וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השלכת בקבוקי תבערה: המשטרה חסמה את הכניסה לג'בל מוכבר

17.6.2016 / 13:35

אחרי הפסקה של ארבעה חודשים המשטרה חוזרת למדיניות החסימות בשכונות מזרח ירושלים, בה נקטה בתחילת גל הטרור. בעקבות השלכת בקבוקי התבערה אמש אל בית בשכונת ארמון הנציב הוצבו הבוקר בטונדות בכניסה לג'בל מוכבר

צילום: מור שאולי עריכה: שניר דבוש

בווידאו: חסימות כבישים בג'בל מוכבר בחודש פברואר השנה

לראשונה מזה ארבעה חודשים חזרה משטרת ירושלים להציב חסימות בכניסות לשכונות ערביות במזרח העיר. הבוקר (שישי) הגיעו משאיות משטרה עם בטונדות והציבו חסימה בשכונת ג'בל מוכבר. זאת, בעקבות יידוי ארבעה בקבוקי תבערה אמש לעבר בתים בשכונת ארמון הנציב מכיוון השכונה. אחד הבקבוקים פגע בחלון בית, התלקח וגרם נזק קל לחלון. השאר נפלו בגינת הבית והתנפצו.

כוחות משטרה ומשמר הגבול שהוזעקו למקום פתחו בסריקות נרחבות באזור, במהלכן אותרו ונעצרו ארבעה חשודים תושבי חברון בגין שהייה בלתי חוקית. נוסף על כך, נפתחה חקירת משטרה לאיתור משליכי בקבוקי התבערה.

עוד בוואלה! NEWS:
המפכ"ל בהתבטאות חריגה: "יאח"ה יכולה להקים - וגם להפיל ממשלות"
שער ברזל קרס על שלוש פעוטות ביישוב בשרון; מצבן בינוני וקל
הנדבן האמריקני ארווינג מוסקוביץ' הלך לעולמו בגיל 88

המשטרה הציבה חסימות בכניסה לשכונת ג'בל מוכבר במזרח ירושלים 17.06.16. ערן צדקיהו, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה ומג"ב פתחו בסריקות אחר משליכי בקבוקי התבערה. החסימה בכניסה לשכונת ג'בל מוכבר/מערכת וואלה! NEWS, ערן צדקיהו

מהמשטרה נמסר כי "ככל שתושג יציבות ביטחונית וההנהגה המקומית, וכן התושבים, יגלו מנהיגות ואחריות ואף יפעלו מעשית להשבת השקט, המשטרה תקל במדיניות האכיפה. יחד עם זאת, כל שינוי, וכמובן הסלמה, במציאות הביטחונית בעיר שתסכן את שלום הציבור, תחייב ותוביל את המשטרה להפעיל את מלוא ומגוון האמצעים העומדים לרשותה כנגד גורמי טרור ופורעי סדר וחוק".

זמן קצר אחרי תחילת האינתיפאדה הציבה המשטרה כעשרים חסימות בשכונות מזרח העיר, חלקן חסמו את מעבר התנועה לחלוטין ואחרות שימשו כנקודות ביקורת. ככל שחלפו החודשים המשטרה הורידה בהדרגה את החסימות, ברבות מהשכונות תוך מגעים עם נכבדי הקהילה שהתחייבו שהשקט בשכונה יישמר.

מאור צמח יו"ר ארגון "לך ירושלים", ארגון הפועל להחלת ריבונות ישראלית בשכונות מזרח הבירה, מסר בתגובה: "אני מברך את המשטרה על פעילותה הנחרצת בג'בל מוכבר. אך יחד עם זאת אני קורא למשטרה להגיב באותה תקיפות כנגד פעילות הסתה המתבצעת בלילות מאז תחילת חודש ראמדן בשער שכם, שבה מתאספים מאות אנשים וקוראים קריאות לאומניות כנגד ישראל ואף תולים דגלי חמאס ודגלים של תנועות סלפיות בעיר העתיקה".

המשטרה הציבה חסימות בכניסה לשכונת ג'בל מוכבר במזרח ירושלים 17.06.16. ספק 500
חלון הבית שנפגע מבקבוק תבערה, בשכונת ארמון הנציב/ספק 500
המשטרה הציבה חסימות בכניסה לשכונת ג'בל מוכבר במזרח ירושלים 17.06.16. ספק 500
חצר הבית אליהו נזרקו בקבוקי התבערה בארמון הנציב/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully