וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בתל אביב: מנגנוני הביטחון יפתחו בגל מעצרים בגדה

9.6.2016 / 23:30

כמות המעצרים הופחתה משמעותית בחודשים האחרונים כחלק מעידוד הרגיעה במספר הפיגועים שיצאו לפועל במסגרת "אינתיפאדת הבודדים". כעת, מתכננים בצה"ל ובשב"כ להגדיל את רשימת החשודים ולחזור לבצע מעצרים מדי לילה

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נתניהו, ארדן וליברמן בזירת הפיגוע במתחם שרונה בת"א)

בעקבות הפיגוע שהוצא לפועל אמש (רביעי) בתל אביב, ירחיבו בצה"ל ובמערכת הביטחון את המעצרים בגדה המערבית, זאת לאחר שלאחרונה נרשמה ירידה. לפי גורמים ביטחוניים, גל המעצרים שאפיין את תקופת אינתיפאדת הבודדים יחזור, וכוחות הביטחון יבצעו, כמו אז, מעצרים מדי לילה בכל רחבי הגדה.

לפני הרגיעה בפעולות הטרור שהורגשה בחודשים האחרונים, ממוצע המעצרים היה כעשרה מדי לילה במשך כמה חודשים. בשבועות האחרונים, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, חלה ירידה בכמות מעצרי החשודים בפעילות פח"ע, ובהם מיידי אבנים ובקבוקי תבערה. מטרת הפחתת המעצרים הייתה חיזוק המומנטום של הרגיעה בגל הפיגועים, זאת מאחר שצה"ל נוהג להפחית לחץ מהפלסטינים בכל זמן שניתן. הורדת הלחץ נעשית בצורה מחושבת, תוך שמירה על איזון בין ביטחון אזרחי ישראל ומרקם החיים הפלסטיני. מתוך ניסיון, ידוע כי המעטה במעצרים שומרת על מצב רגוע ומונעת הסלמה ברחוב הפלסטיני.

עוד בנושא:
אביו של אחד המחבלים מהפיגוע בתל אביב: "הופתעתי ממה שהוא עשה"
כלבי גישוש ושוטרי יס"מ בבית הספר: "פחדתי לבוא"
ליברמן בזירת הפיגוע במתחם שרונה בת"א: "לא נסתפק רק בדיבורים"

מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
ייתכן שאף יוסרו הקלות ויוטלו סגרים. שוטרי מג"ב במעצר/ראובן קסטרו

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וצה"ל מחזיקים ברשימות חשודים בפעילויות טרור עממי ובקיום קשרים עם ארגוני טרור. על פי שיקול דעתם, מפעילים מנגנוני הביטחון את כלי המעצרים נגד החשודים – אך בזמן רגיעה עוצרים רק את החשודים המסוכנים ביותר. על מנת למנוע הסלמה, לא מבוצעים מעצרים של אלו שלא נשקפת מהם סכנה.

על פי גורם ביטחוני, חלק ממטרת הרחבת גל המעצרים היא מניעת תופעת החקיינות המאפיינת את הטרור בכלל ואת אינתיפאדת הבודדים בלבד. בתקוםה קרובה יוגדל מספר המבצעים בשטח ותורחב רשימת העצורים לפי מידע מודיעיני שייאסף מהשטח. לדברי הגורם, התועלת במהלך זה חשובה במיוחד, משום שבאופן זה הטבעת סביב צווארם של הפלסטינים תתהדק, וכך, אלו שקיבלו השראה ממבצעי הפיגוע במתחם שרונה יימנעו מהוצאה לפועל של פעולות דומות.

לטענת הגורם, גם כלים ביטחוניים כמו סגר, ביטול הקלות וביטול היתרי עבודה יוכנסו לשימוש על מנת להשיג מידע מודיעיני נוסף. המודיעין אמור לנסות ולמנוע הוצאה לפועל של פיגועים נוספים ביהודה ושומרון ובשטח ישראל. השימוש בכלים ייבחן מדי יום, וברגע שבשב"כ ייווכחו כי השטח נרגע, הלחץ על הפלסטינים יצומצם ובמידת האפשר – אף ייפסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully