וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה סביבי": צפו במחבל נשבע אמונים לדאעש בזירה ליד פריז

בסרטון ששודר בשידור ישיר מזירת הפיגוע בפייסבוק, אומר המחבל לארוסי אבלה "הרגע רצחתי שוטר ואת אשתו". במקביל, התובע הכללי של פריז אמר כי אבלה נשא רשימת חיסול, ובה שמות של עיתונאים ואישי ציבור

עריכה: אביב אירגז

סוכנות הידיעות "אעמאק", המקורבת לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), פרסמה היום (שלישי) את הסרטון שצילם לארוסי אבלה בן ה-25, במהלך האירוע בפרבר מניינוויל שליד פריז, שבו דקר למוות קצין משטרה ורצח את אשתו. לארוסי נשבע אמונים למנהיג הארגון הקיצוני, אבו בכר אל-בגדאדי, וציטט פסוקים מהקוראן במהלך הסרטון, שאותו שידר בשידור ישיר בפייסבוק.

"רצחתי כרגע שוטר ואשתו, המשטרה סביבי כרגע, אני אפתיע אותם עם הלהט שלי", אמר אבלה בסרטון שאורכו 12 דקות. "בעזרת אללה אני הולך להרוג שוטרים ולתקוף עיתונאים, אני הולך להרוג אותם. הם נטשו את הדת, הם יצאו נגד האל ולא תהיה להם מחילה". הוא פנה לכל המוסלמים, וקרא להם להתקומם מול מי שמדכא אותם. "אומתי, איך הגעת לכאן? איך הגעת למצב ששולטים בך?", תהה.

עוד כתבות בנושא:
צרפת: רצח השוטר ואשתו היה אירוע טרור; "המחבל שידר זאת בפייסבוק"
צרפת: אדם דקר למוות קצין משטרה ואת אשתו ליד פריז; "השתייך לדאעש"

לארוסי אבלה, שדקר למוות קצין משטרה ואשתו בפריז, נשבע אמונים לדאעש. ספק 500
נשבע אמונים לאל-בגדאדי. המחבל במהלך המתקפה ליד פריז/ספק 500

בתוך כך, התובע הכללי בצרפת, פרנסואה מולין, ערך היום מסיבת עיתונאים בעקבות אירוע הדקירה, ואמר כי לתוקף הייתה רשימת מטרות, ובה שמותיהם של עיתונאים ואישי ציבור. לדברי התובע, המשטרה מצאה בזירת הרצח רשימה של מטרות פוטנציאליות, בהן שמות של אנסים, עיתונאים, קציני משטרה ואישי ציבור נוספים.

התובע מולין מסר במהלך מסיבת היתונאים כי התוקף נשבע אמונים לדאעש גם לפני שלושה שבועות. הוא אף ציין כי במהלך המו"מ שניהלה עמו המשטרה, הוא אמר שהוא נענה לקריאה האחרונה של מנהיג דאעש "להרוג כופרים בביתם עם משפחותיהם". כמו כן אמר כי שלושה בני אדם עוכבו לחקירה בחשד למעורבות באירוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת אירוע בפרבר של פריז, בירת צרפת, שבו נדקר למוות שקצין משטרה ואשתו נרצחה, יוני 2016. רויטרס
כוחות משטרה בזירה, הלילה/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אישר הבוקר כי מדובר בפיגוע טרור. כמו כן דווח כי אבלה הורשע ב-2013 בקשרים עם ארגוני טרור מפקיסטן ונשלח לשלוש שנות מאסר. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) טען כי הוא היה לוחם בארגון.

לפי משרד הפנים, התוקף דקר למוות את הקצין בסמוך לביתו ואז שבה את אשתו ואת בנם בן שלוש בדירתם. הוא התבצר וחוסל בידי יחידת עלית של המשטרה לאחר שהמשא ומתן עמו נכשל, אך הצליח לרצוח את האישה. הילד נמצא ללא פגע.

זירת אירוע בפרבר של פריז, בירת צרפת, שבו נדקר למוות שקצין משטרה ואשתו נרצחה, יוני 2016. רויטרס
זירת אירוע הדקירה, היום/רויטרס

עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הדוקר צעק "אללה אכבר" כשתקף את הקצין, שלא היה במדים. בזמן שפשטו הכוחות על הדירה, הם סיפרו, נשמעו פיצוצים חזקים. מננוויל נמצאת 55 ק"מ מצפון-מערב לבירה פריז.

על פי שכניו של אבלה, שהתגורר בסמוך לשוטר ולאשתו, אבלה התגורר בבניין קרוב למסגד יחד עם הוריו ואחות אחת לפחות. הנרייט ינגה, שעבדה ברחוב שבו התגורר התוקף, אמרה כי היא נהגה לברכו לשלום בעת שעשה את דרכו למסגד.

מדובר בפיגוע הראשון בצרפת מאז מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר האחרון, שבעקבותיה נותרה המדינה המאחרת בימים אלו את אליפות אירופה בכדורגל בכוננות גבוהה.

(עדכון ראשון: 16:20)

שוטרים בסמוך לדירה בפרבר של פריז, צרפת, שם התבצר תומך דאעש שרצח קצין משטרה ואת אשתו, 14 ביוני 2016. רויטרס
שוטרים בסמוך לדירה בפרבר של פריז, צרפת, שם התבצר תומך דאעש שרצח קצין משטרה ואת אשתו, 14 ביוני 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully