וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הראשון של ליברמן במשרד הביטחון: אישור הקלות הרמדאן לפלסטינים

3.6.2016 / 19:00

כמדי שנה, אישר שר הביטחון בהתאם להמלצת הרמטכ"ל שורת צעדים להרגעת הרוחות בתקופה הנפיצה, ובהם הרחבת פעילות המעברים וביקורי משפחות ביהודה ושומרון, בישראל ובעזה. כמו כן, תתאפשר כניסת מתפללים להר הבית

צילום: דו"צ, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: ליברמן בכניסתו לתפקיד מול פורום מטכ"ל)

שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר היום (שישי) שורת צעדים להקלה על הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון ורצועת עזה לקראת חודש הרמדאן, כחלק מהיערכות יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים לפתיחת החודש ביום שני הקרוב. במסגרת הצעדים, המהווים את החלטתו הראשונה של ליברמן בתפקידו כשר הביטחון, אושרו, בין היתר, ביקורי משפחות במהלך החג בישראל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

לפי המלצת הרמטכ"ל גדי איזנקוט וכחלק מהמדיניות לשיפור מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית, אושרו ביקורי משפחה לתושבי יהודה ושומרון בישראל, כאשר בימי שישי ולילת אל-קאדר תתאפשר כניסה לתפילות בהר הבית. כמו כן, אושרו ביקורי משפחה מקרבה ראשונה של תושבי יהודה ושומרון ברצועת עזה, והוארכו שעות פעילות המעברים לטובת המבקרים והמתפללים.

לקריאה נוספת:
ליברמן פורס את משנתו: "שלמות העם חשובה משלמות הארץ"
ליברמן עונה למבקרים: כך הפך מרב-טוראי לשר הביטחון
המבחן הראשון של שר הביטחון המיועד: התקופה הנפיצה של הרמדאן

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן בביקור במקום פיגוע הירי בשער שכם, ירושלים. מרץ 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
ההערכה הייתה שיאשר את ההקלות. ליברמן/תצפית TPS, הלל מאיר

לתושבי רצועת עזה אושרו ביקורי משפחה במהלך החג בישראל, ואף ביקורים של קרובי משפחה מדרגה ראשונה המגיעים מעזה ליהודה ושומרון. האישורים תקפים למהלך חודש הרמדאן ועיד אל-פיטר, המגיע בסופו. כמו כן, אושרה כניסת תושבי רצועת עזה לתפילות בהר הבית בימי שישי, בלילת אל-קאדר ובעיד אל-פיטר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית ואת גורמי הקהילה הבינלאומית על הצעדים והמחוות לרגל החג.

במערכת הביטחון נערכים בכל שנה לחג הרמדאן, הידוע כתקופה נפיצה ורגישה מאוד עבור הפלסטינים, ומערכת הביטחון נערכת גם לאפשרות של אלימות, טרור והסתה במהלכו. שורת ההקלות שפורסמה היום יוצאת בכל שנה במטרה להרגיע את הרוחות ולצמצם את התסיסה בקרב הפלסטינים. בימים שלפני מינויו, גורמים במערכת הביטחון העירכו כי על אף כניסתו של ליברמן, שרבים חששו שינקוט קו נצי יותר במדיניותו, יתפרסמו ההקלות הביטחוניות והאזרחיות - כפי שאכן קרה.

נשים פלסטיניות חולפות על פני שוטרת משמר הגבול בדרכן לתפילה בהר הבית, יוני 2015. AP
נשים פלסטיניות בדרכן לתפילה בהר הבית בחודש הרמדאן, 2015/AP

ליברמן נכנס לתפקידו כשר הביטחון בטקס רשמי שהתקיים ביום שלישי השבוע. אתמול הוא נועד עם קודמו בתפקיד, משה יעלון, לפגישת חפיפה ראשונה במשרד ראש הממשלה בירושלים, שנמשכה כשעה וחצי. לאחר הטקס, שוחח עמו בטלפון יעלון, שהתפטר מהממשלה ומהכנסת בעקבות הכוונה להחליפו.

בנאומו הראשון בפני פורום מטכ"ל התייחס ליברמן לקודמו בתפקיד. "אני בא לכאן בלי נעליים גבוהות ועם ראש פתוח", אמר, ברמיזה לדבריו של יעלון על הימצאותם של "הנחשים בקריה". "אני מודה לקודמי בתפקיד השר בוגי יעלון שפעמים רבות חלקתי על דעתו, אך יש לו זכויות רבות ותרומה לא מבוטלת לביטחון ישראל".

שר הביטחון החדש הציג את משנתו עם כניסתו לתפקיד בדברים שנשא בפני פורום המטה הכללי. בדבריו רמז כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, ואמר כי "כאשר יש התנגשות בין הערכים של שלמות העם או שלמות הארץ, שלמות העם חשובה יותר". כמו כן, הוא הדגיש כי אין לישראל את המותרות לניהול מלחמות "יש ברירה", או כאלה הנמשכות זמן רב. "כחברה ישראלית, אנו רשאים לנהל אך ורק מלחמות 'אין ברירה' וחייבים לנצח בהן. אין לנו גם את המותרות לנהל מלחמות התשה מתמשכות. בכלל, בחברה דמוקרטית עניינים של מלחמה ושלום חייבים לבטא את רצונו ותמיכתו של רוב גדול בעם, ולא להסתמך על-חודו של קול מקרי בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully