וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: נבחן את מדיניות אכיפת החוק כלפי משתמשי קנאביס

טל שלו

13.6.2016 / 16:30

השר לביטחון הפנים הודיע על הקמת צוות שיכלול נציגים ממשרדו, ממשרד המשפטים ומהרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול ויגבש את המלצותיו בתוך חודשיים. מהלך זה בא בתגובה ליוזמת החקיקה לאי-הפללה שעלתה לאחרונה

עורכי תוכן: לירן מוסלי, סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

בעקבות שורה של יוזמות חקיקה לאי-הפללת צרכני קנאביס שצפויות לעלות בחודשים הקרובים החליט היום (שני) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להקים צוות שיבחן את מדיניות האכיפה כלפי משתמשים. הצוות, בהשתתפות נציגים מהמשרד לביטחון הפנים, מהמשרד המשפטים ומהרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול צפוי לדון ולסקור נתונים מגורמי מקצוע רלבנטיים, ולגבש את המלצותיו לשר בתוך חודשיים. בעקבות הקמת הצוות החליטה ח"כ שרן השכל (הליכוד), שמקדמת חקיקה בנושא וקיימה סדרה של פגישות עם ארדן, המתנגד העיקרי ליוזמה, להסיר את הצעת החוק שלה בנושא מסדר היום של ועדת השרים לחקיקה.

הצעת החוק של ח"כ השכל וח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) קבעה כי העונש על החזקת קנאביס לשימוש עצמי יהיה קנס, ולא מאסר, בשיעור של 300 שקלים על החזקה בבית ו-1,500 שקלים על החזקתו בציבור. ההצעה הייתה צפויה לעלות ביום ראשון שעבר בוועדת שרים לחקיקה, אך הדיון בה נדחה בשל הצורך להגיע להסכמות עם המשרד לביטחון פנים, המתנגד ליוזמה בנימוקים של אכיפה, ועם משרד הבריאות, שהקנאביס נכלל בפקודת הסמים המסוכנים השורה תחת אחריותו.

הצעת החוק עוררה התנגדות ברשות למלחמה בסמים ובמשטרה מחשש שהחוק עלול להגביר השימוש בסמים בקרב בני נוער ולהחמיר את רמת האלימות והפשיעה אצל סוחרי סמים שייאבקו על הרחבת השוק. כמו כן, מציינים גורמים בקואליציה, כבר כיום מדיניות האכיפה היא כזו שאדם שנתפס בפעם הראשונה רק בעבירת השימוש לא עומד כלל לדין.

לקריאה נוספת:
ח"כ השכל לשר ארדן: "תמוך בהצעת החוק לאי-הפללת משתמשי קנאביס"
שרת המשפטים בוחנת: במקום רישום פלילי – קנסות למשתמשי סמים קלים
סקר: רבע מהישראלים התנסו בקנאביס, 58% נגד הפללת משתמשים

העדלאידע בחולון. ראובן קסטרו
"הנושא ראוי לדיון מעמיק יותר". ארדן/ראובן קסטרו

ארדן, שכיהן בעברו כיו"ר "אל-סם" שמטפלת בבני נוער המשתמשים בסמים, הסתייג בשבוע שעבר מהיוזמה של חברת סיעתו. "אני חושב שזה ראוי לדיון הרבה יותר מעמיק - מה המשמעות של זה כלפי הנוער, מה המשמעות של זה כלפי חיילי צה"ל, מה המשמעות של זה כלפי מי שנוהג בכלי רכב במדינת ישראל", אמר ארדן בריאיון לגלי צה"ל. "אתה עוד תעשה אייטמים על העלייה בתאונות הדרכים, ואני אז אבוא ואגיד לך שלמשטרה אין יכולת לאכוף את החוק על נהג מסומם".

בעקבות ההחלטה על הקמת הצוות הודתה ח"כ השכל לארדן. "הוא היה קשוב במהלך פגישותינו לבעיות השונות שהצגתי בפניו אשר נובעות ממדיניות האכיפה הנוכחית, שלא עודכנה יותר מעשור. אני שמחה שהשיחות שקיימנו לאורך השבועות האחרונים הניבו תוצאות ומאמינה שמסקנות הצוות יתורגמו לשינוי בשטח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איילת שקד שרת המשפטים. קובי אליהו
בוחנת את האלטרנטיבות. שקד/קובי אליהו

יוזמות החקיקה בנושא הובילו פעילי לגליזציה לצאת בקמפיין רשת בהשתתפות ידוענים כמו טל פרידמן, גלעד כהנא, מירי בוהדנה ואלדד יניב, שקראו לממשלה לתמוך בהצעת החוק החדשה. במקביל, דווח על פעילי לגליזציה המתארגנים כדי להתפקד לליכוד ולהשפיע על קבלת ההחלטות בנושא. בדף פייסבוק שנפתח תחת הכותרת "צובעים את הליכוד בירוק", הופצו פרטי ההתקשרות של ארדן בקריאה ללחוץ עליו להסכים ליוזמה.

בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי גם שרת המשפטים איילת שקד בוחנת בימים אלה אלטרנטיבות למנגנון מוצע של אי-הפללה של שימוש עצמי בסמים קלים. שקד פנתה בחודשים האחרונים למשפטנים במשרדה כדי לבחון חלופות לדה-קרימינליזציה של משתמשים. מדובר בפעם הראשונה ששרת המשפטים מקדמת בעצמה חוק כזה ויוצאת בגלוי בעד מנגנון הדומה לאי-הפללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully