וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הטבח באורלנדו: "אמרתי שזה מה שיקרה"

עמרי נחמיאס, אורלנדו

13.6.2016 / 3:10

בהצהרה על הטבח אמר דונלד טראמפ כי ניבא שתתרחש מתקפת טרור על אדמת ארצות הברית וקרא לאובמה להתפטר. "מה שקרה באורלנדו הוא רק ההתחלה. ההנהגה שלנו חלשה ולא יעילה", אמר

ספק 500

בווידאו: תיעוד קולות הירי מחוץ למועדון

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המסתמן בבחירות לנשיאות ארצות הברית, פרסם אמש (ראשון) הצהרה הנוגעת לטבח באורלנדו ובה אמר כי ניבא שתתרחש מתקפת טרור על אדמת ארצות הברית. "אמרתי שזה מה שהולך לקרות", אמר. "זה קרה בגלל שמנהיגינו חלשים, וזה רק הולך להחמיר. אסור לנו להרשות לעצמנו להמשיך להיות תקינים פוליטית".

טראמפ קרא לנשיא, ברק אובמה, להתפטר מתפקידו, והוסיף כי "אובמה סירב היום בדבריו להגיד את המילה 'אסלאם קיצוני', ורק בגלל זה עליו להתפטר". כמו כן, הוא תקף את יריבתו המסתמנת במרוץ לנשיאות הילרי קלינטון, ואמר כי היא תגביר את ההגירה מהמזרח התיכון.

עוד בנושא:
הבילוי הגאה שהסתיים בטבח: כך התרחש פשע השנאה המדמם בתולדות ארה"ב
תיעוד: קולות הירי מחוץ למועדון שבו נטבחו 50 בני אדם באורלנדו
דאעש: "המתקפה נגד ההומואים באורלנדו בוצעה על ידי לוחם הארגון"

דונלד טראמפ, המומעד לנשיאות ארצות הברית, ניו יורק. 7 ביוני 2016. רויטרס
"זה רק הולך להחמיר". טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר התייחס טראמפ לטבח גם בחשבון הטוויטר שלו. "אני מעריך את האיחולים על כך שצדקתי על מה שאמרתי על הטרור של האסלאם הקיצוני. אני לא רוצה איחולים, אני רוצה קשיחות ודריכות. עלינו להיות חכמים", כתב. "מה שקרה באורלנדו הוא רק ההתחלה. ההנהגה שלנו חלשה ולא יעילה. מתי נתחיל להיות קשוחים, חכמים וזהירים".

במסיבת עיתונאים שכינס אמש אובמה הכריז כי "עוד מוקדם לומר אם זה היה מעשה טרור או מעשה שנאה". לדברי אובמה, "מה שברור זה שהיורה היה אדם מלא שנאה, ובימים הקרובים נבין יותר פרטים. זה יום שובר לבבות לאמריקנים שהם לסביות, הומואים, ביסקסואלים או טרנסג'נדרים. אף יורה לא ישנה את הערכים שהופכים אותנו לאמריקנים". כמו כן, הוא הורה על הורדת הדגל בבית הלבן לחצי התורן.

המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות הברית מסרה בהצהרה רשמית כי "זה היה מעשה של טרור, וזה היה גם מעשה של שנאה. לקהילת הלהט"ב: אנא דעו שיש לכם מיליוני בעלי ברית ברחבי המדינה. אני אחת מהם". מוקדם יותר פרסמה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה הודעת גינוי באנגלית ובספרדית.

זירת הירי במועדון גייז באורלנדו, פלורידה, ארצות הברית, 12 ביוני 2016. AP
ניצולים שפונו מהמועדון/AP

50 בני אדם נרצחו אתמול ו-53 נוספים נפצעו במתקפת הירי במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה "פולס" שבאורלנדו, פלורידה, לקראת סיומה של מסיבה לטינית שנערכה במקום במסגרת חגיגות חודש הגאווה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לטבח, אך עדיין לא ניתן אישור רשמי לכך שמדובר בפיגוע טרור.

אמש דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית כי החשוד בירי, עומר מטין, היה תחת מעקב הבולשת הפדרלית (FBI) בחשד שהשתייך לדאעש. לפי הדיילי ביסט, בשנים 2013 ו-2014 עקבה סוכנות הביון אחר מטין, ואף פתחה חקירה נגדו, אך היא נסגרה כעבור זמן מה. עוד נחשף כי מטין התקשר למוקד החירום 911 זמן קצר לאחר הירי הראשוני ונשבע אמונים למנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי. בשיחתו, לפי דובר משטרת מסצ'וסטס, הוא התייחס לאחים צרנייב, שאחראים לפיגוע במרתון בוסטון בשנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully