וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ השכל לשר ארדן: "תמוך בהצעת החוק לאי-הפללת משתמשי קנאביס"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

9.6.2016 / 7:43

הח"כית מהליכוד נפגשה עם השר לביטחון הפנים בנוגע להצעת החוק שהגישה יחד עם ח"כ דב חנין, והייתה אמורה לעלות בתחילת השבוע בוועדת שרים לחקיקה, והוסרה - בין השאר בשל התנגדות השר

עורכי תוכן: לירן מוסלי, סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: שרת המשפטים שקד בוחנת: אי הפללה למחזיקי סלים קלים לשימוש עצמי

ח"כ שרן השכל (ליכוד) נפגשה היום (רביעי) עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, על רקע מאמציה להעביר חוק לאי הפללת משתמשים בקנאביס. השניים נפגשו בניסיון להגיע להסכמות בנוגע להצעת החוק ולגבי האכיפה על משתמשים נורמטיביים בקנאביס, ללא עבירות קודמות. ארדן הוא מהמתנגדים העיקריים ליוזמת אי ההפללה, והשניים החליטו להיפגש שוב בימים הקרובים.

הצעת החוק של ח"כ השכל ודב חנין (הרשימה המשותפת) קובעת כי העונש על החזקת קנאביס לשימוש עצמי יהיה קנס, ולא מאסר, בשיעור של 300 שקלים על החזקה בבית ו-1500 שקלים על החזקה בציבור. ההצעה הייתה אמורה לעלות ביום ראשון האחרון בוועדת שרים לחקיקה, אך הדיון בה נדחה בשל הצורך להגיע להסכמות עם המשרד לביטחון פנים, המתנגד ליוזמה, בנימוק כי תקשה על אכיפה כלפי סוחרים ומשתמים בסמים כבדים.

גם במשרד הבריאות מתנגדים להצעה מפני שקנאביס נמצא בפקודת הסמים המסוכנים. גורמים בקואליציה מציינים כי כבר כיום מדיניות האכיפה היא כזו שאדם שנתפס בפעם הראשונה רק בעבירת שימוש בקנאביס לא עומד כלל לדין.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג נחקר באזהרה פעם נוספת בחשד לעבירות בחירות
לממשלת נתניהו רוב בוועדה לבחירת שופטים - ובאופוזיציה מתעקשים לשתוק
סערת סדן: נתניהו התקשר לדרעי ממוסקבה וקבע עמו פגישה למחר

ח"כ שרן השכל על השדולה שהקימה למען הרחבת שימוש בקנאביס רפואי. מערכת וואלה!
הצעת החוק קובעת כי העונש על שימוש עצמי בקנאביס יהיה תשלום קנס. ח"כ שרן השכל, באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

הצעת החוק מעוררת התנגדות גם ברשות למלחמה בסמים ובמשטרה, מחשש שתוביל להגברת השימוש בסמים בקרב בני נוער ולעלייה ברמת האלימות והפשיעה אצל סוחרי סמים שייאבקו על הרחבת השוק. השר ארדן, שכיהן בעברו כיו"ר עמותת "אל סם" שמטפלת בבני נוער המשתמשים בסמים, הסתייג השבוע מהיוזמה של חברת סיעתו.

"אני חושב שהנושא ראוי לדיון הרבה יותר מעמיק - מה המשמעות של זה כלפי הנוער, מה המשמעות של זה כלפי חיילי צה"ל, מה המשמעות של זה כלפי מי שנוהג בכלי רכב במדינת ישראל", אמר ארדן בראיון לגלי צה"ל. "אתם עוד תעשו אייטמים על העלייה בתאונות הדרכים, ואני אז אבוא ואגיד לך שלמשטרה אין יכולת לאכוף את החוק על נהג מסומם", הוסיף.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן – טקס החלפת מפקד מחוז ש"י. נועם מושקוביץ
המשרד לביטחון פנים מתנגד להצעה מחשש כי תקשה על אכיפה כלפי סוחרים ומשתמשים בסמים כבדים. השר ארדן/נועם מושקוביץ

בימים האחרונים החלו פעילי לגליזציה בקמפיין רשת בהשתתפות ידוענים כמו טל פרידמן, הזמר גלעד כהנא, מירי בוהדנה ואלדד יניב, הקורא לממשלה לתמוך בהצעת החוק החדשה. במקביל, דווח על פעילי לגליזציה המתארגנים כדי להתפקד לליכוד ולהשפיע על קבלת ההחלטות בנושא. בדף פייסבוק שנפתח תחת הכותרת "צובעים את הליכוד בירוק", הופצו פרטי ההתקשרות של ארדן בקריאה ללחוץ עליו להסכים ליוזמה.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי שרת המשפטים איילת שקד בוחנת בימים אלה אלטרנטיבות למנגנון מוצע של אי-הפללה של שימוש עצמי בסמים קלים. שקד פנתה בחודשים האחרונים למשפטנים במשרדה כדי לבחון חלופות לאי-הפללה של משתמשים. מדובר בפעם הראשונה ששרת המשפטים מקדמת בעצמה חוק כזה ויוצאת בגלוי בעד מנגנון הדומה לאי-הפללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully