וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מאורלנדו עבד בחברת אבטחה בינלאומית מ-2007

13.6.2016 / 5:28

דובר חברת האבטחה G4S מסר כי עומר מטין החשוד ברצח 50 בני אדם היה חמוש במסגרת עבודתו ונבדק אם עשה שימוש בנשק זה בטבח. הוא הבהיר כי החברה לא הייתה מודעת לכך שמטין היה תחת מעקב של ה-FBI

ספק 500

בווידאו: תיעוד קולות הירי מחוץ למועדון

עומר מטין, החשוד ברצח 50 בני אדם ובפציעתם של 53 נוספים במועדון הלילה "פולס" באורלנדו שבארצות הברית, עבד כמאבטח בחברת האבטחה הבינלאומית G4S משנת 2007 – כך מסרה הלילה (שני) החברה. עוד נמסר כי במסגרת עבודתו נשא אקדח.

דוויד סאתרפילד, דובר החברה, מסר בהצהרה כי מטין "היה קצין ביטחון חמוש", והחל את עבודתו בחברה ב-10 בספטמבר 2007. הוא הוסיף כי בחברת האבטחה מנסים לברר כעת אם כלי הנשק שהשתמש בהם מטין במהלך הירי היו קשורים לעבודתו. "הרבה מזה תלוי במידע שגורמי אכיפת החוק ישחררו", אמר. סאתרפילד הבהיר כי החברה לא הייתה מודעת לכך שמטין היה תחת מעקב של הבולשת הפדרלית (FBI).

עוד על הטבח באורלנו:
טראמפ על הטבח באורלנדו: "אמרתי שזה מה שיקרה"
אשתו לשעבר של הרוצח מאורלנדו: "הוא היה לא יציב והכה אותי"
תיעוד: קולות הירי מחוץ למועדון שבו נטבחו 50 בני אדם באורלנדו

עומר מטין החשוד ברצח 50 בני אדם במועדון המזוהה עם קהילת הלהט"ב באורלנדו, ארצות הברית. 12 ביוני 2016. רויטרס
"היה קצין ביטחון חמוש". מטין/רויטרס

אמש הודה דובר של ה-FBI כי מטין היה תחת מעקב במשך שנתיים ואף נחקר פעמיים, לאחר שאמר לעמיתיו לעבודה כי הוא תומך בארגונים מיליטנטיים, אך אלה לא הובילו לראיות פליליות נגדו. ההודאה הגיעה בעקבות דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים כי מטין היה תחת מעקב בחשד שהשתייך לדאעש.

זירת הירי ההמוני במועדון הלהט"ב "פולס" בעיר אורלנדו בארצות הברית. 12 ביוני 2016. GettyImages
שוטרים מחוץ למועדון "פולס" באורלנדו, אתמול/GettyImages

עיתון מקומי דיווח כי מטין עבד כשומר במועדון גולף בעיר פורט סנט לוסי שבפלורידה. דניאל קים, אחד מעמיתיו של מטין סיפר כי פגש אותו שלוש או ארבע פעמים במסגרת העבודה. "בכל פעם שראיתי אותו הוא לא חייך. אם היית אומר לו בוקר טוב, הוא פשוט היה חולף על פניך", אמר.

חברת G4S מעסיקה 620 אלף עובדים ביותר מ-110 מדינות. בעבר ספגה ביקורת מארגוני זכויות אדם כשנודע כי היא מספקת שירותים לבתי כלא ישראליים שבהם כלואים עצירים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully