וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לקראת האולימפיאדה: "חיידקי על" עמידים נמצאו במים בברזיל

11.6.2016 / 10:20

מחקר חדש מעיד על הימצאות החיידקים במקורות מים שבהם צפויים להיערך תחרויות ספורט ימי. החיידקים, שעמידים בפני אנטיביוטיקה, עלולים לגרום למחלות בכלי הנשימה והדם ואף למוות. "לומדים את המצב החדש"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מחקר רפואי שצפוי להתפרסם בחודש הבא בברזיל מציג עדויות על הימצאות "חיידקי על" העמידים לאנטיביוטיקה במקורות מים בעיר ריו דה ז'נרו. המחקר, שנחשף היום (שבת), מציין את הלגונה רודריגו דה פרייטס ואת מפרץ גואנאברה, שבהם עתידים להתקיים אירועי ספורט ימי במסגרת האולימפיאדה שתפתח בחודש אוגוסט בעיר. החיידקים שנמצאו עלולים לגרום למחלות בדרכי הנשימה, בכלי דם ובמערכת העיכול ואף לדלקת קרום המוח. במקרים מסוימים הידבקות בחיידקים אלו אף מובילה למוות.

בנוסף לכך, בכנס רפואי שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון בעיר סן דייגו שבקליפורניה בארצות הברית הוצגו ממצאים המעידים גם הם על הימצאות החיידקים העמידים בחוף קופה קבנה שבריו דה ז'נרו, וכן בארבעה חופים נוספים – איפנימה, לבלון, בוטאפוגו ופלמנגו. הממצאים מצטרפים לדיווח של המרכז האמריקני לחקר מחלות (CDC) מסוף שנת 2014, על סכנה חמורה לבריאות הציבור בשל עדויות לחיידקים העמידים באחד מחופי מפרץ גואנאברה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
ביידן שלח מכתב, מיליון חתמו על עצומה: האונס שמסעיר את ארה"ב
בזמן שהמשטר נאבק בעישון: מנהיג צפון קוריאה תועד עם סיגריה ביד
פשע שנאה: האנדרטה של "הסנדק של צה"ל" הוצתה בצפון אירלנד

יום שמשי, חוף איפנמה, ריו ד'ה ז'נרו, ברזיל, אוקטובר 2015. רויטרס
החיידקים הגיעו למים בגלל פסולת רפואית שהושלכה למאגרים. חוף איפנימה בברזיל/רויטרס

חיידקים עמידים ממין זה מצויים לרוב בבתי חולים וההערכות הן כי הם מצאו את דרכם למקורות המים באזור ריו דה ז'נרו בגלל השלכת פסולת רפואית לערוצי נחלים העוברים דרך המטרופולין בן 12 מיליון התושבים. בשנת 2009 כשהגישה ברזיל מועמדות לאירוח האולימפיאדה הוכרז מבצע לאומי לניקיון מקורות המים באזור העיר. ואולם, נראה כי המבצע נכשל, כשספורטאים המתאמנים באזור מפרץ גואנאברה מדווחים על ריח עז של ביוב ופסולת הצפה במים ונדבקת לכלי שיט.

"החיידקים האלה לא צריכים להיות במים", אמרה פרופ' רנתה פיקאו מאוניברסיטת ריו דה ז'נרו שחוקרת את הנושא. "עד עכשיו, הם היו מצויים רק בבתי חולים ואנחנו צריכים ללמוד את המצב החדש". פיקאו דגמה את המים בחופים בברזיל ומצאה את הנוכחות המוגברת של החיידקים ברוב הדגימות. לדבריה, הקרקע הפורייה במאגרי המים משמשת מצע לגידול החיידקים וישנו חשש שהם יתפשטו דרך הערים ויגיעו לבני האדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צלחת פטרי עם חיידקים. GettyImages
עוד אין די מחקרים לקביעת קשר בין הימצאות החיידקים במים לבין מחלות/GettyImages

לפני שבועיים פרסם ארגון הבריאות העולמי הצהרה לפיה "אין הצדקה מבחינת בריאות הציבור" לדחיית האולימפיאדה בריו דה ז'נרו או לביטולה, על רקע התפרצות נגיף זיקה באמריקה הדרומית. הרשויות בברזיל ציינו בתגובה לדיווח על גילוי החיידקים העמידים באזור ריו דה ז'נרו, כי הן פועלות בהתאם לתקן של ארגון הבריאות העולמי בנושא איכות המים. עוד צוין בתגובה כי בתקן העולמי אין התייחסות לחיידקים מסוג זה וכי המחקרים הקיימים בנושא אינם מספיקים כדי לקבוע קשר בין הימצאותם במים לבין מחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully