וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מתוך 4 ישראלים: אובמה לא יודע איך להתמודד עם אירועי טרור

17.6.2016 / 8:30

ברקע הטבח באורלנדו, סקר מיוחד שנערך עבור וואלה! NEWS בפיקוח פרופ' קמיל פוקס מעלה כי 73% מהציבור הישראלי סבור שהממשל האמריקני כושל בטיפול בטרור. במקביל בישראל, עולה כי 55% מהישראלים סבורים שהממשלה לא הגיבה בצורה מספקת לפיגוע במתחם שרונה בתל אביב

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו - אובמה: "רוצים שנשתמש בביטוי 'אסלאם קיצוני' - מה זה ישנה?"

בארצות הברית התמודדו השבוע עם אחד הפיגועים הקשים בתולדות המדינה, כש-49 בני אדם נרצחו במועדון של הקהילה הגאה באורלנדו. אך שכששואלים את הציבור בישראל כיצד לדעתו התמודד ממשל אובמה עם הטרור, ראש הממשלה בנימין נתניהו וליברמן יכולים להתנחם בתמיכה שבה זכו. סקר מיוחד שנערך עבור וואלה! NEWS על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון וחברת סטט-נט, בהנהלת יוסף מקלדה, ונערך בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס, מעלה כי 73% מהציבור בישראל חושב שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וממשלו מתמודדים בצורה לא טובה עם אירועי טרור. זאת, לעומת 17% בלבד שציינו לחיוב את ההתמודדות האמריקנית עם הטרור שהכה בשבוע האחרון.

תוצאות אלו אינן מפתיעות לנוכח חוסר הפופולריות של אובמה בקרב הציבור בישראל. תחושה זו נובערת בעיקר מהמתיחות האישית המתמשכת עם ראש הממשלה נתניהו, שהשבוע רשמה נקודת ציון נוספת בדיונים סביב הגדלת תקציב האמריקני לסיוע הביטחוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל למגמה בארצות הברית, 55% מהישראלים סבורים שהממשלה לא הגיבה בצורה מספקת לפיגוע שאירע בשבוע שעבר במתחם שרונה בתל אביב שבו נרצחו ארבעה בני אדם. לפי נתוני הסקר, רק 26% חושבים שהממשלה הגיבה במידה שקולה ומספקת לנוכח אירוע הטרור. הסקר בוצע השבוע . הוא כלל 632 נשאלים, מתוכם 495 מהאוכלוסייה היהודית ו-137 מהמגזר הערבי.

הפיגוע אירע זמן קצר לאחר כניסתו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון, שמצא את עצמו עומד במבחן ראשון בתפקיד ומתמודד עם הפיגוע הקשה ביותר בגל הטרור הנוכחי. בעקבות הפיגוע קיבל הקבינט כמה החלטות, ובהן הקפאת היתרי כניסה ל-83 אלף פלסטינים לביקורים בישראל במהלך חודש הרמדאן ואטימתו של הכפר הפלסטיני יטא, שממנו יצאו שני המפגעים, שבתיהם צפויים להיהרס. ואולם, נראה כי גם צעדים אלו לא מספקים את האזרחים. ממצאי הסקר עולה כי עיקר התסכול מגיע דווקא מהציבור הימני, כאשר 65% הביעו אכזבה מהצעדים שנקטו ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לשאלות הטרור, סקר וואלה! NEWS בדק גם את העדפות הציבור בישראל בסוגיה המרכזית על סדר היום בארצות הברית: מי ראוי להיות הנשיא, הילרי קלינטון או דונלד טראמפ? בשלב זה נראה שהמותג "קלינטון" עדיין עובד עבור הישראלים. 45% מהישראלים היו מעדיפים לראות את קלינטון בבית הלבן, לעומת 31% שמעדיפים את טראמפ. מדובר בנתונים דומים לתוצאות סקר שנערך במרץ האחרון.

לפי שעה, ניכר כי הישראלים תומכים יותר במסרים של קלינטון, בעוד טראמפ ממשיך להיתפס בעיני הישראלים כמי שסיכויו להיבחר נמוכים. עם זאת, מפילוח תוצאות השאלה במגזר היהודי בלבד, הקרב צמוד הרבה יותר. לקלינטון 41% תמיכה, לעומת טראמפ שנמצא לא הרחק מאחור עם 36%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully