וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הפיגוע בת"א: ליברמן יחליט אם להאריך את הסגר על הגדה

12.6.2016 / 17:06

שר הביטחון יקיים התייעצויות שבסופן יחליט אם להאריך ביממה את הסגר שהוטל לפני החג. גורמים במערכת הביטחון סבורים כי שתיקת ההנהגה הפלסטינית לנוכח פעילות צה"ל בגדה נובעת מחשש מליברמן

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: פעילות כוחות צה"ל בעיירה יטא שליד חברון)

שר הביטחון אביגדור ליברמן יקיים הערב (ראשון) סדרת התייעצויות עם ראשי מערכת הביטחון במטרה להחליט אם להאריך את הסגר הכללי שהוטל על יהודה ושומרון ערב חג השבועות, שתוקפו אמור לפוג בחצות. בסיום ההתייעצויות, יחליט ליברמן על בסיס המלצות אם להחזיר מחר את הציבור הפלסטיני לשגרה ולאפשר כניסת עשרות אלפי פועלים לישראל, או להמשיך בסגר על רקע הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, שבו נרצחו ארבעה ישראלים. על פי הערכות, ייתכן ששר הביטחון יחליט להאריך את הסגר ב-24 שעות נוספות תוך ניצול העובדה כי מחר מצוין ה"אסרו חג" של שבועות.

ההחלטה להטיל סגר על יהודה ושומרון התקבלה כחלק מהפעילות השוטפת לקראת החג. עתה, הוא מאפשר לשירות הביטחון הכללי (שב"כ) לערוך חקירה אפקטיבית של הרקע לפיגוע בתל אביב, ולא מצטייר כענישה קולקטיבית נגד האוכלוסייה הפלסטינית. עם זאת, הארכת הסגר ביותר מ-24 שעות עלולה להגביר את הלחץ על הפלסטינים.

עוד בנושא:
בעקבות הפיגוע בתל אביב: מנגנוני הביטחון יפתחו בגל מעצרים בגדה
הצעד הראשון של ליברמן במשרד הביטחון: אישור הקלות הרמדאן לפלסטינים
צה"ל הרס את בית המחבל שדקר למוות את דפנה מאיר בעתניאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחילת כיתור העיירה יטא שמדרום לחברון, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון לא מתעלמים מהדממה היחסית של בכירי הרשות הפלסטינית וחמאס בכלי התקשורת הפלסטיניים, זאת למרות הפעילות הנרחבת של ישראל בשטחים. השתיקה מיוחסת לרתיעה ולחשש מליברמן, שנכנס לא מכבר לתפקיד שר הביטחון וטרם התבטא בהרחבה על מדיניותו.

במקביל לסגר הכללי על יהודה ושומרון, נמשך הכתר על העיירה יטא שבאזור חברון, שבה אותרו מתחילת השנה עשר מחרטות לייצור נשקים מאולתרים. בתחילת השנה הכריז הרמטכ"ל גדי איזנקוט על מערכה חדשה לאיתור אמצעי לחימה בגדה המערבית, וכתוצאה מכך התרחבה באופן משמעותי מלאכת איסוף המודיעין בנושא. כך, מתחילת השנה הנוכחית אותרו ביהודה ושומרון 250 רובים, חלקם מאולתרים – נתון גבוה מאוד לנוכח העובדה כי בין השנים 2013 ו-2015 אותרו בכל יהודה ושומרון חמש מחרטות לייצור נשקים מאולתרים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully