וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדבן האמריקני ארווינג מוסקוביץ' הלך לעולמו בגיל 88

17.6.2016 / 0:49

מוסקוביץ', רופא ואיל הון, מת הלילה בארצות הברית. הקרן שייסד, וקרויה על שמו, תרמה לנזקקים בארץ והוא עצמו תמך בארגוני ימין ובבנייה במזרח ירושלים. "החלום הגדול שלו היה לעזור לישראל"

ארווינג מוסקוביץ' איל הון ונדבן יהודי אמריקני. ויקיפדיה, צילום מסך
התחיל את דרכו בתור רופא במרפאה פרטית. מוסקוביץ' נואם/צילום מסך, ויקיפדיה

הנדבן היהודי-אמריקני ארווינג מוסקוביץ' הלך אמש (חמישי) לעולמו בגיל 88 בארצות הברית. מוסקוביץ', רופא ואיל הון שהתגורר בפלורידה, הוא המייסד של "קרן מוסקוביץ'" שפועלת בישראל ומסייעת לנזקקים. כמו כן, הוא תרם במהלך שנות חייו כספים רבים לארגוני ימין בארץ ולבנייה במזרח ירושלים. הוא הותיר אחריו אישה, שמונה ילדים ונכדים רבים.

מוסקוביץ' נולד בניו יורק בשנת 1928 וגדל בוויסקונסין למשפחה בעלת 15 נפשות. הוא למד רפואה באוניברסיטת וויסקונסין, ובסיום לימודיו עבר לקליפורניה ופתח מרפאה פרטית. לימים, הפכה המרפאה לבית חולים פרטי ומוסקוביץ' קנה בתי חולים נוספים. בנוסף לכך, הוא הקים מועדוני בינגו בלוס אנג'לס.

בשנת 1968 הקים מוסקוביץ' את "קרן מוסקוביץ'" שבמסגרתה הוענק מדי שנה "פרס מוסקוביץ' לציונות" בסך של מאה אלף דולרים לארגונים ופעילים חברתיים בישראל. רוב הונו של מוסקוביץ' בישראל הושקע בקרקעות במזרח ירושלים כדי ליישבן ביהודים וכן בתרומות לארגוני ימין. עד שנת 1999 השקיע מוסקוביץ' יותר מ-20 מיליון דולר בבנייה במזרח ירושלים. קרקעות נוספות בישראל הוא רכש בגוש עציון, גוש קטיף ורמת הגולן.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הליכוד נגד ברק ויעלון: "מוזר שלא אמרו את הדברים כשהיו שרי ביטחון"
דיווח בארה"ב: היורה מאורלנדו הסתמס עם רעייתו במהלך הטבח
דרך את הנשק - ונקר: החייל שפלט כדור על חברתו הואשם בהריגתה

אריה קינג, מועמד ברשימת עוצמה לישראל לכנסת. עמוד הפייסבוק של עוצמה לישראל, אתר רשמי
"גדול גואלי אדמת ארץ ישראל בדורנו". אריה קינג/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של עוצמה לישראל

"אירווינג הוא ממשיך דרכם של רוטשילד ומונטיפיורי, גדול גואלי אדמת ארץ ישראל בדורנו ואני מקווה שבמותו תכיר ותוקיר המדינה בגודל המפעל שהקים במו ידיו", ספד לו פעיל הימין אריה קינג וחבר מועצה בירושלים. "אני מאמין שהמשפחה תמשיך בדרכה. הוא יקבר ליד קברו של הרב קוק בהר הזיתים במקום שכה אהב והקים בו שתי קהילות, מול העיר העתיקה איפה שהתחיל הכול".

גם מתי דן, ראש עמותת "עטרת כהנים", לה תרם מוסקוביץ' רבות, ספד לו: "הוא היה קודם כל רופא. איש של אנשים, שאכפת לו מאנשים ומהחיים שלהם. הוא היה ציוני והאמין בשותפות הגורל של העם היהודי. עשה הרבה מעשי חסד עם יהודים וגוים והחלום הגדול שלו היה לעזור למדינת ישראל בכל תחום שיכל".

"אחד הסיפורים הכי מדהימים המאפיינים אותו זה גאולת בית הכנסת אוהל יצחק בעיר העתיקה", המשיך דן, "זה סיפור שמעיד יותר מכל כמה היה ציוני ומאמין. ברחוב הגיא עמדה חורבה מחורבות ירושלים, בית כנסת שהירדנים פוצצו אחרי מלחמת השחרור. האדם שהחזיק בנכס הסכים למכור בתנאי שמי שיקנה יתחייב שכשיבוא משיח יקבל את הנכס חזרה. כמה אנשים בעולם היו מוכנים לחתום על כזה הסכם? אירווינג הסכים כי הוא כל כך האמין בחזון הציוני ובבניין ירושלים, אמר 'אם זו הבעיה אין בעיה'. הוא קנה את המקום ושיפץ והיום זה בניין לתפארת בעיר העתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully