וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסה להתפייס: ארדואן שלח מכתב ברכה לפוטין לרגל "יום רוסיה"

למרות המשבר בין טורקיה לרוסיה בשל הפלת המטוס, הנשיא וראש ממשלתו יילדרים בירכו את עמיתיהם במוסקבה. "בשם העם הטורקי, אני מקווה שהיחסים ישתפרו בעתיד הקרוב", כתב ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: פוטין נשאל את מי היה מציל קודם - את ארדואן או פורושנקו

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראש הממשלה בינאלי יילדרים שלחו מכתבי ברכה לעמיתיהם ברוסיה, ולדימיר פוטין ודימיטרי מדבדב, לרגל "יום רוסיה" - כך דיווחה היום (שלישי) רשת CNN בשפה הטורקית, שציטטה גורמים בלשכת ראש הממשלה. זאת חרף המתיחות בין אנקרה למוסקבה, שהגיעה לשפל בעקבות הפלת המטוס הרוסי בסוריה בנובמבר שעבר. המכתבים נשלחו ביום ראשון, אז מצוין החג הלאומי ברוסיה.

"בשם העם הטורקי, אני חוגג את היום הלאומי של העם הרוסי", כתב ארדואן במכתבו לפוטין. "יותר מכך, אני מקווה שהיחסים בין רוסיה לטורקיה יגיעו לרמתם הראויה בעתיד הקרוב". דברים טובים נכתבו באיגרת ששלח ראש ממשלת טורקיה יילדרים לעמיתו מדבדב.

רוסיה דורשת התנצלות רשמית מצד טורקיה, שהפילה מפציץ רוסי שלטענתה חדר למרחב האווירי שלה. מאז, צמצמה מוסקבה חלק מהיחסים שלה עם אנקרה. ברוסיה מאשימים את טורקיה בתמיכה בארגוני טרור סוניים הפועלים נגד משטרו של בשאר אסד בסוריה, ואילו באנקרה טוענים כי מוסקבה מחמשת את המחתרת הכורדית (PKK), שחידשה את מאבקה המזוין בשלטונות בקיץ שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
אסד: נשחרר כל סנטימטר מסוריה, חאלב תהיה בית הקברות של ארדואן
תראו מי מדבר: ארדואן גינה את אלימות המשטרה נגד מפגינים בצרפת
מהמזרח התיכון לקווקז: זירת היריבות החדשה בין פוטין לארדואן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רויטרס, עיבוד תמונה
היחסים ישתפרו? ארדואן ופוטין/עיבוד תמונה, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully