וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוויתן נצפה מול חופי השרון: "לא נתפלא לראות את גופתו נפלטת לחוף"

ד"ר אביעד שיינין, מומחה ליונקים המימיים, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי סיכוייו של הלוויתן שנצפה מול חופי השרון לשרוד לבדו אינם גבוהים. "לגור כזה קטן אין מה לחפש לבד בלי אימא שלו"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס, לירן מוסלי. הפקה: תום רוכלין. תחקיר: עומר שליט, אסתי סדקה.

ד"ר אביעד שיינין מעמותת מחמ"לי (מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל) התייחס היום (שני) ללוויתן שנצפה אתמול מול חופי השרון ואמר כי מדובר במחזה נדיר וכי סיכוייו של הלוויתן לשרוד נמוכים. "מדובר בלוויתן קטן בגודל עשרה מטרים, לוויתן כזה מגיע לגודל של 24 מטר", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "זה חריג שהוא מגיע כל כך קרוב. בעשר השנים האחרונות היו לנו חמישה מקרים כאלה. לגור כזה קטן אין מה לחפש לבד בלי אימא שלו בטווחים כאלה קרובים לחוף".

לדברי ד"ר שיינין, לוויתנים מהסוג שנצפה אתמול חיים בעיקר במערב הים התיכון, וכמעט שאינם קיימים במזרח הים התיכון. "ברגע שראינו אותו כל כך קרוב לחוף, במקום כזה ובגיל כזה, זה אומר שהוא הופרד מהאימא. בגיל הזה זה מאוד בעייתי כי הוא אמור עדיין לינוק", הסביר. "ראינו שמדובר בגור מאוד רזה ולכן, לצערנו, אחוזי השרידות שלו נמוכים".

עוד בוואלה! NEWS:
אש השתוללה בבניין ברמת גן; מחלף ההלכה נסגר, עומסי תנועה באיילון
"הוא צעק 'לא לזוז' והחל לרסס": המחבל מארמון הנציב הורשע
חשד: שופט כדורעף ניסה לרצוח בן של בכיר במשטרה שסירב לשכב עמו

לווייתן מצוי צעיר שתועד מול חופי השרון, יוני 2016. דרור לרר, מערכת וואלה! NEWS
"זה חריג שהוא מגיע כל כך קרוב". הלוויתן מול חופי השרון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דרור לרר

שיינין הוסיף כי בעמותה מעריכים שאמו של הלוויתן נפצעה מסירה בים, ולכן השניים הופרדו. "היכולת ללכוד אותו ולטפל בו היא לא ריאלית, כי בשלב הזה הוא יונק. אי אפשר ממש לטפל בו. התקווה שלנו היא שהוא יצא לים הפתוח, שהוא יתחיל לאכול סרטנים קטנים בגוף המים וישרוד", אמר.

למרות שהביע תקווה שהלוויתן יצליח לשרוד בכוחות עצמו, ד"ר שיינין סבור שהסיכוי לכך נמוך מאוד. "הוא נראה רזה וזה אומר שהוא לא אכל כנראה הרבה זמן, או לא אכל טוב", אמר. "לא נתפלא לראות את גופתו נפלטת לחוף, זה בסבירות יותר גבוה שהוא ייפלט לאחד החופים בימים הקרובים, מאשר שיצליח לשרוד לבד".

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully