וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוחמי דאעש בדרכם מסוריה לבצע פיגוע בבלגיה ובצרפת"

15.6.2016 / 15:05

גורם ביטחוני בבלגיה אמר כי התקבלה התרעה על כך שקבוצת לוחמים מהארגון עזבה את סוריה לפני כשבוע וחצי במטרה להגיע לאירופה דרך טורקיה באמצעות סירות. בין המטרות שהוזכרו - מרכז קניות ומסעדה

עריכה: אביב אירגז

משטרת בלגיה קיבלה התרעה ולפיה קבוצת לוחמים של דאעש יצאה לאחרונה מסוריה בדרכה לאירופה, במטרה להוציא לפועל פיגועים על אדמת המדינה ובצרפת השכנה - כך אמר היום (רביעי) גורם ביטחוני.

מרכז המשברים של בלגיה, שאחראי על הכוננות הביטחונית, מסר כי ההתרעה הועברה לכל כוחות המשטרה במדינה. ואולם, אין תכנית מידית להעלות את רמת הכוננות לדרגתה המקסימלית שמשמעותה איום מידי למתקפת טרור.

העיתון המקומי DH דיווח על ההתרעה מיחידה למלחמה בטרור, שלפיה קבוצת הלוחמים "עזבה את סוריה לפני כשבוע וחצי במטרה להגיע לאירופה דרך טורקיה ויוון, באמצעות סירה וללא דרכונים". הדיווח לא פירט תאריך מדויק של עזיבתם. הגורם הביטחוני אישר את תוכן ההתרעה. המשטרה הפדרלית של בלגיה סירבה להגיב.

לקריאה נוספת בנושא
"המשטרה סביבי": צפו במחבל נשבע אמונים לדאעש בזירה ליד פריז
טרור, שיטפונות ושביתות: יורו 2016 יוצא לדרך במתיחות שיא
יומיים לפני היורו: צרפת השיקה אפליקציה שתעדכן על פיגועים בזמן אמת

זירת אירוע בפרבר של פריז, בירת צרפת, שבו נדקר למוות שקצין משטרה ואשתו נרצחה, יוני 2016. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הרצח בפרבר של פריז, אתמול/רויטרס

ב-DH דווח כי הלוחמים היו חמושים וכי הם מתכוננים להתפצל לשתי קבוצות, אחת שתבצע פיגועים בבלגיה והשנייה בצרפת. בין היעדים האפשריים בבלגיה שהוזכרו היו מרכז קניות, מסעדת מזון מהיר ותחנת משטרה. לא הוזכרו מטרות ספציפיות בצרפת, שמארחת את אליפות אירופה בכדורגל בעשר ערים שונות עם כ-2.5 מיליון צופים שאמורים להגיע למשחקים שיימשכו עד החודש הבא.

ההתרעה מגיעה יומיים לאחר פיגוע הדקירה בצרפת, שבו רצח צעיר המזוהה עם דאעש קצין משטרה ואת אשתו בביתם בפרבר בפריז, וארבעה ימים אחרי הטבח באורלנדו, שבמהלכו רצח עומר מטין 49 מבלים במועדון להטב"י. שתי המדינות השכנות נותרו בכוננות גבוהה בעקבות הפיגועים הקטלניים שאירעו בשטחן בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully