
טראמפ יפוצץ את העולם? הסרטון המשוגע ששובר את הרשת
חקירת הטבח באורלנדו: "ליורה לא הייתה אף מטרה מלבד המועדון"

טראמפ התייחס לטבח באורלנדו - וקרא שוב לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב. רויטרס
קרא לרגולציה על כלי נשק לחשודים בטרור, חרף עמדת מפלגתו. טראמפ, השבוע/רויטרס

נוסף על כך, קרא טראמפ לנקיטה בצעדים שיקשו על חשודים בטרור להשיג כלי נשק. זאת, בניגוד לעמדה הרווחת במפלגתו שמתנגדת לחלוטין לרגולציה על נשק. אף שדבריו בנוגע למוסלמים ולנשק הכעיסו בכירים במפלגתו, הם ככל הנראה שימחו לא מעט ממצביעיו הפוטנציאליים.

כעת, על פי הסקר החדש, 45% אמריקנים תומכים בשאיפת טראמפ למנוע הגירה מוסלמית, וזאת לעומת 41.9% בתחילת החודש. זאת ועוד, כ-70% מאזרחי ארצות הברית, ובהם רוב של דמוקרטים ושל רפובליקנים גם יחד, אמרו כי היו רוצים לראות רגולציה מסויימת על נשק לכל הפחות – לעומת 60% בסקרים דומים בשנים 2013 ו-2014. כמו שקורה בדרך כלל אחרי אירועי טרור גדולים, טרוריזם הפך לדאגה המרכזית בקרב מבוגרים שענו על הסקר, מעל לכלכלה, בריאות ונושאים משמעותיים נוספים.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות של המפלגה הדמוקרטית בדטרויט, מישיגן, ארצות הברית, 6 במרץ 2016. רויטרס
הדגישה את החשיבות של איסוף מודיעין וניצחון על דאעש. קלינטון/רויטרס

קלינטון, בתורה, הגיבה לפיגוע הירי באורלנדו תוך הדגשת הצורך להגביר את איסוף המודיעין ולהביס את דאעש ואת מה שכינתה "טרור ג'יהאדיסטי קיצוני". בתוך כך, הזהירה קלינטון מפני גינוי של מוסלמים אמריקנים. גם היא קראה לרגולציות על נשק, לרבות איסור על סוגים מסוימים של נשק המשמשים לתקיפה.

ממוצע חמשת הימים של הסקר הראה כי 45.5% מהאמריקנים שסביר כי יצביעו בבחירות הביעו תמיכה בקלינטון, ו-19.7% לא תמכו באף מועמד. ביום ראשון האחרון עמדה התמיכה בקלינטון על 46.6%, בעוד ש-32.3% הביעו תמיכה בטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully