וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות קשות: בעל הכה באכזריות את אשתו והמאהב - וזכה לתמיכה גורפת

21.6.2016 / 8:54

ההודים נפלו על הראש? סרטון קשה לצפייה של בעל מכה באלימות את אשתו והמאהב שלה לנוכח קהל אדיש שצופה בנעשה - עורר הרבה רעש בהודו, כשרבים דווקא תומכים במעשיו של הגבר האלים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

Kundan Srivastava

סרטון המציג גבר הודי קושר את אשתו והמאהב שלה לעמודי עץ ומכה בהם במקל וחבלים, פורסם השבוע בפייסבוק ועורר דיון נרחב בהודו - כשרוב גדול, באופן מפתיע, תומכים במעשי האלימות של הגבר. צפייה במראות הקשים שלהלן יגרמו גם לקשוחים מביניכם לזוז בחוסר נוחות בכיסא שלכם, בעוד מי שנכח במקום באותם רגעים איומים - לא נראה מוטרד מהעניין בכלל. אולי אפילו די אדיש לכך.

בסרטון נראית האישה, שלכאורה בגדה בבעלה, לבושה בשמלה הודית מסורתית, קשורה וצורחת באימה בזמן שבעלה מכה בה במוט. כמה שניות לאחר מכן הוא נראה מכה גבר נוסף, החשוד כמאהב שלה, כשגם הוא קשור לעמוד שלא מאפשר לו לברוח. בזמן הזה נראים כמה אנשים בקהל, כולל ילדים, מביטים באדישות מפתיעה בהתרחשות ולא עושים דבר. את הסרטון הזה קיבל קנדן סריווסטבה, פעיל זכויות אדם, מאחד העוקבים שלו כשלא ידועים לו שום פרטים על המשתתפים או המקום בו צולם הקטע. מהמבטא של האישה, ניתן להניח שהקטע צולם בביהאר, מזרח הודו.

בעל מכה את אשתו והמאהב. צילום מסך
גבר הודי מכה את אשתו והמאהב שלה/צילום מסך

ברשתות החברתיות, רבים הביעו דווקא את תמיכתם בגבר המכה, מה שהרגיז את קנדן שהופתע מכמות הגולשים שניסו להגן על הבעל ולהבין ללבו. סריווסטבה פנה לציבור וביקש מהם עזרה לזהות את בני הזוג כדי שיוכל להגיש תלונה. אולם נראה שהתושבים בהודו לא ממהרים להלשין על שכניהם - מהסיבה הלא ברורה שרובם תומכים במעשי הבעל ומאמינים שיש להעניש את האישה - בדיוק כמו שמענישים את הגבר.

בעוד שכמה מהצופים טענו שמעשיו של הבעל מעודדים אלימות במשפחה, רבים אחרים תמכו ברצון שלו לשמור על כבוד המשפחה וטוענים שלא באמת מדובר כאן במקרה של אלימות במשפחה - כי הוא הכה גם את המאהב שלה. בהודו החל ויכוח סוער בעניין האם ואיך מגיע לאישה הבוגדנית להיענש על מעשיה. "כשאדם עושה טעות, הוא צריך להיענש. למה שלא נוכל להעניש נשים במידה שווה? אם אתם בעד זכויות שוות לשני המינים - אז מותר גם להעניש נשים", הייתה אחת מהטענות שעלו. במאמר פרשנות שנכתב ב"indianexpress" נטען שעל אף שזה נראה מעודד שרבים ברשת תומכים בשיוויון זכויות בין המינים, השימוש באלימות פיזית כאמצעי לממש את תחושת השיוויון מדאיגה ביותר. הקול הרציונלי יותר, טוען שאלימות זו אלימות, לא משנה מי לוקח בה חלק.

עוד באותו נושא

קשה לצפייה: בעל הכה באמצע הרחוב גבר שתפס בעירום עם אשתו

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully