וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחירי האבוקדו: גל פשיעה חריג פוקד את ניו זילנד

הביקוש ההולך וגובר לפרי במדינה ועונה יבשה הובילו לעלייה משמעותית בהיקף הגניבה מהמטעים, שיבוליהם נמכרים בדוכנים ובמסעדות. חוות רבות החלו להתקין לאחרונה אמצעי הגנה

אבוקדו. ShutterStock
האבוקדואים הגנובים עלולים להיות מסוכנים/ShutterStock

גל פשע שמתחולל בתקופה האחרונה בניו זילנד נגרם כתוצאה מעלייה מקומית ועולמית בביקוש לאבוקודו. מתחילת השנה נרשמו קרוב ל-40 מקרי גניבה נרחבת ממטעים של אבוקדואים באי הצפוני, כשעד 350 פירות נגבנו בכל פעם. ייתכן שמקרים רבים נוספים כלל לא דווחו.

העלייה במחיר האבוקדו נגרמה בשל יבול דל במיוחד ובשל הביקוש הגובר. לפי הנתונים, כ-95 אלף בתי אב נוספים החלו לרכוש את הפרי בשנה האחרונה והמגדלים המקומיים מתקשים להתמודד עם התופעה. הגניבות האחרונות התרחשו באמצע הלילה, אז נאסף היבול מהעצים אל תוך שמיכות וסדינים על הקרקע. האבוקדואים הועברו לדוכני סושי, פירות וכריכים באוקלנד.

סמל ארון פרייזר אמר לגרדיאן הבריטי כי הוא כבר חווה גלים של גניבות אבוקדו, אך לא בהיקפים הדומים לזה הנוכחי. הוא הזהיר כי הפירות הגנובים עלולים לגרום לסכנה: "הם לא בשליםף לפעמים מרוססים וייתכן שהם עוד נושאים רעלים על הקליפה שלהם. עם זאת, בשל מחירם הגבוה הרווח הפוטנציאלי, גורמים מסוימים חושקים בהם".

איגוד האבוקדואים של ניו זילנד מסר כי הגניבות האחרונות הן סימן מדאיג, אך הוסיף כי בקרוב אמורים להציף את השוק עם יבול מקומי שיביא להורדת המחירים. חוות אבוקדואים רבות ברחבי ניו זילנד החלו להתקין לאחרונה תאורה אוטומטית ואזעקות במטרה להרחיק גנבים פוטנציאליים.

עוד ידיעות מהעולם
טרנסג'נדרית שפגשה את המחבל מאורלנדו: "הוא היה סקרן"
דוח: קוריאה הצפונית הגדילה משמעותית את מספר פצצות הגרעין שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully