וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה החליטה להמשיך לאסור עליית ח"כים להר הבית

טל שלו

14.6.2016 / 17:16

בדיון, שהתקיים לאחר שמונה חודשים שבהם חל איסור על ח"כים לעלות להר הבית, אמר ניצב יורם הלוי כי לא חל שינוי בעמדת המשטרה כלפי המצב הביטחוני בשטח. ואולם, הבהיר כי ייתכן שלקראת סיום הרמדאן תתאפשר עליית ח"כים תחת מגבלות

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: נתניהו נזף בגליק על עלייתו להר הבית, מאי 2016)

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) לא להסיר את האיסור על עליית חברי כנסת להר הבית. ההחלטה הגיעה בעקבות הערכת המצב שניתנה מפי מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, ולפיה "נכון לעת הזו – אין שינוי בעמדת המשטרה ביחד לאיסור כניסת חברי הכנסת להר". הוועדה הודיעה כי היא תתכנס לדיון מחודש בנושא אם המשטרה וגורמי הביטחון ישנו את עמדתם.

לאור הרגיעה היחסית, ציין הלוי בפני חברי הוועדה כי המשטרה שוקלת לאפשר לקראת סוף חודש הרמדאן עלייה של חברי כנסת תחת מגבלות מסוימות. "המשטרה שוקלת לאפשר לחברי הכנסת הערבים להיכנס להר הבית, ואחרי סוף הרמדאן ועיד אל-פיטר, לאפשר זאת גם לחברי הכנסת היהודים", אמר. "הכול במגבלות שייקבעו ובכפוף למצב הביטחוני העדכני". לאור הדברים, החליטה הוועדה ברוב קולות לא לשנות את החלטתה הראשונית מנובמבר האחרון, ולפיה עליית ח"כים להר הבית היא הפרה של תקנון האתיקה של הכנסת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בת ההרוגה חזרה לזירת הפיגוע בשרונה: "חיכיתי לה אבל היא לא תחזור"
65 ח"כים פנו לנשיא: הענק חנינה ליונתן היילו שרצח את האנס שלו
מנסה להתפייס: ארדואן שלח מכתב ברכה לפוטין לרגל "יום רוסיה"

יהודה גליק מבקר בהר הבית. ארנון סגל, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ יהודה גליק בהר הבית/מערכת וואלה! NEWS, ארנון סגל

לפני כשבועיים התקיימה בלשכתו של אדלשטיין ישיבה מיוחדת בנושא, בעקבות בקשתם של ח"כים מרשימה המשותפת לעלום להר הבית במהלך חודש הרמדאן. בדיון, שבו השתתפו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי וגורמים בכירים במשטרה, הוצגה הערכת מצב מחודשת בנושא, שהובילה לדיון שהתקיים היום.

  • עוד באותו נושא:
  • הר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully