וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עובדת סיוע בריטית-איראנית הואשמה ב"ניסיון הפיכה"

15.6.2016 / 22:40

נזנין זגארי-רטקליף נעצרה בחודש אפריל, כשהייתה בסיומה של חופשה משפחתית באיראן. לפי משמרות המהפכה, היא "תכננה להדיח את הממשל הקדוש של הרפובליקה האסלאמית, בהנחיית שירותי ביון זרים"

נזנין זגארי-רטקליף, עובדת סיוע בריטית-איראנית שנעצרה באיראן בחשד להפיכה. AP
"ביצעה פעולות פושעות". זגארי-רטקליף/AP

משמרות המהפכה האיראניים הכריזו היום (רביעי) כי האשימו את עובדת הסיוע הבריטית-איראנית נזנין זגארי-רטקליף, בת 37, שנעצרה בתחילת חודש אפריל, בניסיון הפיכה. זגארי-רטקליף, מתאמת פרויקט של קרן תומסון רויטרס, הקשורה לסוכנות הידיעות הבריטית רויטרס, נעצרה ב-3 באפריל, לפני שעלתה לטיסה מאיראן לבריטניה.

"היא חברה בחברות ובארגונים זרים, והיא תכננה וביצעה פרויקטים בתחום התקשורת והסייבר, בכוונה להדיח את הממשל הקדוש של הרפובליקה האסלאמית", נכתב בהצהרה הרשמית. עוד נטען כי זגארי-רטקליף "ביצעה פעולות פושעות, בהנחיית שירותי תקשורת וביון של ממשלות זרות ותחת הגנתם". על פי ההודעה, היא נעצרה במסגרת "מבצע מודיעיני נרחב".

עוד בוואלה! NEWS:
קנדה: נכסים איראניים שהוקפאו ישמשו לפיצוי קורבנות טרור
בכיר איראני: "ערב הסעודית העבירה לישראל מודיעין ב-2006"
מיתוס "השטן הגדול" נשבר: הקשר החשאי בין חומייני לממשל האמריקני

נזנין זגארי-רטקליף, עובדת סיוע בריטית-איראנית שנעצרה באיראן בחשד להפיכה. AP
"האשמות מגוכחות". זגארי-רטקליף עם בתה/AP

בן זוגה של עובדת הסיוע, ריצ'רד רטקליף, טען כי ההאשמות הן "מגוכחות". לדבריו, "להבנתי, אין עדיין אישומים רשמיים. זה נראה כמו עניין פוליטי". רטקליף הבהיר כי המשפחה הייתה בקשר עם זגארי-רטקליף, שהועברה לבית הכלא אבין בטהראן.

מוניק וילה, מנכ"לית הקרן, הסבירה כי זגארי-רטקליף עבדה כמתאמת הפרויקט למשך ארבע שנים, והייתה אחראית על בקשות למענקים ולהכשרה. "לקרן תומסון רויטרס אין כל קשר לאיראן בשום אופן", הבהירה וילה, שהוסיפה כי הביקור של העובדת באיראן היה במסגרת פרטית.

משרד החוץ של בריטניה מסר כי הוא "דורש מהרשויות האיראניות להעביר מידע בנוגע לתיק באופן מיידי". לפי דובר המשרד, "העלינו את הנושא בכמה הזדמנויות ברמות הגבוהות ביותר, ונמשיך לעשות זאת בכל הזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully