וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל במשטרה: שבר את ידיהם של שני צעירים עם אלה - ושוחרר בטעות

16.6.2016 / 0:15

שריף טרבין תקף על פי החשד שני צעירים שבילו במועדון בתל אביב, שבר את ידיהם בעזרת אלה ונשך את פניו של אחד מהם. למרות זאת, הוא שוחרר על ידי המשטרה, ונתפס שוב רק כעבור חמישה ימים. הסנגורית: המשטרה שכחה לבדוק את צילומי האבטחה

אילוסטרציה של מועדון. shutterstock, ShutterStock
התקיפה אירעה מחוץ למועדון/ShutterStock, shutterstock

אדם שתקף לכאורה שני צעירים שבילו במועדון בתל אביב נעצר על ידי המשטרה – אך לא נחקר, ושוחרר. זאת, על אף שהוא חשוד בכך ששבר את ידי הצעירים בעזרת אלת בייסבול, נשך את פניו של אחד מהם וגרם לאשפוזם בבית החולים איכילוב בעיר. לאחר שחרורו הבינו במשטרה את גודל המחדל ובמשך חמישה ימים חיפשו אחר החשוד, שנעצר רק אתמול (שלישי) בשנית. שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ האריכה את מעצר החשוד עד יום ראשון והוסיפה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון, במהלך קטטה שפרצה במועדון במרכז העיר. מחקירת מרחב ירקון במשטרת תל אביב עלה כי המעורבים יצאו מהמועדון, ואז על פי החשד תקף שריף טרבין, בן 25, שני צעירים אחרים. עוד עלה מהחקירה כי ככל הנראה שני צעירים נוספים סייעו לטרבין.

שוטרי סיור של משטרת תל אביב הגיעו למקום ועצרו את טרבין. שני הצעירים שהותקפו פונו לבית החולים איכילוב, שם אובחנו פגיעות קשות בגופם. ואולם, השוטרים החליטו מסיבה לא ברורה לשחרר את החשוד בתקיפה. כמה דקות לאחר מכן הבינו במשטרה את הטעות וניסו לאתר את החשוד, אך הוא הספיק להימלט ולהסתתר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
גורם ביטחוני בכיר מאיים: "העימות הבא מול חמאס חייב להיות האחרון"
קנה משקה בריאות בעזריאלי - ובלע חתיכות ברזל מתג העובדת
יכולה לנשום לרווחה: יידחה פינויה של ענבל אור מהפנטהאוז בגבעתיים

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
הכשלים בחקירה נחשפו במהלך הדיון. בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של טרבין בבית המשפט, נחשפו הכשלים בחקירה. בין היתר טענה הסנגורית, עו"ד לירון שרקוביק, כי המשטרה שכחה לאסוף את סרטי מצלמות האבטחה שתיעדו את האירוע.

השופטת רונית פוזננסקי כץ מתחה ביקורת קשה על התנהלות משטרת תל אביב בפרשה וקבעה כי מדובר במחדל. "על פי החשד תקף החשוד באופן חמור את אחד הקורבנות, בכך שנשך אותו באפו וכן גרם לו לחבלות נוספות בפניו. בנוסף לכך שבר החשוד את ידיו של הקורבן השני וזאת באמצעות אגרופים ושחמוש באלות", כתבה פוזננסקי כץ בהחלטתה, והוסיפה: "חרף חומרתו של האירוע, כפי שגם ניתן ללמוד מהצילומים המתעדים את החבלות של הקורבנות, השוטרים אשר הגיעו למקום שיחררו את החשוד".

פוזננסקי כץ ציינה כי "על בסיס הראיות שנאספו עד כה, לא היה מקום לשחרורו ובהחלט התעורר חשד סביר מספיק לצורך מעצרו מיד לאחר האירוע. המשטרה הבינה כי חל מחדל חקירתי, ובעקבותיו נעצר החשוד והובא לבית המשפט". השופטת אף קבעה כי "על המשטרה לפעול באופן מידי לתפיסת המצלמות". בכך התכוונה למצלמות האבטחה, שאותן הזכירה עו"ד שרקוביק.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully