וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: נשחרר כל סנטימטר מסוריה, חאלב תהיה בית הקברות של ארדואן

נשיא סוריה נשא נאום תקיף בפרלמנט ובו שלל פשרה עם המורדים: "כמו ששחררנו את תדמור, נשחרר כל סנטימטר מהידיים שלהם". לדבריו, "האפשרות היחידה שלנו היא ניצחון"

צילום: אי-פי, עריכה: אביב אירגז

נשיא סוריה בשאר אסד הבטיח היום (שלישי) להמשיך "במלחמה בטרור" בנאומו הנרחב הראשון מאז החלו שיחות השלום עם האופוזיציה בחודש אפריל. בדברים שאמר בפני הפרלמנט בדמשק, הוסיף הרודן כי הוא ישתלט מחדש "על כל סנטימטר" משטח המדינה וכי חאלב תהיה בית קברות לחלומותיו ולתקוותיו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שתומך במורדים הנלחמים בשלטונו.

"המלחמה שלנו בטרור נמשכת", אמר אסד בנאום ששודר בטלוויזיה. "כמו ששחררנו את תדמור ואזורים רבים לפני כן, נשחרר כל סנטימטר מסוריה מהידיים שלהם. האפשרות היחידה שלנו היא ניצחון, אחרת סוריה לא תמשיך להתקיים".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש
דיווח בסוריה: כוחות המורדים הפילו מטוס קרב באזור חאלב

נשיא סוריה בשאר אסד בנאום לפרלמנט, 7 ביוני 2016. רויטרס
נשא נאום תקיף. אסד, היום/רויטרס

צבא סוריה, חיזבאללה, לוחמי משמרות המהפכה של איראן ומיליציות שיעיות אחרות, בסיוע חיל האוויר הרוסי, שחררו את העיר תדמור מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במרץ האחרון. בנוסף לכך, המשטר בדמשק נאבק במורדים, חלקם נתמכים בידי מדינות אויב זרות, בהן טורקיה.

אסד האשים לאחרונה את ארדואן בשליחת אלפי לוחמים לחאלב, המחוז הגובל עם טורקיה בצפון שם שוכנת גם העיר בעלת אותו השם. חאלב והאזורים הסמוכים אליה מחולקים בין הממשל לבין המורדים והסלמה בלחימה שם הביאה את הפסקת האש שהושגה בפברואר לקראת קריסה.

הוא הודה לרוסיה, לאיראן, לסין ולחיזבאללה על העזרה שהם מספקות למשטרו. בהתייחסו לדיווחים על מחלוקות בשורות הברית, במיוחד בין רוסיה לאיראן, נשיא סוריה הדגיש כי אין להקשיב לדיווחים על "הבדלים, מאבקים ומחלוקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully