וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו המנהלי של אמן הקרקס הפלסטיני; פרקליטו: "הוא זכאי"

13.6.2016 / 19:45

מוחמד אבו סחא, שנעצר לפני חצי שנה בטענה כי הוא מהווה איום ביטחוני, ישהה במעצר עד דצמבר. עורך דינו מחמוד חסאן לוואלה! NEWS: "ציפינו שישוחרר, הוא לא עשה כלום". מעצרו הצית מחאה בינלאומית

צילום: יוטיוב, הטלוויזיה החברתית; עריכה: שי ענבל; עריכת וידאו: מתן חדד

מעצרו המנהלי של אמן הקרקס הפלסטיני מוחמד אבו סחא הוארך היום (שני) בשישה חודשים נוספים. אבו סחא נעצר באמצעות צו מנהלי, שמאפשר את כליאתו מבלי להציג לעורכי דינו ראיות או להעמידו לדין במשך חצי שנה, בטענה כי הוא מהווה איום ביטחוני. הוא ישהה במעצר עד 12 בדצמבר.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר עורך דינו מחמוד חסאן, שמלווה אותו מטעם ארגון א-דמיר התומך באסירים פלסטיניים, כי הופתע מההחלטה. "ציפינו שישוחרר, אבו סחא לא עשה כלום", אמר. הוא הוסיף כי ישקלו כיצד לפעול רק לאחר שמרשו יובא בפני שופט ותיערך ביקורת שיפוטית, שנקבעה ליום רביעי הקרוב.

מעצרו של אבו סחא עורר מחאה בינלאומית, בעיקר בקרב אמני במה. בין היתר נערכו הפגנות הקוראות לשחרורו בארצות הברית, גרמניה, ברזיל, אנגליה, צרפת, ספרד, בשטחי הרשות הפלסטינית ובעזה. אבו סחא הדריך בשנים האחרונות ב"קרקס פלסטין", שבו לומדים כ-350 ילדים ומעלה מופעים ברחבי הגדה ובמזרח ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
רצה לפגוש את בן דודו בגן עדן: הצהרת תובע למחבל שדקר חייל בת"א
ברקע הפיגוע בת"א: ליברמן יחליט אם להאריך את הסגר על הגדה
צה"ל הרס את בית המחבל שדקר למוות את דפנה מאיר בעתניאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לי כל כוונה לבצע פעולות אלימות". אבו סחא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו סחא, בן 24, נעצר בדצמבר האחרון במחסום זעתרה שליד שכם על ידי כוח צה"ל. בכליו לא נמצאו כלי נשק. בתחילה הוחזק בכלא מגידו, ולאחר כשלושה חודשים הועבר לכלא קציעות שבנגב.

בסביבתו הדגישו מאז מעצרו כי הוא דוחה את הטענות כלפיו. "אני אמן בקרקס, ליצן. טיילתי הרבה באירופה וראיתי הרבה אנשים – פלסטינים, ישראלים, אמריקנים. אפילו בפייסבוק יש לי הרבה אנשים מתרבויות שונות. אין לי כל כוונה לבצע פעולות אלימות. אני עובד סוציאלי בארגון התנדבותי", אמר לדבריהם בדיון באישור צו המעצר במרץ האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully